הראשונים בתור: גאדג'טים שכבשו לאחרונה את אתרי מימון ההמונים

קסדה מתקפלת שמיוצרת מפסולת ימית, מתורגמן בגודל דיסק-און-קי, מיני מחשב נייד ששוקל כמו טאבלט וטייפ קסטות שיחזיר אתכם לשנות ה-80' - אבל עם חיבור בלוטות'

אתרי גיוס המונים מצליחים לגשר על מחסומים גיאוגרפיים ונותנים במה בינלאומית להמצאות וממציאים מכל העולם. הנה כמה דוגמאות שכבשו את האתרים בשבועות האחרונים.

מחשב "אולטרבוק" מלא בגודל מיניאטורי

הקטגוריה של "מיני" מחשבים ניידים הייתה פופולרית בעולם המחשוב הנייד לפני כשני עשורים, אבל מאז נעלמה והוחלפה במחשבים ניידים קלילים ודקים בגודל מלא. כעת, חברת GPD הסינית מנסה להחיות את העבר.

את המחשב הנייד החדש שלה, GPD P2 Max , ניתן להחזיק ביד אחת והוא שוקל 650 גרם בלבד - לא הרבה יותר מטאבלט סטנדרטי. עם זאת, החברה הצליחה "לדחוס" לתוכו מפרט עדכני של מחשב "אולטראבוק" לכל דבר.

למחשב מעבד קור M3 מהדור השמיני של אינטל, וזיכרון ה-RAM הפנימי הוא בנפח של 8 עד 16 ג'יגה. הזיכרון הראשי מבוסס על דיסק SSD בנפח של 256 עד 512 ג'יגה, יש מקלדת מוקטנת עם מקשים בגודל נוח, וכן יש חיבורי Wi-Fi מהירים והתאמה לתמיכה ב-5G. בנוסף, הסוללה מספיקה לעד שמונה שעות של צפיית וידיאו ואף יש מערכת קירור כפולה עם מאוורר וצינור לקירור נוזלים.

מטבע הדברים, המסך מיניאטורי - 8.9 אינץ' בלבד - אך בעל רזולוציה גבוהה של 2.5K עם צפיפות פיקסלים של 340 DPI, שמותאם למגע בעשר נקודות בו-זמנית. המחיר למשתתפים באתר מימון ההמונים מתחיל בכ-530 דולר והחברה מעריכה כי המשלוח הראשון יגיע למזמינים בספטמבר 2019. החברה משזנן גייסה כ-461 אלף דולר - מאות אחוזים יותר מהיעד - כאשר נותר כחודש לקמפיין.

טייפ קסטות שחוזר אחורה בזמן

אתרי מימון ההמונים חביבים במיוחד על היפסטרים, שם יש גם מי שמציע מוצרי רטרו נוסטלגיים - עם טוויסט טכנולוגי ועיצובי עדכני. עבור הקהל הזה חברה מהונג קונה השיקה החודש באינדיגוגו טייפ-קסטות שנראה כמו המוצרים שהיו פופולריים בשנות ה-80', אבל במקביל תומך בתקן הבלוטות' המתקדם ביותר.

המוצר, ששמו "It's Ok", מאפשר לשמוע את המוזיקה באמצעות אוזניות אנלוגיות מסורתיות שמתחברות לשקע 3.5 מ"מ מקובל, או להזרים את המוזיקה לאוזניות אלחוטיות מתקדמות שתומכות בתקן בלוטות' 5.0 החדש והמהיר.

לחלופין, אפשר להזרים את המוזיקה לרמקולים חיצוניים שתומכים בבלוטות'. כמו טייפ הקסטות המקורי של שנות ה-80', המוצר החדש מאפשר לא רק להשמיע אלא גם להקליט על הקסטות, שכן לטענת החברה גם בעולמנו הדיגיטלי והמנוכר יש מקום לשליחה של "הודעות אישיות וחמות שמוקלטות על קסטה אישית".

כדי להחצין את הטכנולוגיה המכאנית של פעם, מצויד נגן הקסטות במכסה שקוף, ויש גם מתגי תפעול בעיצוב רטרו שמופעלים בלחיצה מכאנית. החברה מציעה את הטייפ בשלושה צבעים שונים, והוא מופעל באמצעות שתי סוללות AA ושוקל 152 גרם. המחיר הוא 75 דולר, כאשר המוצר גייס כמעט פי שלושה מהיעד הראשוני שלו, והחברה מעריכה שהמשלוח למזמינים יחל בדצמבר. עכשיו רק נשאלת השאלה - היכן מוצאים קסטות בשנת 2019.

קסדה מתקפלת וידידותית לסביבה

מוצרים הקשורים לאופניים ולרכיבה עליהם זוכים לקליטה חמה באתרי גיוס ההמונים. אם מוסיפים לכך ניחוח סביבתי ירוק וקצת היי-טק, התוצאה היא להיט בפוטנציה. הקסדה לרוכבים הקרויה Cyclo גייסה במהירות כ-36 אלף דולר, כאשר נותר חודש לקמפיין, וזאת בזכות שני חידושים.

החידוש הראשון הוא שילוב בין מבנה "חלת דבש", שקורס בעת פגיעה, לבין "ספוג זיכרון", שמתאים את עצמו לראש הרוכב, מספק יכולת נשימה ואוורור רבה ומאפשר קיפול של הקסדה לאריזה נוחה - שעובייה כמחצית מעובי הקסדה כאשר היא פתוחה. לטענת החברה, מבנה הקסדה תוכנן על ידי מהנדסים בריטים "יוצאי אסטון מרטין ובואינג".

החידוש השני הוא ייצור של הקסדה מפלסטיק שממוחזר מפסולת פלסטיק ימית - נושא חשוב מאוד באג'נדה של פעילי איכות הסביבה. לפי החברה, כל קסדה עשויה מחומר ממוחזר שהוא שווה ערך ל-20 בקבוקי פלסטיק חד פעמיים.

הקסדה כוללת פנס בטיחות נטען בחלקה האחורי ומתאימה לגדלי ראש שונים. היא מוצעת בארבעה צבעים שונים - חום, ירוק, סגול ושחור - ועומדת בכל תקני הבטיחות הבינלאומיים לקסדות. המחיר למקדימים הוא 24 ליש"ט במקום מחיר מלא של 42 ליש"ט, כאשר האספקה אמורה להתחיל במארס 2020.

מתורגמן זעיר לשש שפות

לצד מתן במת גיוס למוצרים וחברות שגורלם אינו מובטח, מספקות הרשתות גם פלטפורמה שיווקית למוצרים שכבר צלחו את מחסום הגיוס והפיתוח והפכו ללהיט, כמו המתורגמן CM Translator של חברת צ'יטה מובייל הסינית.

המכשיר הזעיר, שאינו גדול בהרבה מדיסק-און-קי נפוץ ושוקל 40 גרם, עושה שימוש בטכנולוגיות מקוונות חדשניות כדי לספק תרגום מיידי של דיבור וטקסט בין שש שפות מובנות - אנגלית, ספרדית, סינית, יפנית, קוריאנית ותאילנדית - כאשר היצרן מבטיח בקמפיין שבעתיד תוצע תמיכה בעוד 28 שפות - ביניהן אפילו עברית.

תפעול המכשיר פשוט למדי: מתקינים אפליקציה בסמארטפון, מבצעים צימוד בין הסמארטפון לרכיב הבלוטות' במתורגמן ולוחצים לחיצה ארוכה על כפתור להאזנה לדיבור. כשלוחצים שוב על הכפתור, שומעים את התרגום לשפה הנבחרת. התרגום מאחורי הקלעים מורכב יותר, והוא עושה שימוש בתוכנת זיהוי דיבור מבוססת טכנולוגיית בינה מלאכותית ובשירות תרגום מבית מיקרוסופט. המכשיר משמש גם כמקליט דיגיטלי להקלטת שיחות לתרגום מאוחר יותר, וניתן גם לשתף את ההקלטות דרך הרשת. קיבולת ההקלטה היא כשעתיים והסוללה הנטענת מספקת עד 180 שעות המתנה. לאחר קמפיין גיוס מוצלח וכ-15 אלף מכירות בסין של הגרסה הסינית, החלה החברה לשווק החודש את המכשיר באתר גיוס ההמונים אינדיגוגו, לצד הפצה בחנויות בארה"ב. המחיר באתר הוא כ-300 שקל.