לקראת החלטות על המנכ"לים? לוין מתקרב לדיסקונט, קוטלר מועמד בפועלים

מנכ"ל בנק אי.די.בי ניו יורק, מקבוצת דיסקונט, אורי לוין, הסיר את מועמדותו לתפקיד מנכ"ל בנק הפועלים ובשוק הבנקאות מעריכים כי המהלך מעיד על כך שהוא המועמד המוביל לקבלת התפקיד בדיסקונט • במקביל, נוסף מועמד מוביל לבורסת השמות לתפקיד מנכ"ל הפועלים: דב קוטלר, לשעבר מנכ"ל ישראכרט, מנכל פריזמה, מנכ"ל בנק איגוד ומנכ"ל כאל

אורי לוין / צילום: איל יצהר, גלובס
אורי לוין / צילום: איל יצהר, גלובס

מתקרב לתפקיד מנכ"ל בנק דיסקונט? אורי לוין, מנכ"ל בנק אי.די.בי ניו יורק, שמקבוצת דיסקונט, לא הגיע ליום הראיונות שעורכת ועדת האיתרו בבנק הפועלים. על כן לוין הסיר את המועמדות שלו לתפקיד מנכ"ל בנק הפועלים והוא שם את יהבו על מינויו לתפקיד מנכ"ל בנק דיסקונט, במקום לילך אשר טופילסקי.

בשוק הבנקאות מעריכים כי המהלך של לוין מעיד על כך שהוא המועמד המוביל לקבלת התפקיד בדיסקונט. למהלך שלו השפעה ניכרת גם על הליך המינוי בבנק הפועלים, שנמשך תקופה ארוכה יותר.

בשבוע שעבר נודע כי לוין מועמד לתפקיד מנכ"ל בנק הפועלים במקומו של אריק פינטו, ולצד מועמדים רבים נוספים, בהם מהבנק ומחוצה לו. מיד לאחר מכן הוא הגיע מארה"ב לישראל ונפגש מיידית עם ועדת האיתור בבנק דיסקונט. בבנק דיסקונט שומרים את הקלפים לחזה, ולפי שעה ועדת האיתור, בראשות היו"ר שאול קוברינסקי, טרם העבירה את המלצתה הסופית לדירקטוריון.

ומה לגבי בנק הפועלים? ועדת האיתור בראשות היו"ר עודד ערן צפויה להכריע בנושא בתקופה הקרובה, היום מצטרף לרשימת המועמדים שרצה בשוק מועמד מוביל: דב קוטלר, לשעבר מנכ"ל ישראכרט, מנכל פריזמה, מנכ"ל בנק איגוד ומנכ"ל כאל.

דב קוטלר / צלם:  יוסי כהן
 דב קוטלר / צלם: יוסי כהן

עד כה התפרסמו מועמדים רבים, חלקם כבר ירדו כנראה מסדר יומה של הוועדה. מדובר בין היתר במועמדים הפנימיים ארז יוסף, ידין ענתבי וגולן שרמן, בבכירים לשעבר בבנק - כגון יעקב אורבך ודני קולר, ובמועמדים חיצונים כגון דורון ספיר. לאחרונה נקשרו בהליך שמותיהם של עוד מנהלים בכירים ומנוסים כגון ענת לוין וגבי פרל. לא מן הנמנע שישנם מועמדים בכירים נוספים ששמם לא הוזכר.

נוסף על הפועלים ועל דיסקונט, גם בבנק הגדול וחסר גרעין השליטה השלישי בשק, לאומי, צריך למצוא מנכ"ל חדש, במקום רקפת רוסק עמינח שהודיעה על פרישתה בדומה לשני מתחריה כאמור. בלאומי טרם הודיעו על מינוי ועדת איתור. נזכיר כי לאחרונה נבחר בבנק יו"ר חדש, סאמר חאג' יחיא, שטרם נכנס לתפקידו רשמית.