פעילותה של חברת לוויין משובשת, והממשלה לא עושה כלום

חברת SATVIEW מתלוננת על הפרעות קשות לשידוריה באופן שמסכן את פעילותה • לפי החברה, ההפרעות החלו לפני כשלושה חודשים, ותלונות שהיא הגישה על הנושא למשרד התקשורת טרם הובילו לפתרון הבעיה, שמסבה נזרק רב שמסתכם במיליוני שקלים

לווייני תקשורת / צילום: סאטקום
לווייני תקשורת / צילום: סאטקום

חברת SATVIEW, המספקת שירותי שידור באמצעות לוויין ללקוחות בארץ ובחו"ל, מתלוננת על הפרעות קשות לשידוריה באופן שמסכן את פעילותה, אשר מקורן באמצעי שידור שמופעל ביהודה ושומרון.

לפי החברה, ההפרעות החלו לפני כשלושה חודשים, ותלונות שהיא הגישה על הנושא למשרד התקשורת טרם הובילו לפתרון הבעיה שבינתיים, מסבה לה נזק רב שמסתכם במיליוני שקלים - תוך איום מצד לקוחותיה להפסיק את התקשורת איתה.

עו"ד נבון קצב, שמייצג את SATVIEW טוען כי מקור ההפרעה בתדרי הלוויין שעליהם עובדת החברה, במכ"ם שמופעל לכאורה באזור יהודה ושומרון: "הצבת המכ"ם מסבה נזק כלכלי כבד ו-SATVIEW עלולה להגיע למצב של פיטורי עובדים וכן, לתביעות נגדה מצד לקוחותיה על אי מתן שירות", נכתב בפנייה שהוא עשה בימים האחרונים ללשכת ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, לשר התקשורת, דוד אמסלם, ליו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, אבי דיכטר ועוד.

תופעת ההפרעות לשידורים שמקורן ביהודה ושומרון מוכרת למשרד התקשורת ובמענה על תלונה שהחברה הגישה לו באחרונה נכתב כי "הפסקת ההפרעה על ידי הפלסטינים נמשכת זמן רב וזאת, עקב חוסר שיתוף פעולה בנושא מצד הרשות הפלסטינית". על רקע זה, משרד התקשורת הפנה את SATVIEW ללשכת ראש הממשלה שמצדה, העבירה את הטיפול בבעיה למטה לביטחון לאומי.

בפנייתו ללשכת ראש הממשלה כתב עו"ד קצב כי "חברת SATVIEW משלמת למדינה על הרישיון שהיא מחזיקה ולכן היא דורשת ממנה לפעול בדחיפות להסרת האיום הכלכלי עליה, שמהווה גם איום ביטחוני חמור שמקורו ברשות הפלסטינית".

גורמים ביטחוניים שמעורים בנושא סיפרו ל"גלובס" כי בשבועות האחרונים צוות של משרד התקשורת, המצויד באמצעים המתאימים המאפשרים את גילוי המקום שממנו נגרמת ההפרעה, היה אמור לטפל בבעיה אך ביטל את פעילותו ברגע האחרון וזאת משיקול ביטחוני.

אלא שגורמים אחרים טענו כי הצוות התנה את הטיפול בבעיה בכך שיקבל אבטחה של גורמי צבא. מדובר בצוות שנמצא תחת אחריותו של סמנכ"ל הפיקוח במשרד איתן כסיף, אך מי שקיבל את ההחלטה למנוע את כניסתו היה מנכ"ל משרד התקשורת, נתי כהן. אותם גורמים מציינים שפקחים מטעם משרד התקשורת כבר נכנסו למשימות דומות עשרות פעמים בעבר.

מלשכת ראש הממשלה טרם נמסרה התייחסות לנושא.