"מלך האריות" החדש: אחד לאחד כמו המקורי, רק בלי הרגש

"מלך האריות" בולט לטובה בין שלל סרטי המשך בינוניים בזכות אנימציה מרהיבה, אבל לוקה בתחום הרגש

מלך האריות  / באדיבות פורום פילם
מלך האריות / באדיבות פורום פילם

מהרגע שנחשף לראשונה, הצליח "מלך האריות", העיבוד המחודש של דיסני לקלאסיקת האנימציה שלהם, לצבור לא מעט ביקורות שליליות ואפילו כעס. על אף הצלחתו המרשימה בקופות, נדמה שהסבלנות למהלך הכלכלי - והציני למדי - של האולפן ההוליוודי המאיים להשתלט על העולם, הולכת ומתפוגגת. הרי רק בחצי השנה האחרונה ראינו גרסאות חדשות, עתירות תקציב ומיותרות לחלוטין, ל"דמבו" ול"אלאדין", זאת אחרי ש"היפה והחיה", "ספר הג’ונגל" ו"סינדרלה" זכו לאותו טיפול, ויש את "מולאן" ו"בת הים הקטנה" שמתקרבים אלינו בצעדי ענק.

זה ללא ספק יותר מדי, מה גם שבכל הזמן הזה מרחפת מעל הכול שאלה גדולה אחת - מי בכלל צריך את זה? את דיסני כמובן זה לא מעניין, כי להוציא את המעידה של "דמבו" בקופות, האולפן צוחק כל הדרך אל הבנק. למעשה, דיסני הם נכון לרגע זה כמעט היחידים שייצרו להיטים הקיץ, והקהל ממשיך להגיע בהמוניו.

ועדיין, המתקפה על "מלך האריות" די משונה בהתחשב בכך שבהשוואה לעיבודים האחרים, במיוחד "דמבו" ו"אלאדין" האיומים, מדובר בהצלחה מרשימה למדי. "מלך האריות" החדש, שנעשה באנימציית מחשב הבוראת עולם מציאותי להדהים, הוא לפני הכול פשוט סרט מרהיב, כזה שמספק חוויה סוחפת המביאה למסך טכנולוגיה שכמוה טרם ראינו. כל פריים וכל סצנה בסרט הזה עוצרי נשימה ובאמת שקשה להאמין לרמת הדיוק והאמינות של הפרטים. כך שגם אם קשה למצוא משהו בגרסה הנוכחית שמתעלה על זו הקודמת, אי אפשר להגיד שאין פה לפחות הישג משמעותי אחד.

אבל בהשוואה לסרט המקורי, אין ספק ש"מלך האריות" החדש לא יוצא יותר מדי טוב. מדובר ברימייק שהוא ממש אחד לאחד כמו זה המקורי שכבש את העולם ב-1994, מינוס העוצמה הרגשית. שום אלמנט עלילתי חדש לא התווסף או הוסר מסיפורו של סימבה, גור האריות הצעיר שהאשמה על מות אביו (בסצנה שפוררה את הילדות למיליוני זאטוטים בשנות ה-90) גורמת לו לברוח מייעודו כמלך החיות. יש בו אומנם כמה הברקות חביבות, בעיקר בדמויות של טימון (בילי אייזנר) ופומבה (סת' רוגן), אבל שם זה פחות או יותר מסתיים.

קשה להתווכח עם חוסר הנחיצות של הפרויקט הזה, כמו עם העובדה שמדובר במוצר שמטרתו לקחת מאיתנו כסף. מצד שני, זו לא תדהמה גדולה שדיסני הוא עסק ששואף להכנסות, ובהקשר הזה אפשר להודות שהיה יכול להיות הרבה יותר גרוע. "מלך האריות" החדש אומנם לוקה בתחום הרגש, אבל הוא לא משהו שנעשה כלאחר יד, הוא לא מזלזל בצופיו, ובולט לטובה באוקיינוס של סרטי המשך ורימייקים בינוניים להחריד המאפיינים את הקיץ. כמובן שהיינו מעדיפים שהכישרון והכסף יושקעו בפרויקטים מקוריים ולא בחימום מחדש של סרטים שהגדירו את ילדותנו, אבל למרבה הצער, דיסני לא שואלים אותנו. והאמת היא שבהתחשב ברווחים העצומים שהם עושים, הם גם לא צריכים.

ציון: 3