האחיות ישבתו מחר לאחר שפגישתן עם משרד הבריאות התפוצצה

שביתת האחיות מתוכננת לצאת לדרך מחר כמתוכנן - עבודת האחיות תתקיים במתכונת חירום בלבד בכל מערכת הבריאות

אחיות / צילום: Shutterstock
אחיות / צילום: Shutterstock

בתום פגישה ממושכת בין הסתדרות האחים והאחיות בישראל לבין נציגי המדינה - מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב והממונה על השכר באוצר קובי בר נתן - שהתקיימה כעת, הצדדים הודיעו כי לא הושגו הסכמות. לכן שביתת האחיות מתוכננת לצאת לדרך מחר (ג') כמתוכנן, כשהמשמעות היא עבודת אחיות במתכונת חירום בכל מערכת הבריאות.

ממשרד הבריאות נמסר כי "נציגי המדינה נפגשו היום עם הסתדרות האחיות במטרה למנוע את הפגיעה הצפויה במטופלים כתוצאה מהשביתה המתוכננת מחר. בישיבה עלו הצעות רבות וקונסטרוקטיביות על-מנת למנוע את השביתה. לצערנו המגעים לא הגיעו להסכמה. המדינה תפנה לבית הדין לעבודה מחר".

האחיות מוחות על עומסים כבדים במחלקות, היעדר תקנים מספיקים והפחתה משכרן. הסתדרות האחיות הכריזה על סכסוך עבודה במאי, וביוני היא התרגמה גם לצעדים ארגוניים כמו אי השתתפות של חלק מהאחים והאחיות במבחני האקרדיטציה (תו תקן) בבתי חולים.

בתחילת השבוע מסרה ההסתדרות: "האחים והאחיות בישראל אינם עובדי כפייה, ולא ייתנו עוד יד לעבודה מחוץ לתקנים ולרישיון, למטלות, נהלים ובקרות ללא תוספת כוח-אדם וללא תוספת שכר בהתאם. נראה כי במשרדי הבריאות והאוצר שכחו שעידן העבדות עבר מן העולם, ובעזות מצח הפחיתו משכרן של האחים והאחיות, ועל כן החלטנו לומר די לעומסים וכן למטופלים".