מיקרוסופט השקיעה מיליארד דולר בחברת המחקר OpenAI

חברת OpenAI, שאלון מאסק הוא אחד ממייסדיה, עוסקת בפיתוח בינה מלאכותית "כללית" (AGI), כלומר בינה מלאכותית בגרסה עתידנית שתהיה גמישה ותעסוק בכמה תחומים שונים • בעקבות ההשקעה החברות צפויות לפתח יחד טכנולוגיות

סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט / צילום: Lucas Jackson, רויטרס
סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט / צילום: Lucas Jackson, רויטרס

חברת מיקרוסופט  השקיעה מיליארד דולר בחברת OpenAI, שאלון מאסק הוא אחד ממייסדיה, ושעוסקת בפיתוח בינה מלאכותית "כללית" (AGI), כלומר בינה מלאכותית בגרסה עתידנית שתהיה גמישה ותעסוק בכמה תחומים שונים, בניגוד למערכות הבינה המלאכותית הנפוצות כיום שממוקדות במשימות ספציפיות ולמעשה תתחרה ביכולות הבינה האנושית.

במסגרת ההסכם, בעקבות ההשקעה החברות צפויות לפתח יחד טכנולוגיות. OpenAI תאפשר למיקרוסופט למסחר חלק מהטכנולוגיות שפיתחה, והחברה תשתמש באופן בלעדי בשירותי הענן של אז'ור, פלטפורמת הענן השנייה בגודלה בעולם אחרי AWS של אמזון. בשבוע שעבר מיקרוסופט דיווחה על צמיחה של 64% בהכנסות מאז'ור.

OpenAI הוקמה ב-2015 כארגון מחקר ללא מטרות רווח עם מטרה לפתח בינה מלאכותית כללית באופן דמוקרטי ומתוך ניסיון לבדל את עצמה מהמהלכים של ענקיות הטכנולוגיה בתחום. אך לאחרונה החברה הפכה לחברה פרטית ושינתה את המבנה המשפטי שלה כך שתוכל לגייס יותר כספים ולצמוח בקנה-מידה גדול יותר, מה שאיפשר לה לקבל את ההשקעה ממיקרוסופט.

עד היום החברה הצליחה פיתחה מערכות כמו בינה מלאכותית שהצליחה לנצח את האלוף האנושי במשחק Dota 2 ומערכת שיכולה לכתוב סיפורים קצרים ואף סיפורי פייק ניוז, אך עדיין לא הגיעה למטרה השאפתנית של פיתוח בינה מלאכותית כללית. מנכ"ל החברה הוא סם אלטמן, שהיה בעבר נשיא מאיץ הסטארט-אפים המוביל בעולם, Y Combinator.

מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה, הצהיר כי שיתוף-הפעולה ישים במרכז את הבטיחות של טכנולוגיית הבינה המלאכותית, באופן בו "כולם יוכלו להרוויח".

מנכ"ל OpenAI, סם אלטמן, הצהיר כי "יצירת בינה מלאכותית כללית היא פיתוח טכנולוגי חשוב בהיסטוריה האנושית, עם הפוטנציאל לעצב מחדש את מסלול האנושות. המשימה שלנו היא להבטיח שטכנולוגיית AGI תטיב עם כלל האנושות, ואנחנו עובדים עם מיקרוסופט כדי לפתח מחשבי-על בתור הבסיס עליו נפתח AGI".

גרג ברוקמן, מייסד שותף ויו"ר OpenAI, הוסיף כי החברה מתכננת להשתמש בכל ההשקעה של מיקרוסופט תוך חמש שנים לכל היותר.