קמן מחיה את חלום הקנאביס: תמזג לתוכה פעילות אמריקאית בתחום הפנאי

החברה התקשרה במזכר הבנות לא מחייב עם חברת From The Earth האמריקאית, לעסקה בה יוקצו 75% ממניות קמן תמורת מיזוג מלא של From The Earth לתוכה

שקילת קנאביס למכירה / אילוסטרציה: Shutterstock
שקילת קנאביס למכירה / אילוסטרציה: Shutterstock

חברת קמן הודיעה היום אחרי המסחר כי התקשרה במזכר הבנות לא מחייב עם חברת From The Earth האמריקאית, לעסקה בה יוקצו 75% ממניות קמן תמורת מיזוג מלא של From The Earth לתוכה.

מניית קמן  עלתה היום 2.3% במהלך המסחר והחברה נסחרת לפי שווי של 22 מיליון דולר.

קמן ביקשה כבר בעבר להיכנס לתחום הקנאביס באמצעות מיזוג לתוכה של חברת אסיף 420.

קמן נמצאת בשליטת (73%) יואל יוגב, אשר הגדיל לאחרונה משמעותית את החזקתו בחברה באמצעות הנפקה פרטית, שנערכה אחרי ביטול עסקת אסיף ולפני הכניסה לעסקה הנוכחית. יוגב הוא מנכ"ל חברת אל-גב אלקטרוניקה. יוגב שימש בעבר גם כמנכ"ל חברת בריד איט שנסחרה בנאסד"ק ופיתחה תוכנה להשבחת קנאביס. בריד איט יצאה לשוק ברעש גדול אולם פעילותה לא הצליחה כמתוכנן ובעלי החברה הכניסו לתוכה פעילות אחרת.

על פי המצגת שצירפה קמן להודעה, From The Earth היא חברה הפועלת מקליפורניה ומניבה הכנסות של 18 מיליון דולר מפעילות הקנאביס שלה שהחלה ב-2015. עוד נמסר כי החברה רווחית. כיום היא פועלת משני אתרי מכירה בקליפורניה, ובכוונתה לפעול ב-7 אתרים נוספים וכן להקים מפעל שיעבד את תוצרתה.

מנכ"ל החברה הוא דן זהרוני, אשר למרות שמו אינו ישראלי על פי פרופיל הלינקט-אין שלו. מהפרופיל ניתן גם ללמוד כי לפני הקמת החברה, היה זהרוני עורך דין ויזם נדלן.

האחוזים שתקבל החברה האמריקאית בקמן יכולים לעלות בהשגת אבני דרך: 80% אם תמכור ב-25 מיליון דולר, 85% אם תמכור ב-40 מיליון דולר ו-90% אם תמכור ב-50 מיליון דולר.

חברות הפועלות בשוק הקנאביס בארה"ב אינן יכולות להנפיק את עצמן בארה"ב, משום שהקנאביס חוקי רק במדינות מסוימות בארה"ב ואינו נחשב חוקי בארה"ב כולה. רוב החברות הפועלות בארה"ב מנפיקות בבורסת ה-CSE בקנדה, בעוד הבורסה הראשית של קנדה מעדיפה להימנע מכך. חברות הפועלות בשוק הקנאביס הקנדי, נרתעות מרכישת חברות אמריקאיות, בשל הגבלה זו והסיכון בהפרת החוק הפדרלי בארה"ב. עם זאת, החברות הללו מוצאות מימון לרוב בשווקים המקומיים שלהם. אם From The Earth אכן תתמזג עם קמן, תהיה זו דוגמא ראשונה שבה הבורסה בתל אביב הופכת לבית לחברות הללו, על אף שאינן נחשבות חוקיות בארה"ב.