אחרי 20 שנה בסיסקו: בועז מעוז עבר לגוגל לנהל את פעילות הענן המקומית

בתפקידו האחרון ניהל מעוז את פעילות המכירות הגלובלית של סיסקו בתחום ה"אינטרנט של הדברים"

בועז מעוז/ צילום: אדוארדו גארסיה
בועז מעוז/ צילום: אדוארדו גארסיה

בועז מעוז מונה למנהל פעילות הענן המקומית של חברת גוגל, ויחליף את שירה קמחי, שמילאה את התפקיד באופן זמני במשך כשנה. מי שניהל את הפעילות הזאת עד לפני שנה היה ניר חינסקי, שמנהל כיום את פעילות הענן של גוגל במרכז ומזרח אירופה, במזרח התיכון ובאפריקה.

מעוז הגיע לגוגל אחרי 20 שנה בתפקידי ניהול בכירים בחברת סיסקו. בתפקידו האחרון הוא ניהל את פעילות המכירות הגלובלית של החברה בתחום ה-IoT (ה"אינטרנט של הדברים"), שכוללת גם פעילות ענן ותוכנה, באופן ספציפי לתחום זה. לפני כן שימש כמנכ"ל סיסקו ישראל, אז הוחלף על ידי אורן שגיא.

מעוז מילא בסיסקו תפקידים גלובליים, כגון מנהל השותפים האסטרטגיים של סיסקו העולמית, לרבות Citrix, אורקל, SAP, חברת VMware ועוד.

פעילות גוגל בישראל כוללת מספר זרועות: פעילות מחקר ופיתוח, אותה מוביל יוסי מטיאס; פעילות בתחום הפרסום, בהובלתה של עינת נמש; ופעילות הענן, שיוביל כאמור בועז מעוז. התפקיד של מעוז כולל פעילות עסקית הקשורה לגוגל קלאוד מול לקוחות במגזר הציבורי ומשרדי ממשלה וכן במגזר העסקי, תפקיד שכולל עבודה מול יזמים וחברות עסקיות, מסטארט-אפים ועד לחברות הגדולות במשק. במקביל, לגוגל יש פעילות בראשותה של נעמה ינקו שעובדת בצמוד לסטארט-אפים על פיתוח עסקי כדי לסייע להם לנצל את הכלים של גוגל.

תחום הענן צומח במהירות, כשמי שמובילה את השוק היא חברת אמזון. לפי הערכות, אמזון מחזיקה בנתח שוק כפול מזה של מיקרוסופט - 32% לעומת 16%, כך לפי נתונים של חברת Canalys המעודכנים לסוף שנת 2018. גוגל, שנתח השוק שלה הוא השלישי בגודלו (9.5%), לא מדווחת את תוצאות פעילות הענן שלה. גוגל קלאוד כולל את פלטפורמת הענן של גוגל ואת G suite - אפליקציות לשיתוף פעולה ופרודוקטיביות כמו דרייב, דוקס וגם ג'ימייל. עם זאת, פעילות הענן של גוגל צומחת מהר יותר - 82%, לעומת 76% של מיקרוסופט ו-46% של פעילות הענן של אמזון.

תחום הענן מאפשר לחברות לחסוך במשאבים. אם בעבר חברות היו צריכות להשקיע הון על שרתים, כעת הן יכולות לשכור שירותי ענן לפי הצרכים שלהן. כמו כן, שירותי הענן כוללים שימוש בתוכנות ויכולות של גוגל, למשל של טכנולוגיית בינה מלאכותית, למידת מכונה, אנליזות וכו'.

לאחרונה ביצעה גוגל קלאוד העולמית רכישות של חברות ישראליות: Alooma תמורת סכום מוערך של 150-100 מיליון דולר, שפיתחה מערכת שמסייעת לארגון להתחבר למקורות המידע בזמן אמת ממקום אחד בענן; Velostrata, שפיתחה פתרון ענן היברידי, שמאפשר לארגונים להזריים מידע מתוך אפליקציות לענן באופן שקוף שלא פוגע ברצף העבודה לצורך ביצוע משימות חישוב; והעסקה האחרונה, משבוע שעבר - רכישת Elastifile, שמספקת טכנולוגיית אחסון לענן לארגונים גדולים. סכום שתי העסקות האחרונות לא פורסם.