נגב אקולוגיה רכשה 49% מפארק דודאים ב-47 מיליון שקל

נגב אקולוגיה מפעילה עשרה מתקנים למיחזור סוגים שונים של פסולת בכל רחבי הארץ • מנכ"ל דודאים: "בקרוב יוקם מפעל המיון והמיחזור הראשון בדרום, שיאפשר להגדיל משמעותית את מיחזור הפסולת בכל הרשויות שמפנות פסולת לפארק דודאים"

פסולת / צילום: חזי נקש, פארק דודאים
פסולת / צילום: חזי נקש, פארק דודאים

חברת נגב אקולוגיה רכשה 49% מהבעלות על פארק המיחזור והחינוך הסביבתי דודאים שבדרום ב-47 מיליון שקל מהחברה הכלכלית של המועצה האזורית בני שמעון.

העסקה בדודאים / צילום: צבי תקשורת / צילום: צבי תקשורת
 העסקה בדודאים / צילום: צבי תקשורת / צילום: צבי תקשורת

נגב אקולוגיה, שפועלת מקיבוץ משמר הנגב, נחשבת לאחת המרכזיות בתחום המיחזור והטיפול בפסולת, ומפעילה עשרה מתקנים למיחזור סוגים שונים של פסולת בכל רחבי הארץ.

עד כה החברה הפעילה את האתר, וגם לאחר רכישת 49% ממנו היא תמשיך בהפעלתו באמצעות צוות ניהול המשותף לה ולמועצת בני שמעון, בראשות מנכ"ל הפארק ניר בר דוד.

פארק דודאים משמש למיון ולטיפול בפסולת שנאספת מכל אזור הדרום, ובקרוב עתיד לקום בו מפעל חדיש שימיין וימחזר כמחצית מכמות הפסולת שמובאת אל המקום, וזאת בהשקעה של כ-70 מיליון שקל. המיזם החדש צפוי לצמצם משמעותית את הצורך בהטמנת פסולת.

לדברי מנכ"ל הפארק בר דוד "גם כיום נגב אקולוגיה מפעילה ביחד איתנו את הפארק, בכוונתנו למקסם את הפעילות שנעשית בו ולפתח אותה - תוך הצבת יעדים משמעותיים. כך, בקרוב יוקם מפעל המיון והמיחזור הראשון בדרום, שיאפשר להגדיל משמעותית את מיחזור הפסולת בכל הרשויות שמפנות פסולת לפארק דודאים".

ראש המועצה האזורית בני שמעון ניר זמיר אמר בהתייחס לעסקה עם נגב אקולוגיה כי "אנחנו מאמינים שניתן לעשות ביחד דברים גדולים וטובים יותר, לאחר שבשנים האחרונות הצלנו לייצר הסכמים ומיזמים משותפים עם הרשויות המקומיות השכנות ועם גופים מכל הנגב".

גם מנכ"ל נגב אקולוגיה ערן שמרלק בירך על העסקה ואמר כי "לכל השותפים יש חזון דומה, לשנות את מאזן הפסולת במדינה, לצמצם את כמות הפסולת שמופנית להטמנה ולהגדיל את כמויות הפסולת שמופנות למיחזור".