אחרי הרעד הבלתי נשלט, אנגלה מרקל מקבלת מנהיגים בישיבה

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, קיבלה היום את פניה של ראש ממשלת דנמרק החדשה כשהשתיים יושבות על כסאות • כלי התקשורת בגרמניה ציינו כי הדבר מהווה חריגה מהפרוטוקול, ששונה לבקשת משרד הקנצלרית

אנגלה מרקל/ צילום: רויטרס Axel Schmidt
אנגלה מרקל/ צילום: רויטרס Axel Schmidt

אחרי שלוש אפיזודות של רעד בלתי נשלט במהלך אירועים פומביים קיבלה היום (ה') קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל את פניה של ראש ממשלת דנמרק החדשה כשהשתיים יושבות על כסאות. כלי התקשורת בגרמניה, שעוסקים החל מאתמול באינטסיביות במצבה הבריאות ישל מרקל, ציינו כי הדבר מהווה חריגה מהפרוטוקול, ששונה לבקשת משרד הקנצלרית.

בחודש שעבר, בעת קבלת פנים שהתקיימה לכבוד נשיא אוקראינה החדש, וולדומיר זלנסקי, תועדה מרקל כשהיא סובלת מרעד בלתי-נשלט בכל גופה במשך יותר מדקה, ומשתדלת "לדכא" את הרעד באמצעות שילוב זרועות ואיגרוף הידיים. לאחר מכן אמרה מרקל כי היתה זקוקה ל"שלוש כוסות מים", משום שהיה זה יום חם במיוחד בברלין, וכי היא מרגישה בסדר גמור.

למרות זאת, עשרה ימים לאחר מכן תועדה מרקל במהלך טקס רשמי בארמון נשיא גרמניה בברלין כשהיא סובלת מרעד דומה, למרות שהטמפרטורות היו נוחות. מרקל שבה ועידכנה כי "היא מרגישה מצוין", וטסה באותו הערב לפסגת ה- G 20 ביפן. לא דווח על כל בעיות בריאותיות במהלך הפסגה או בפסגת מנהיגי האיחוד שהתקיימה מיד לאחר מכן, ושכללה שעות דיונים ארוכות ולילה שלם ללא שינה.

אתמול, בקבלת הפנים לראש ממשלת פינלנד, תועדה שוב מרקל כשהיא סובלת מרעד שהחל עם תום נגינת ההימנון הפיני והמשיך לתוך הבתים הראשונים של ההמנון הגרמני. הרעד הפעם היה חמור פחות. "מצבי הבריאותי בסדר גמור ואין סיבה לדאגה", אמרה הקנצלרית במסיבת עיתונאים לאחר האירוע. לדבריה "אני עדיין 'עובדת' על התאוששות מהאירוע עם הנשיא זלנסקי, וכנראה שאצטרך לחיות עם זה לתקופת מה".

תמונה של שתי המנהיגות היום, ישובות על כיסאות, הופיע בראש אתר הצהובון הגרמני "בילד". ראש ממשלת דנמרק, מטה פרדריקסן, נבחרה בבחירות שהתקיימו לפני כחודש במדינה הסקנדינווית. היא הביאה ל"תחייה" של המפלגה הסוציאל-דמוקרטית שבראשה היא עומדת לאחר שאימצה עמדות קשוחות נגד הגירה, בנימוק כי ההגירה הלא-חוקית מאיימת על מודל מדינת הרווחה בדנמרק. "מפלגת העם הדנית", אחת מחלוצות הימין המתנגד להגירה באירופה, נחלשה משמעותית בבחירות הללו.