אמזון איכזבה בשורה התחתונה, סיפקה צפי נמוך לרבעון הבא

ענקית הסחר המקוון רשמה צמיחה נמוכה מהצפוי בשורה התחתונה עם רווח של 2.6 מיליארד דולר ברבעון • מכירות הענן (AWS) נפלו מקצב צמיחה של 40%, וקיצור זמן המשלוחים של שירות פריים ליום אחד הכביד על שולי הרווח • אמזון סיפקה צפי מאכזב לרבעון השלישי בהמשך השנה • המניה איבדה גובה במסחר המאוחר

ג'ף בזוס, מנכ"ל ומייסד אמזון / צילום: רויטרס
ג'ף בזוס, מנכ"ל ומייסד אמזון / צילום: רויטרס

ענקית הסחר המקוון אמזון  פרסמה הלילה (ה') לאחר המסחר דוחות מעורבים לרבעון השני של 2019, כאשר עקפה את תחזית ההכנסות אך פספסה את תחזית הרווח למניה. נקודות החולשה של אמזון ברבעון מיוחסות למכירות הענן, שנפלו מקצב צמיחה של 40%; ולקיצור זמן המשלוחים של שירות פריים ליום אחד, שהביא לצמיחה בהכנסות אך הכביד על ההוצאות שקפצו ב-21%.

אם לא די בכך, אמזון סיפקה צפי מאכזב לרבעון השלישי של השנה, וצופה הכנסות בטווח של 66-70 מיליארד דולר, על רווח תפעולי של 3.1-2.1 מיליארד דולר - זאת לעומת רווח תפעולי של 3.7 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד.

בשורה התחתונה, אמזון רשמה צמיחה של כ-3% ברווח הנקי שהסתכם ב-2.6 מיליארד דולר, או 5.22 דולר למניה, מתחת לתחזיות האנליסטים לרווח של 2.8 מיליארד דולר, או 5.57 דולר למניה, ולעומת רווח של 5 דולר ברבעון המקביל. בכך החברה למעשה קוטעת את המסורת של הצגת רווחי שיא לרבעון.

הכנסותיה של אמזון צמחו ב-20% והסתכמו ב-63.4 מיליארד דולר, לעומת הכנסות של 52.9 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. בכך אמזון עקפה את התחזיות המוקדמות של האנליסטים להכנסות של 62.52 מיליארד דולר. ברבעון הקודם קצב הצמיחה עמד על כ-17% והיה הנמוך ביותר בארבע השנים האחרונות. הגידול בהכנסות מיוחס בין היתר להשקעה בהיקף של 800 מיליון דולר בשיפור פעילות המשלוחים ובקיצור זמן המשלוח ליום אחד בעבור משתמשי פריים.

מכירות חטיבת מחשוב ענן (AWS) נפלו מהתחזיות והסתכמו ב-8.3 מיליארד דולר, לעומת 6.1 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד, ומתחת לתחזיות האנליסטים למכירות של 8.48 מיליארד דולר. מבצע מכירות הקיץ של אמזון, שלא נכלל בתוצאות הרבעון השני, עשוי להכביד על הרווחיות התפעולית, בין היתר נוכח ההנחות ללקוחות וכן על רקע כוונתה של אמזון להוציא עוד 700 מיליון דולר על הכשרות עובדים.

מניית אמזון ירדה ב-2.2% לאחר המסחר.