בכירי ענקיות הטק יתייצבו לשימוע בבית הנבחרים האמריקאי

נושא השימוע יהיה "פלטפורמות דומיננטיות וחדשנות", במהלכו צפויה להיבחן "ההשפעה של העוצמה בשוק של פלטפורמות האונליין על חדשנות ויזמות"

פייסבוק, אמזון, נטפליקס וגוגל / צילום: REUTERS FILE PHOTO
פייסבוק, אמזון, נטפליקס וגוגל / צילום: REUTERS FILE PHOTO

בכירים מאמזון, אפל, פייסבוק וגוגל יגיעו בשבוע הבא להעיד בשימוע בבית הנבחרים האמריקאי, מול תת-וועדה העוסקת בתחום ההגבלים העסקיים. השימוע יתקיים ביום שלישי, ותת הוועדה הודיעה אמש כי הנציגים שיגיעו מכל חברה הם אדם כהן, מנהל המדיניות הכלכלית בגוגל, נייט סוטון, היועץ הכללי לענייני רגולציה באמזון, מאט פרולט, ראש תחום פיתוח המדיניות הגלובלית בפייסבוק, וקייל אנדיר, סגן נשיא לחוק תאגידי באפל. בנוסף, הוזמנו להגיע לדיון גם מומחים בתחום כמו פרופסור טים וו מבית הספר למשפטים של אוניברסיטת קולומביה.

נושא השימוע יהיה "פלטפורמות דומיננטיות וחדשנות", ולפי ההודעה, במהלכו צפויה להיבחן "ההשפעה של העוצמה בשוק של פלטפורמות האונליין על חדשנות ויזמות". טענה מוכרת גורסת כי ענקיות הטכנולוגיה משפיעות לרעה על החדשנות, בין היתר מאחר שהן ממהרות לרכוש או להעתיק פתרונות ופיצ'רים של סטארט-אפים חדשניים, מה שמוריד את הסיכוי של סטארט-אפים כאלה לקבל השקעות גבוהות מקרנות הון סיכון. בין היתר, השמיע את הטענה הזו כריס יוז, מייסד-שותף בפייסבוק שפרסם טור דעה מפורט לפני מספר חודשים, בו קרא לפרק את חברת הענק.

בנוסף לפעולות בית הנבחרים לבחינת התחרות בשווקים הדיגיטליים, לפי דיווחים מחלקת ההגנה האמריקאית ורשות הסחר הפדרלית החלו בביצוע חקירות נגד אפל, אמזון, גוגל ומיקרוסופט. בנוסף, הסנטורית אליזבת וורן, שמתמודדת לראשות המפלגה הדמוקרטית בארה"ב, קוראת לפירוק ענקיות הטכנולוגיה בשל עוצמתן הרבה שמשפיעה לרעה על הכלכלה והדמוקרטיה, לדבריה.