בריטיש איירווייס ביטלה את טיסותיה לקהיר - מנימוק ביטחוני

אל ההודעה של בריטיש, שפורסמה אתמול במפתיע, הצטרפה גם לופטהנזה, שהודיעה כי ביטלה את טיסותיה ממינכן ומפרנקפורט לקהיר • לופטהנזה הודיעה כי תחדש את קו הטיסות הזה היום

חברות התעופה בריטיש איירווייס ולופטהנזה הודיעו כי יעצרו את הטיסות הישירות שלהן מיעדים באירופה לקהיר, וזאת מנימוק ביטחוני. בבריטיש איירווייס הספקת הטיסות לבירה המצרית תקפה ל-7 ימים.

"הטיסה לקהיר בוטלה כאמצעי זהירות ביטחוני. אנחנו לא מרחיבים מעבר לכך, שכן כמדיניות איננו דנים בנושאי ביטחון", נמסר מבריטיש אירווייס. מעבר לכך, בבריטיש לא פירטו מניין הגיעה ההחלטה הדרמטית הזו. לא ברור האם ההחלטה הזו תשפיע על טיסות החברה בקווים לתל-אביב.

אל ההודעה של בריטיש, שפורסמה אתמול (שבת) במפתיע, הצטרפה כאמור גם לופטהנזה, שהודיעה כי ביטלה את טיסותיה ממינכן ומפרנקפורט לקהיר. לופטהנזה הודיעה כי תחדש את קו הטיסות הזה היום (א').

לפי פרסום ברויטרס, שלושה מקורות מצרים בתחום אבטחת שדות התעופה אמרו לרויטרס כי צוות בריטי בחן את הסדרי הבטיחות בשדה בימים האחרונים, אך הם לא פירטו מעבר לכך.

עוד פורסם ברויטרס כי השגרירות הבריטית בקהיר אישרה לפניית משרד התחבורה המצרי כי ההחלטה על הפסקת הטיסות לא הגיעה ממשרדי התחבורה או החוץ הבריטים.

בתוך כך, באתר של בריטיש איירווייז אפשר למצוא טיסות זמינות מלונדון לקהיר רק מ-31 ביולי - במחיר לא ייאמן של 2,500 ליש"ט בטיסת הלוך ושוב.