מורגן סטנלי מזעזע את מניית טבע: הוריד המלצתו ל"תשואת חסר"

בנק ההשקעות קיצץ את מחיר היעד שלו למניית טבע ב-62.5% - מ-16 דולר ל-6 דולרים בלבד - מחיר שבו המניה נסחרה לאחרונה בשנת 1999

קאר שולץ, מנכ"ל טבע / צילום: שלומי יוסף
קאר שולץ, מנכ"ל טבע / צילום: שלומי יוסף

בנק ההשקעות מורגן סטנלי מזעזע את מניית טבע , שנופלת היום בבורסה במהלך המסחר בתל אביב בכ-6%. כלכלני הבנק הורידו את המלצתם למניית טבע מ"תשואת שוק" ל"תשואת חסר", ואת מחיר היעד למניה הם חתכו ב-62.5% - מ-16 דולר ל-6 דולרים בלבד. מחיר היעד מהווה מחיר שבו מניית טבע לא נסחרה מאז שנת 1999 (מתואם לדיבידנדים שחולקו מאז).

הסיבה המרכזית להורדת ההמלצה היא מה שמסתמן כלחץ גבוה מהצפוי על מחירי הגנריקה, כפי שדיווחה חברת התרופות Amneal (אמניל) בשבוע שעבר, זאת כתוצאה מלחצים חדשים מצד המפיצות, ביניהן למשל ABC ו-McKesson.

אמניל, חברה גנרית מארה"ב, פרסמה אזהרת רווח והודיעה על תוכנית לקיצוץ בעלויות, והיא איבדה כמעט מחצית משווייה בימים האחרונים. במורגן סטנלי סבורים שחברות גנריקה קטנות מוכנות להתחרות בחברות הגדולות במחירים נמוכים מהצפוי, מה שהופך את הלחץ של המפיצות לאפקטיבי יותר.

במורגן סטנלי שינו את ההמלצה למניית חברת התרופות הישראלית פעמיים בחודשים האחרונים: בנובמבר שעבר עלתה ההמלצה ל"תשואת יתר", אחרי שנתיים של המלצה ניטרלית ("תשואת שוק"), אך כעבור ארבעה חודשים היא הופחתה שוב ל"תשואת שוק", וכעת מופחתת ל"תשואת חסר".

מחיר היעד ירד לאורך החודשים האחרונים מ-27 דולר ל-22 דולר, 16-17 דולר, וכעת נחתך כאמור ל-6 דולרים בלבד. באותה תקופה, מחיר מניית טבע ירד בבורסת ניו יורק מכ-22 דולר ל-9.25 דולרים, מחיר המשקף לחברה שווי של 10.2 מיליארד דולר. בשפל, לפני כחודש, מניית טבע כבר ירדה למחיר של 8.12 דולרים.

במקביל, במורגן סטנלי הותירו ללא שינוי את המלצתם למניית החברה המתחרה מיילן, על "תשואת יתר", תוך הפחתת מחיר היעד למניה. במורגן סטנלי מציינים כי היעדר התפתחויות מכיוון התוכנית האסטרטגית של החברה עשוי לגרום להורדת המלצה.