דב קוטלר | בלעדי

המרוץ לראשות בנק הפועלים מגיע לישורת האחרונה: דב קוטלר מסתמן כמועמד המוביל

קוטלר כיהן בשורה של תפקידים בכירים במערכת הפיננסית אך בשוק מעריכים כי העדפתו על פני המועמדים הפנימיים עלולה להוביל לפרישה של בכירים בבנק • אורי לוין צפוי להתמנות למנכ"ל בנק דיסקונט

דב קוטלר / צילום: איל יצהר / צילום: איל יצהר, גלובס
דב קוטלר / צילום: איל יצהר / צילום: איל יצהר, גלובס

המירוץ למנכ"לות בנק הפועלים עשוי להגיע לרגע האמת כבר בשבוע הבא: על פי הערכות בשוק הבנקאות המועמד המוביל המסתמן הוא דב קוטלר. על פי הערכות אלה ייתכן וכבר במהלך המחצית הראשונה של השבוע הקרוב השם של קוטלר יועלה לדיון בדירקטוריון הבנק, בהמלצת ועדת האיתור שבראשות היו"ר עודד ערן. הבנק נמצא בהליך איתור מנכ"ל בעקבות פרישתו של אריק פינטו.

בשוק מעריכים כי אם קוטלר אכן ייבחר לתפקיד, הרי שתהיה עזיבה של לפחות בכיר אחד נוסף בבנק. על פי הערכות שני הבנקים כנראה יבחרו מנכ"לים אפילו כבר ביום ב' הקרוב.

המהלך האמור קורה בעוד שבבנק המתחרה דיסקונט פועלת ועדת איתור דומה, שעל פי הערכות עשויה להמליץ בקרוב על מינוי לתפקיד מנכ"ל הקבוצה של אורי לוין, מנכ"ל דיסקונט ניו יורק.

לוין היה ככל הידוע מועמד בולט גם לתפקיד מנכ"ל הפועלים, אך אתמול נודע כי ויתר על האפשרות הזו, כשהוא מתמקד בהליך בדיסקונט. בשוק הבנקאות ראו במהלך הוויתור על המועמדות בבנק הפועלים ככזה שנובע מביטחון רב של לוין בנוגע לסיכויי המינוי שלו בדיסקונט, שם מוביל יו"ר הבנק, שאול קוברינסקי, את הליך האיתור שאמור היה להיות יחסית בראשיתו.

בד בבד, גם בבנק לאומי מחפשים אחר מנכ"ל חדש, כשדירקטוריון הבנק מינה אתמול ועדת איתור. בלאומי מציינים כי הוועדה תנסה להביא מועמד מומלץ לדירקטוריון "בהקדם האפשרי".

ונחזור לבנק הפועלים: קוטלר מסתמן כמועמד המוביל אך הפור עדיין לא נפל סופית. בחודשים האחרונים הוזכרו שורה של מועמדים מוכרים ומוערכים ובהם המנהלים הפנימיים ארז יוסף, גולן שרמן וידין ענתבי, מנהלים בבנק בעבר, כגון יעקב אורבך ודני קולר ואף ענת לוי ששמה הוזכר בהקשר זה, ומנהלים ללא עבר בפועלים, כגון דורון ספיר וגבי פרל.

בכל אופן, אם וככל שוועדת האיתור אכן תמליץ על קוטלר, ולא על מועמד אחר, אזי קוטלר יגיע לבנק הפועלים עם ניסיון ארוך ומעמיק בשלל תחומי פיננסים ובנקאות, וגם בניהול.

זאת בין היתר משום שהיה בעברו, מהמאוחר למוקדם, מנכ"ל ישראכרט (עד 2014), מנכ"ל בית ההשקעות פריזמה שקרן מרקסטון הקימה כחלום גדול ושבסוף היה כישלון גדול לא פחות, מנכ"ל בנק אגוד ומנכ"ל כאל. בשנים האחרונות הוא שותף וראש קרן ההשקעות בנדל"ן בחו"ל אינטו.