גוגל רוכשת את חברת Elastifile הישראלית

החברה הישראלית, שמספקת טכנולוגיית אחסון לענן, גייסה 75 מיליון מאז שהוקמה ב-2013 • בין המשקיעים: בטארי ונצ'רס, לייטספיד, דל וסיסקו

מחשוב ענן \ צילום: שאטרסטוק
מחשוב ענן \ צילום: שאטרסטוק

גוגל הודיעה כי תרכוש את חברת Elastifile הישראלית, שמספקת טכנולוגיית אחסון לענן לחברות אנטרפרייז. החברה תצטרף לחטיבת הענן של גוגל, ומנכ"ל החטיבה תומס קוריאן הודיע על הרכישה בפוסט בבלוג הרשמי שלה. קוריאן לא פרסם את סכום הרכישה, וציין שהוא מצפה שהעסקה תיסגר בהמשך השנה.

לפי IVC, החברה גייסה 75 מיליון דולר עד היום. היא הוקמה ב-2013 על-ידי אמיר אהרוני, רוני לוקסנבורג ושחר פרנק, ובין משקיעיה נמנים באטרי ונצ'רס, לייטספיד, דל וסיסקו. מרכז המחקר והפיתוח של החברה נמצא בהרצליה, ומרכז המכירות והשיווק בסנטה קלרה, קליפורניה.

"אחסון קבצים הוא בסיסי עבור תשתית לאנטרפרייז ונמצא בעדיפות גבוהה עבור לקוחות שרוצים להאיץ את הטרנספורמציה הדיגיטלית שלהם", כתב קוריאן בפוסט. "אלסטיפייל היא חלוצה בפתרון האתגרים הנוגעים לאחסון קבצים עבור אפליקציות לאנטרפרייז על הענן. הם פיתחו גישה ייחודית לניהול אחסון על הרשת (NAS). השילוב של אלסטיפייל וגוגל קלאוד יפשט את הניהול של דאטה ושל עומסי עבודה שדורשים כח מחשוב אינטנסיבי.

"אנחנו מאמינים שהשילוב גם יביא עסקים לבנות אפליקציות ספציפיות לתעשיות שונות, עם ביצועים באיכות גבוהה, שזקוקים לאחסון קבצים בקנה מידה של פטה-בייט מהר ובקלות יותר. הדבר קריטי עבור תעשיות כמו בידור, מדעי החיים וייצור", הוסיף קוריאן.

מנכ"ל החברה ארוון מנרד הצהיר כי "אנחנו נרגשים להצטרף לגוגל, אחסון קבצים הוא הכרחי כדי שחברות אנטרפרייז יאמצו את הענן, ויחד עם גוגל נוכל לטפל בצרכים שלהם".

זוהי הרכישה השנייה של גוגל בתחום הענן מאז שקוריאן התמנה למנכ"ל החטיבה בנובמבר האחרון, והחליף את המנכ"לית הקודמת דיאן גרין. בחודש שעבר, גוגל הודיעה על רכישת חברת הדאטה אנליטיקס Looker ב-2.6 מיליארד דולר. לפי דו"ח של חברת Canalys, גוגל מחזיקה ב-9.5% משוק הענן העולמי, אחרי מיקרוסופט שמחזיקה ב-16%, ואמזון שמובילה את השוק עם 32%, נכון לרבעון הרביעי של 2018.