שובן של הנפקות הביומד? אינמוד רוצה לגייס 75 מיליון דולר לפי שווי של 400-500 מיליון דולר

חברת הרפואה האסתטית של משה מזרחי, ממייסדי סינרון, רשמה ב-2018 הכנסות של 100 מיליון דולר ורווח נקי של 22.4 מיליון דולר • את ההנפקה בנאסד"ק מובילים בנקי ההשקעות ברקליס ו-UBS, וחתם המשנה הוא Baird

 

שוק הביומד / צילום: Shutterstock
שוק הביומד / צילום: Shutterstock

חברת המכשור הרפואי האסתטי אינמוד (InMode) מקבוצת החברות של משה מזרחי (ממייסדי סינרון) יוצאת לגייס 75 מיליון דולר בנאסד"ק. על פי ההערכות החברה תכוון לשווי של עד 500 מיליון דולר אחרי הכסף. את ההנפקה מובילים בנקי ההשקעות ברקליס ו-UBS, וחתם המשנה הוא Baird. אינמוד עוסקת בפיתוח של מכשור רפואי מבוסס אנרגיה לטיפולים אסתטיים ורפואיים, על בסיס טכנולוגיה חדשה שפותחה בחברה.

אינמוד רשמה הכנסות של 100 מיליון דולר ב-2018, גידול של כמעט 100% לעומת 2017. ברבעון הראשון של 2019 רשמה החברה הכנסות של 30 מיליון דולר, גידול של כ-46%. שיעור הרווח הגולמי ברבעון עמד על 86% והרווח הנקי היה 10.6 מיליון דולר, לעומת 6.4 מיליון בתקופה המקבילה. בשנת 2018 כולה נרשם רווח של 22.4 מיליון דולר לעומת 8.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה. נתונים אלה מזכירים את אלה של חברות האסתטיקה הישראליות המובילות, כמו סינרון ופוטומדקס, בימי השיא שלהן (פוטומדקס קרסה בינתיים ואילו סינרון נמכרה).

עבור הרבעון השני של 2019 מציגה החברה תוצאות מקדמיות לא מבוקרות, המעידות על המשך המגמה החיובית. החברה מייחסת את השיפור לפעילות שיווק ישיר מוגברת בצפון אמריקה. ההכנסות המדווחות צפויות לעמוד על בין 38.6-38.8 מיליון דולר, גידול של 55% לעומת התקופה המקבילה ב-2018. הרווח הגולמי יעמוד על בין 86%-87%. הרווח התפעולי יעמוד על 15.5-15.7 מיליון דולר ואת הרווח הנקי היא עדיין לא יודעת להעריך.

בסוף הרבעון היו בקופת החברה כ-82.8 מיליון דולר לעומת 64.1 מיליון דולר בסוף המחצית הראשונה של 2018, כאשר הגידול ביתרת המזומנים נובע משיפור בפעילות.

מזרחי משמש כמנכ"ל ויו"ר החברה, ומחזיק בכ-20% מן המניות שלה. קרן IHCV בראשות הדר רון, אשר מרבה להשקיע במיזמים של מזרחי, מחזיקה ב-15.8% מהחברה. חברת SpaMedica בבעלותו של סטיבן מולהולנד, רופא אסתטי מקנדה (ולשעבר שחקן הוקי), מחזיקה 15% בחברה. ד"ר מיכאל קריינדל, סמנכ"ל הטכנולוגיה של החברה והממציא של חלק מן הפיתוחים שלה, מחזיק 17%.

השיקה מאז 2010 שישה מוצרים

אינמוד מטפלת בעיצוב הפנים והגוף, הסרת שיער ובריאות האישה. הטכנולוגיה העיקרית שלה היא RF, גלי רדיו, והיא משמשת להמסת שומן עור, מיצוק העור, שינוי מיקום הקולגן תחת העור ועוד. לדברי החברה המוצרים הללו מהווים שינוי גישה בתחום הרפואה האסתטית. לטענת החברה, היא מציעה תוצאות דומות לאלה של ניתוח מבלי לנתח.

בתחום רפואת האישה יש לה מוצרים להצרה ומיצוק הצורה של הווגינה, והיא מפתחת מוצרים לעיצוב שפתי הפות ולטיפול בחולשת רצפת האגן. בנוסף מפתחת החברה מערכות לטיפול בנפילת עפעפיים, להפחתת שומן העפעפיים ולהחלקת קמטים בעפעפיים. בעתיד הרחוק יותר ישנן תוכניות לפיתוח מוצר לטיפול בנחירות.

החברה הוקמה ב-2008 והשיקה מאז 2010 שישה מוצרים. עד סוף 2019 היא צפויה להשיק שתי סדרות מוצרים חדשות בתחום הרפואה האסתטית.

בתשקיף החברה נכתב: "אנחנו מבססים את הפתרונות שלנו על מידע קליני ולא על תמונות לפני ואחרי ושיווק אגרסיבי, עליהן התבסס שוק הטיפולים הרפואיים האסתטיים הזעיר פולשניים עד היום. רופאים המעוניינים בנו כתחליף לניתוח, רגילים לראות מידע קליני רב התומך במוצרים הניתוחיים בהם הם נוהגים להשתמש. אנחנו מעוניינים לספק להם רמת מידע דומה".

מזרחי הוא כאמור ממייסדי סינרון והיה אחד ממנהליה הבכירים לצד ד"ר שמעון אקהויז. מאז פרישתו מן החברה לפני כ-15 שנה, הקים מגוון של חברות מכשור רפואי עם דגש על רפואה אסתטית. בין היתר הקים את חברת הום סקינוביישנס (Home Skinnovations) שמפתחת ומשווקת מוצרים להסרת שיער וטיפולים אסתטיים על ידי הצרכן בביתו. גם הום סקינוביישנס הייתה אמורה לצאת לנאסד"ק לפני כשנתיים לפי שווי של כ-350 מיליון דולר, אולם בסופו של דבר ההנפקה לא התממשה, וזאת אחרי שניסיון הנפקה קודם ב-2013 גם הוא לא הביא את החברה לשווי המבוקש. הכנסות החברה מוערכות בעשרות מיליוני דולרים.