ברוש ובר-דוד נגד מתווה משרד האוצר להעלאת גיל הפרישה

יו"ר ההסתדרות ויו"ר נשיאות המגזר העסקי שלחו מכתב לשר משה כחלון, שבו הם מתנגדים לתזכיר החוק שפרסם האוצר • "תזכיר החוק מגלם עמדה קיצונית במיוחד אשר אף הולכת מרחק רב מהמלצות הוועדה הציבורית"

 יו"ר ההסתדרות ארנון בר–דוד / צילום: תמר מצפי
יו"ר ההסתדרות ארנון בר–דוד / צילום: תמר מצפי

ההסתדרות ונשיאות המגזר העסקי מתנגדים למתווה העלאת גיל הפרישה של האוצר. במכתב ששלחו אתמול לשר האוצר משה כחלון מודיעים יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ויו"ר נשיאות המגזר העסקי שרגא ברוש כי המתווה, המופיע בתזכיר החוק להעלאת גיל הפרישה שפרסם האוצר, אינו מקובל עליהם.

תזכיר החוק פורסם במטרה להביא לדחיית קיצוץ מתוכנן בגמלאות המבוטחים בקרנות הפנסיה שבהסדר. "גלובס" דיווח כי באוצר שוקלים לצרף את התזכיר לחוק ההסדרים על-מנת לחוקק אותו במסגרת הליכי אישור תקציב המדינה 2020.

על-פי המתווה יועלה גיל הפרישה לנשים בהדרגה מ-62 כיום ל-65 בתוך 11 שנים מרגע התחלת המהלך. לאחר מכן יוצמד גיל הפרישה לתוחלת החיים במטרה להשוות אותו לגיל הפרישה לגברים. "עיון בתזכיר החוק מגלה כי הוא מגלם עמדה קיצונית במיוחד אשר אף הולכת מרחק רב מהמלצות הוועדה הציבורית", כותבים לכחלון ברוש ובר-דוד. "אנו מתנגדים לעצם קידומו של מהלך חד-צדדי של חקיקה בסוגיה כבדת משקל זו שהיא בליבת יחסי העבודה במשק" עוד מציינים בר-דוד וברוש במכתבם כי הם יגישו בקרוב לכחלון את עמדתם בנושא, וכי לדעתם הפתרון צריך להיות במסגרת עסקת חבילה שתקיף את "קצבאות הזקנה, גיל הפרישה והפנסיה בישראל".

שרגא ברוש / צילום: שלומי יוסף
 שרגא ברוש / צילום: שלומי יוסף

כחלון היה זה שמנע קידום פתרון שיביא להעלאת גיל הפרישה לאחר שדחה את המלצות הוועדה הציבורית שמינה לנושא בראשות הממונה על התקציבים באוצר אמיר לוי. כחלון נימק את התנגדותו להמלצות בכך שאינן עומדת בתנאי שהציב - שיאושרו פה-אחד על-ידי חברי הוועדה.

אי העלאת גיל הפרישה לנשים מעמיקה את הגירעון האקטוארי של קרנות הפנסיה הוותיקות וכדי לחזור לאיזון תקציבי עליהן לקצץ את גובה הקצבאות המשולמות לכ-240 אלף מבוטחים.