לקראת השבוע בשווקים: הנה האירועים שייתנו את הטון

המדדים המובילים בוול סטריט ננעלו ברמת שיא כל הזמנים • עונת הדוחות לרבעון השני בוול סטריט נמשכת עם פרסום תוצאות הבנקים • עיני המשקיעים נשואות לדברי יו"ר הפד פאואל • בסין יפורסמו נתוני הצמיחה לרבעון השני • בשוק המקומי יפורסם מדד המחירים לצרכן לחודש יולי • התחזית השבועית של "גלובס"

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock
וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

המסחר בשוקי העולם צפוי להיפתח מחר (ב') בהמשך לעליות שנרשמו בסוף השבוע בוול סטריט, כאשר המדדים המובילים עלו לשיא כל הזמנים, ומדד S&P 500 ננעל מעל לרמה של 3,000 נקודות. ביום שישי האחרון מדד הנאסד"ק עלה ב-0.6%, הדאו ג'ונס טיפס ב-0.9% ומדד S&P 500 טיפס ב-0.46%.

עונת הדוחות לרבעון השני של שנת 2019 שנפתחה בשבוע שעבר עם פרסם דוחותיה של חברת פפסיקו, ממשיכה עם פרסום תוצאות הבנקים, מה שעשוי לספק אינדיקציה נוספת לגבי החששות מפני מיתון. ביום שני של השבוע סיטיגרופ צפוי לפרסם דוחות. ביום שלישי יפרסמו הבנקים ג'י.פי מורגן, גולדמן זאקס והבנק וולס פארגו. מלבד הבנקים, עוד יפרסמו דוחות קרוב ל-60 חברות בקרב ה-S&P 500, בהן נטפליקס, מיקרוסופט וג'ונסון אנג ג'ונסון.

מחר (ב') יפוסמו נתוני הצמיחה של סין לרבעון השני של 2019. הצפי של הכלכלנים הוא לנתון צמיחה של 6.2%, לעומת צמיחה של 6.4% ברבעון הראשון של השנה. בנוסף יפורסמו נתוני הייצור התעשייתי לחודש יוני. הצפי של הכלכלנים בשוק הוא לעלייה של 5.2% בהמשך לעלייה של 5% בחודש מאי.

ביום שלישי הקרוב נגיד הפד, ג'רום פאואל צפוי לשאת דברים, אחרי שבשבוע שעבר פאואל סלל את הדרך להורדת הריבית של הפד בהודעה הקרובה ביולי. ביום רביעי יפורסם מדד יוני בגוש האירו. ביום שישי יפורסם בארה"ב מדד הייצור של פילדלפיה לחודש יולי. בשוק המקומי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה תפרסם מחר את מדד המחירים לצרכן לחודש יולי.

ביום שלישי בבריטניה יפורסמו נתונים לגבי שוק העבודה, ובהם נתוני השכר השעתי הממוצע לחודש מאי, השינוי במספר דורשי העבודה בחודש יוני, השינוי בתעסוקה בשלושת החודשים האחרונים ונתון שיעור האבטלה בחודש מאי. 

"כלכלת בריטניה נאבקת להישאר מעל המים", אומר אזד זנגנה, מבית ההשקעות שרודרס הבריטי. "אי-הוודאות סביב הברקזיט פגעה באמון, וגרמה לחברות רבות לדחות או לבטל פרויקטים להשקעה. גם משקי הבית נאלצים לחוות כעת קיצוץ. על פי הסקר האחרון במגזר הקמעונאות בבריטניה, קצב הצמיחה הממוצע במכירות נחלש ל-0.6% בלבד ב-12 החודשים שהסתיימו ביוני, מה שמהווה את העלייה הקטנה ביותר מאז החלה הרשומות בשנת 1995. נתוני התוצר המקומי הגולמי של בריטניה שפורסמו בשבוע שעבר מצביעים על כך שהכלכלה התאוששה אמנם במאי אך עם נתון צמיחה של 0.3% בלבד, מה שלא מספיק כדי לקזז את ההתכווצות בשיעור של 0.4% שנרשמה בחודש אפריל. זה מצביע על כך שיש עדיין סיכוי משמעותי שהכלכלה הצטמצמה ברבעון השני של השנה".