לאחר שלא קיבל את המנכ"לות: ארז יוסף פורש מבנק הפועלים

יוסף, המשנה למנכ"ל והממונה על חטיבת אסטרטגיה, משאבים ותפעול בבנק הפועלים, הודיע על פרישתו לאחר כ-30 שנה בבנק • פרישתו תצריך את המנכ"ל המיועד דב קוטלר לגייס לפחות שני חברי הנהלה בכירים: במקום יוסף ובמקום רונן שטיין

ארז יוסף / צילום: סיון פרג'
ארז יוסף / צילום: סיון פרג'

השינוי הראשון בבנק הפועלים  בעידן דב קוטלר יוצא לדרך עוד קודם להגעתו של המנכ"ל החדש לבנק. היום (א') דיווח בנק הפועלים על פרישתו הצפויה של מי שנחשב לאורך הדרך כמועמד המוביל לתפקיד מנכ"ל הבנק, ארז יוסף.

על פי הודעת הפועלים יוסף, המשנה למנכ"ל והממונה על חטיבת אסטרטגיה, משאבים ותפעול (וה-COO) בבנק הפועלים, הודיע על פרישתו לאחר כ-30 שנה בבנק. הוא עושה זאת לאחר שלא נבחר למנכ"ל ואף לא נמנה עם שלושת המועמדים האחרונים שעלו לדיון בדירקטוריון.

יוסף הוא מנהל מוערך בבנק, בעל יכולות אנליטיות גבוהות מאוד ומקורב מאוד למנכ"ל הבנק היוצא, אריק פינטו.

טרם נקבע המועד המדויק לפרישתו של יוסף, אך בכל מקרה פרישתו תצריך את המנכ"ל המיועד קוטלר, שעוד אמור לקבל את אישור הפיקוח על הבנקים, לגייס לפחות שני חברי הנהלה בכירים: במקום יוסף, שמנהל ישירות יותר מ-1,000 עובדים; ובמקום רונן שטיין, שמנהל את החטיבה הקמעונאית ושהודיע על פרישתו זה מכבר.

יוסף מסר היום כי "אני חש תחושת מיצוי וברצוני לפנות לאפיקים מעניינים חדשים. אני מבקש להודות באופן אישי לאריק ועודד על האמון, התמיכה והליווי לאורך השנים האחרונות, בהן הובלנו מהלכים משמעותיים בארגון".

נזכיר כי בסוף השבוע החולף הוארכה כהונתו של יו"ר הבנק עודד ערן בשלוש שנים נוספות.

בבנק הפועלים מספרים כי יוסף הוביל מהלכים אסטרטגיים - אסטרטגיה עסקית, אסטרטגיה דיגיטלית ופיתוח עסקי - בחן מגמות בתעשיית הבנקאות באופן שוטף כבסיס לתוכנית האסטרטגית של הבנק, העלה יוזמות אסטרטגיות בהתאם למגמות ובהתאם לניתוח קבוצת השוואה (peer group), בניית התוכנית האסטרטגית של קבוצת הבנק ומעקב אחר יישום התוכנית באופן שוטף באמצעות מתודולוגיית ניהול אסטרטגי Balance Score Card. עוד פירטו כי הוא עסק ב"הובלת מהפיכה בניהול נכסי הנדל"ן של הבנק".

יוסף מילא שורה של תפקידים בבנק: בחטיבה הקמעונאית, בחטיבה הפיננסית ובחטיבות האסטרטגיה והמשאבים. בבנק מפרטים כי הוא החל את דרכו בבנק משכן - זרוע המשכנתאות של בנק הפועלים.

יוסף החל את דרכו בבנק בבנק משכן, מתפקיד זוטר דרך צמיחה בתפקידי הבנקאות הקמעונאות ועד שהגיע לתפקיד בכיר מאוד, שבעבר מילאו אותו כמה סמנכ"לים, כמספר 2 בבנק כולו. עתה הוא יוצא לדרך חדשה ומצפה לתפקידים ניהוליים נוספים בעולם הפיננסי. מבחינה זו הוא רואה עצמו כמי שרכש ניסיון בניהול פיננסי תחת שינויים שלא היו בעבר, בעיקר מעולמות הטכנולוגיה.