אינדיקציה חיובית בשוק השבבים דוחפת את טאואר לעליות חדות

(עדכון) - טקסס אינסטרומנטס, הפועלת בשוקי יעד דומים לזו של חברת השבבים ממגדל העמק, פרסמה דוחות טובים מעל לתחזיות השוק • טאואר זינקה לפני פרסום הדוחות בשבוע הבא, אותן היא מפרסמת מוקדם מהרגיל • אופנהיימר: "נראה כי משהו בתעשיית השבבים השתחרר"

ראסל אלוואנגר, מנכ”ל טאואר / צילום: איל יצהר
ראסל אלוואנגר, מנכ”ל טאואר / צילום: איל יצהר

מניית טאואר   הישראלית זינקה היום (ד') ב-8% בבורסה בתל-אביב וב-12% בוול סטריט, וזאת מבלי שהחברה הוציאה הודעה כלשהי, ולקראת פרסום הדוחות בשבוע הבא. על רקע העליות החדות במנייה, חברת טקסס אינסטרומנטס  הפועלת באותם שוקי יעד, פרסמה אמש דוחות והכתה את התחזיות. 

טקסס אינסטרומנט מזנקת כעת ב-7% בוול סטריט לאחר שעקפה את התחזיות המוקדמות של השוק אמש. החברה רשמה רווח של 1.31 מיליארד דולר, או 1.36 דולרים למניה, ברבעון השני, לעומת 1.41 מיליארד דולר, או 1.4 דולרים למניה, ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת, מדובר ב-7 סנט מעל לתחזיות שהחברה עצמה סיפקה. בשורה העליונה, ההכנסות ירדו מ-4.02 מיליארד דולר ברבעון השני של 2018 לעומת הכנסות של 3.67 מיליארד דולר ברבעון השני השנה. התחזיות של האנליסטים בשוק היו לרווח של 1.22 דולרים למניה על הכנסות של 3.6 מיליארד דולר. 

לדברי סרגיי ויסצ'ונק מאופנהיימר: "טקסס אינסטרומנט פועלת מול עשרות אלפי לקוחות קצה ומוכרת מאות אלפי מוצרים, זו חברה שרואה את כל השוק באופן כללי ועל כן ההשפעה. יש קורלציה גבוהה לחברות השבבים מול החברה הזו. יש לה שווקים דומים לאלו של טאואר, שווקים תעשייתיים, תקשורת, סנסורים, סלולר, זו נראית לי הסיבה לעליות היום. באופן כללי שוק השבבים לא כיכב לאחרונה ונראה כי יש סימנים שמשהו השתחרר. לא הייתי אומר שנגמרה מלחמת הסחר אך הטון האמריקאי התרכך לטובת וואוי הסינית. אציין כי ההנחיות להמשך שסיפקו חברות הענק כמו אינטל או ברודקום לרבעון השלישי לא כללו את וואווי מהצפי על רקע החשש לצעדים כנגדה על ידי ארה"ב - כעת זה משתחרר".

בתוך כך, טאואר צפויה לפרסם בשבוע הבא דוחות כספיים לרבעון השני. "אני לא זוכר מתי טאואר פרסמה דוחות כל כך מוקדם במסגרת העונה", הוסיף ויסצ'ונק. "זה גם יכול להיות סימן חיובי, כלומר שהיא כבר סגרה את הרבעון מוקדם מהרגיל. בדרך כלל יש סיבה שהיא מפרסמת מאוחר יותר מאחרים, שכן מדובר בחברה מסובכת עם חטיבות בעולם, ועל כן הקדמת הפרסום עשויה להוות איתות חיובי". 

נזכיר כי את שנת 2018 כולה סיימה טאואר עם ירידה של כ-7% בהכנסות לעומת 2017, לרמה של כ-1.3 מיליארד דולר. ברווח התפעולי נרשמה נסיגה של 29% לרמה של כ-155 מיליון דולר והרווח הנקי הצטמק בכ-54% ועמד על כ-136 מיליון דולר. תזרים המזומנים החופשי (Free Cash Flow) הסתכם ב-143 מיליון דולר אשתקד. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת עמד על כ-313 מיליון דולר ואילו השקעות במכונות וברכוש קבוע הסתכמו בכ-170 מיליון דולר.