ארקיע מפסיקה לטוס לתאילנד: הקו יבוטל ב-25 באוקטובר

בארקיע מציינים כי הפסקת הטיסות בקו היא זמנית והיא נובעת מכך ש"חכירת המטוס ששימש את הקו לתאילנד במשך שנה וחצי מסתיימת כמתכונן בנובמבר" • ארקיע צפויה להציע חבילות לעקבה

מטוס בואינג 767, ארקיע / צילום: יואב יערי
מטוס בואינג 767, ארקיע / צילום: יואב יערי

התחרות על הקו לתאילנד גבתה מחיר: אל על תישאר לבדה בקו הישיר מתל אביב לבנגקוק אחרי שארקיע מפסיקה את טיסותיה ליעד. ב-25 באוקטובר תופעל הטיסה האחרונה של ארקיע בקו.

ארקיע חנכה את הקו לבנגקוק ביולי 2018 במתכונת של 2-3 טיסות שבועיות במטוס בואינג 767-300. במטיסה הראשונה בקו, אמר ניר דגן, מנכ"ל ארקיע, כי "הקו לתאילנד הוא תחילתה של מהפכה בתחום היעדים הישירים שארקיע מציעה לישראלים". אלא שהמהפכה הזו בינתיים תחזיר לאל על את הבלעדיות בקו.

בחודש יוני האחרון טסו לתאילנד מישראל 13,561 נוסעים (הלוך ושוב) - עלייה של 20% לעומת יוני 2018 ובתשעת החודשים הראשונים של השנה מספר הנוסעים ליעד הגיע ל-126.3 אלף נוסעים - עלייה של 32% לעומת התקופה המקבילה. האם המספרים הללו ירדו לאור השינוי כעת? יצוין כי רבים מהנוסעים לתאילנד טסים דרך יעדי ביניים בטיסות קונקשן (דרך עמאן, איסטנבול וכדומה) ועוד נציין כי הפעלת טיסות ישירות על ידי חברות תעופה תאילנדיות לא נראית באופק. לאל על יש הסכם קוד שייר עם חברת התעופה המוערכת של תאילנד תאי-איירווייז (שמאפשר לה למכור כרטיסים לקו של אל על), כך שלא נראה שיש לה סיבה להפעיל טיסות ישירות בקו בעצמה.

בארקיע מציינים כי הפסקת הטיסות בקו היא זמנית והיא נובעת מכך ש"חכירת המטוס ששימש את הקו לתאילנד במשך שנה וחצי מסתיימת כמתכונן בנובמבר. ארקיע תחזור לתאילנד עם קליטת מטוסי האיירבוס רחבי הגוף החדשים". מועד קליטת מטוסים אלה (מדגם איירבוס A330) לא ידוע בשלב זה.

בסוף חודש ספטמבר הקרוב תתחיל ארקיע להפעיל טיסות ישירות להודו - לגואה ולקוצ'ין. טיסות אלה לא מופעלות במטוס חכור אלא במטוס האיירבוס ניאו A321 של ארקיע. הטיסות הללו צפויות לפעול במתכונת שנתית (עם הפסקה בחודשי הקיץ). בקו להודו, נזכיר, פועלת אל על עם טיסות למומבאי ואייר אינדיה עם טיסות ישירות לדלהי במסלול המקוצר מעל שמי ערב הסעודית.

ארקיע מתמודדת בימים אלה עם אתגר גדול אחרי סגירת שדה דב. כמי שמפעילה 70% מטיסות הפנים בקו מתל אביב לאילת, ארקיע צריכה למצוא פתרונות יצירתיים לשמור על הכנסות לאור הירידה הצפויה בביקוש לטיסות לאילת המופעלות כיום מנתב"ג לרמון. לאור זאת החלה ארקיע להציע חבילות לעקבה בטיסות מנתב"ג לרמון כאלטרנטיבה לנופש באילת.