החל מהבוקר ועד 2022: פקקי ענק בכניסה לירושלים

בשל הקמת רובע עסקים חדש לעיר שכולל מנהרה לרכבים פרטיים בעומק 30 מטרים ובאורך 250 מטרים, וכן הקמת חניון תת קרקעי ל-1,300 רכבים, ייחסם אחד העורקים המרכזיים בכניסה לבירה

גשר המיתרים, ירושלים / צילום: shutterstock
גשר המיתרים, ירושלים / צילום: shutterstock

ירושלים מתכוננת לפקקי ענק בכניסה לעיר החל מהיום (א') בבוקר ולמשך כשלוש שנים, עד 2022. זאת בשל חסימה יזומה של אחד העורקים המרכזיים בכניסה לבירה, משדרות שז"ר ליד גשר המיתרים ועד צומת נורדאו. זאת לטובת הקמת רובע עסקים חדש לעיר שכולל מנהרה לרכבים פרטיים בעומק 30 מטרים ובאורך 250 מטרים, וכן הקמת חניון תת קרקעי ל-1,300 רכבים, במתווה הציר של שדרות שז"ר.

יצויין, כי החסימה היא לרכבים פרטיים בלבד וכי התחבורה הציבורית שעוברת ברחוב שז"ר תמשיך כסדרה גם במהלך העבודות. ואולם, למרות הפקקים הצפויים, עד כה לא הוחלט על תגבורת התחבורה הציבורית על ציר זה.

בימים הקרובים תופסק פעילות הרמזורים באזור, ואת מקום יתפסו שוטרים שיכוונו את התנועה. זאת עד ליום שישי הבא (19 ביולי), אז הרמזורים ישובו לפעילות סדירה. בינתיים הרכבים הפרטיים שיגיעו וייצאו מירושלים ינותבו לדרכים חלופיות.

במסגרת הפרויקט השאפתני צפויים להיבנות אלפי מטרים רבועים של שטחי מסחר, שטחי ציבור וכן בנייני מגורים ומלונאות. הצפי הוא כי הרובע יביא להוספת 60 אלף מקומות עבודה חדשים בעיר.