לרגל הרישום הכפול: אנלייבקס פתחה את יום המסחר בתל-אביב

וגם: מובילאיי השקיה תוכנית לאחריות חברתית בקרב עובדיה

דרור מבורך, אמנון נויבך, שי נוביק ושמוליק הס / צילום: סיון פרג'
דרור מבורך, אמנון נויבך, שי נוביק ושמוליק הס / צילום: סיון פרג'

את שבוע ויום המסחר בבורסה לניירות ערך, פתחה הבוקר הנהלת חברתאנלייבקס תרפיוטיקס . הסיבה: חגיגת הרישום הכפול בתל-אביב, במקביל לרישום שלה בנאסד"ק.

אנלייבקס, הנסחרת לפי שווי שוק של כמיליארד שקל, הוקמה על בסיס טכנולוגיה שפותחה בבית החולים הדסה והיא חלק מהפורטפוליו של חברת הדסית ביו. החברה פיתחה טיפול נגד פעילות יתר מסוכנת של מערכת החיסון, והמוצר נמצא כעת בניסויים בתחום של טיפול בספסיס - תגובה חריפה של הגוף לזיהום, אשר יכולה להיות הסיבה האמיתית למוות מזיהום. 

החל מאוקטובר אנלייבקס צפויה להצטרף למדדי הבורסה: ת"א-90, ת"א-125, SME-150 , טק עלית, גלובל-בלוטק, ת"א-ביומד ות"א תעשייה. יו"ר אנלייבקס הוא שי נוביק, מי שהוביל את המיזוג של אנלייבקס לתוך ביובלאסט כמו גם את הגיוס הפרטי שערכה החברה לפניו. באפריל 2013 מכר נוביק את פרולור לאופקו תמורת כ-480 מיליון דולר. פרולור עברה מסלול דומה לזה שעוברת כעת אנלייבקס - מיזוג לשלד בנאסד"ק, ואחרי כמה שנים של התבססות בנאסד"ק, רישום כפול לבורסה בתל-אביב, כאשר אחרי מכירת פרולור נרשמה גם אופקו לבורסה בתל-אביב, בה היא נסחרת עד היום.

על הפודיום ציין נוביק כי "בניגוד למספר חברות ישראליות שנסחרות בנאסד"ק וביטלו את רישומן למסחר בבורסה בתל-אביב, אנחנו חושבים שיש ערך מוסף לרישום כפול. מהלך כזה ירחיב את מעגל המשקיעים שלנו גם בישראל מכיוון שלמרות הגלובליזציה, יש לא מעט משקיעים מוסדיים ופרטיים בישראל שנוח להם יותר לסחור במניות דרך הבורסה בתל-אביב".

עוד נכחו בטקס: אמנון נויבך, יו"ר הבורסה; פרופ' דרור מבורך, הרופא ראשי באנלייבקס; שמוליק הס, מנכ"ל אנלייבקס תרפיוטיקס; ודרורית וילנאי, מנהלת יחידת ההנפקות במחלקה הכלכלית בבורסה לניירות ערך.

לנהוג אחרת: מובילאיי השקיה תוכנית לאחריות חברתית בקרב עובדיה

חברת מובילאיי, מפתחת מערכות הסיוע לנהגים, הודיעה באחרונה על השקת תוכנית בשם Make a Difference, לעידוד פעילות ואחריות חברתית בקרב עובדיה. במסגרת התוכנית יוזמנו עובדות ועובדי החברה לתרום לעמותות ולמיזמים חברתיים שונים, ואילו מובילאיי תשווה ותתרום סכום זהה. עוד נמסר, כי את התוכנית יוביל בישראל ארגון "מתן משקיעים בקהילה", והיא תנוהל על-ידי "נאמני קהילה" שיפעלו מטעם החברה, ואלה גם ידגישו את חשיבותה של הפעילות בפני כלל העובדים.

כך למשל, העובדים והעובדות יוזמנו לבחור עמותות הפועלת לקידום מטרות מתחומים שונים - חינוך, רווחה, בריאות ואיכות הסביבה, ובתנאי שיהיו אלו עמותות שעומדות בסטנדרטים לניהול תקין של רשם העמותות ולאי-אפליה. מאז ההשקה ועד היום תרמו עובדות ועובדי החברה כ-250 אלף שקל, והנהלת מובילאיי מצידה, תתרום 250 אלף שקל נוספים. התוכנית תפעל עד נובמבר 2019.

פרופ' אמנון שעשוע, סגן נשיא בכיר אינטל העולמית, מייסד משותף ומנכ"ל מובילאיי הסביר כי "בדרך זו אנחנו זוכים לכסות מנעד רחב של סוגיות חברתיות חשובות, וגם מאפשרים לעובדים לתרום כפול למטרות שחשובות להם, והנתונים מדברים בעד עצמם".

אמנון שעשוע / צילום: תמר מצפי
 אמנון שעשוע / צילום: תמר מצפי