אנטרופי נגד הענקת חבילת אופציות ענקית למנכ"ל אלקטרה איתמר דויטשר

חברת אלקטרה רוצה להעניק למנכ"ל חבילת אופציות בשווי 17 מיליון שקל • אנטרופי: "חבילה חריגה בהיקפה הכולל ביחס לנצפה בשוק בקרב חברות ציבוריות"

לקראת אסיפת בעלי מניות אלקטרה המתוכננת בסוף החודש, החברה הנמצאת בשליטת האחים דניאל ומיכאל (מייקי) זלקינד נתקלת במכשול לאישור הענקת חבילת אופציות שמנה למנכ"ל איתמר דויטשר בדמות התנגדות חברת הייעוץ אנטרופי.

בינתיים נהנה דויטשר מחבילת האופציות שהעניקה לו אלקטרה  ב-2015, ובימים האחרונים מכר נתח מניות בתמורה של כ-18 מיליון שקל, וברווח של כ-9 מיליון שקל, וזאת לאחר שלפני שנה, ביולי 2018 מכר נתח מהון החברה תמורת כ-15 מיליון שקל וברווח של כ-6.5 מיליון שקל.

שווי ההטבה שמבקשת אלקטרה להעניק לדויטשר כעת, במסגרת חבילת האופציות העומדת על הפרק והכוללת 133 אלף אופציות המשקפות כ-3.5% מהונה של אלקטרה, מוערך בכ-17 מיליון שקל, וזאת כשנוסף לכך היא מבקשת לאשר את תנאי העסקתו, ללא שינוי ביחס לנוכחיים.

מחיר המימוש של האופציות נקבע על 1,075 שקל לאופציה - גבוה בכ-9% משוויה הבוקר, אחרי שהתחזקה ב-11% מתחילת השנה ומשקפת לאלקטרה שווי של 3.6 מיליארד שקל, והן יהיו ניתנות למימוש בתקופה של ארבע שנים, 25% בשנה.

באנטרופי "לא מוצאים הצדקה להקצאה ההונית המשמעותית כמבוקש", וזאת "בעיקר בשל מבנה התגמול המשתנה. היות שזה מבוסס על מנגנון המייצר זכאות למענק החל מהשקל הראשון, נעדר רגישות לתוצאות החברה, ולראייה, המנכ"ל זכה לתקרת המענק בשנים האחרונות, ללא קשר לשיפור העקבי שחל בתוצאות החברה".

בסך-הכול, באנטרופי "מוצאים את סך חבילת התגמול כחריגה בהיקפה הכולל ביחס לנצפה בשוק בקרב חברות ציבוריות", וזאת למרות "הערכתנו לאיכות עבודתו של מנכ"ל החברה כפי שמשתקפת בביצועי החברה".

עוד מציינים בחברת הייעוץ כי במהלך שיחות עם נציגיהם של אלקטרה, יו"ר החברה מיכאל זלקינד, "הסביר לבקשתנו כי ישנו איום בכך שהצעות על-ידי חברות פרטיות העוסקות בתחום הקבלנות עשויות למשוך אותו (את דויטשר, א"ל) מחוץ לחברה". למרות זאת, באנטרופי ציינו כי "אנו עדיין לא מוצאים לנכון לתמוך בפוטנציאל ההיקף הכולל של התגמול ובמבנהו הנוכחי".

עוד מזכירים באנטרופי כי גם בשנת 2015 בעלי המניות של אלקטרה התנגדו להקצאת האופציות שהוצעו לדויטשר, אז בשווי שעמד במועד ההענקה על כ-12.5 מיליון שקל, אולם "דירקטוריון החברה אישר את ההקצאה בניגוד לעמדת בעלי המניות", כך שלא מן הנמנע כי תרחיש דומה יירשם גם הפעם.

שמו של דויטשר מופיע דרך קבע ברשימת שיאני השכר של הבורסה ובשנים האחרונות עלות העסקתו מגיעה למספר דו-ספרתי של מיליוני שקלים או קרוב לכך.

ב-2018 עלות העסקתו עמדה על 9.4 מיליון שקל ובסך-הכול הצטברה לכ-54 מיליון שקל בחמש השנים האחרונות (2014-2018). דויטשר מחזיק היום בכ-0.25% ממניות אלקטרה, בשווי של כ-8.5 מיליון שקל.