לוויין התקשורת "עמוס 17" ישוגר בשבוע הבא: "מקווים לחתום בהמשך הסכמים עם חברות כמו פייסבוק"

חברת חלל תקשורת, שתשגר את הלוויין, כבר חתמה על חוזים בהיקף של כ-60 מיליון דולר • הלוויין אמור לכסות את יבשת אפריקה: "יש לנו יכולות שלא היו לנו בעבר"

לוויין התקשורת "עמוס 17" / צילום: אתר החברה
לוויין התקשורת "עמוס 17" / צילום: אתר החברה

חברת חלל תקשורת הכריזה היום (א') כי לוויין התקשורת הישראלי "עמוס 17" ישוגר לחלל על פי התכנון ביום ראשון, 4 באוגוסט ביום שאחרי, בהתאם לתנאי מזג האוויר, ממרכז החלל קייפ קנברל שבפלורידה. הלוויין, שתוכנן ואופיין על ידי חברת חלל, נבנה על ידי ענקית התעופה בואינג וישוגר על ידי חברת ספייס אקס (שבשליטת אלון מאסק).

לדברי חלל תקשורת, הבחירה בחברות מובילות אלה ובטכנולוגיות המתקדמות שלהן אפשרו בניית לוויין ייחודי עם צפי לכ-20 שנות שירות וביסוס מעמדה הבינלאומי של חלל תקשורת כספקית שירותי תקשורת חדשנית. הלוויין עתיד להתמקם בנקודת החלל 17 מעלות מזרח, שמעל יבשת אפריקה, ונועד לאפשר אספקת שידורי טלוויזיה בלוויין ושירותי אינטרנט לווייני בכל נקודה ביבשת הצומחת.

חלל תקשורת מפעילה כיום שלושה לווייני תקשורת, עמוס 3 ועמוס 4 שבבעלותה ועמוס 7 שאותו היא שוכרת בשנתיים וחצי האחרונות. השיגור הנוכחי הוא הראשון אותו מבצעת החברה מאז התפוצץ הלוויין הקודם שלה, עמוס 6, לקראת שיגורו לחלל בספטמבר 2016.

לקראת השיגור המתוכנן של עמוס 17, שנקרא כך על שם נקודת השמים בה יוצב, ערכה היום חלל תקשורת תדריך לעיתונאים, אותו הוביל המנכ"ל דוד פולק. בתדריך סיפר פולק כי על "עמוס 6 ז"ל היה לנו הסכם מדהים עם פייסבוק לאינטרנט לכל אחד באפריקה. זה היה הסכם חלום. אני עוד זוכר את הפיצוץ של עמוס 6 ואיבדנו את ההסכם הזה אבל אני מקווה שנוכל לעשות את זה עם עמוס 17".

פולק הוסיף כי "בעקבות התקלה בעמוס 6, פייסבוק החליטו שהם לא מתקשרים יותר עם לקוחות לפני שיגורי הלוויינים. אנחנו מקווים שאחרי השיגור יבשילו הסכמים עם חברות כמו פייסבוק". הוא גם אישר כי כבר נעשתה פניה לפייסבוק בנושא.

"יש לנו יכולות שלא היו לנו בעבר לפנות לממשלות של מדינות ולתת שירות מלא", אמר פולק. לדבריו, פייסבוק שינו את המודל אחרי עמוס 6 והיום הם כבר לא מאמצים לוויין בודד עבור עצמם, אלא מתקשרים עם לוויינים לגבי שירותים שונים.

בחלל תקשורת סיפרו כי כבר בשלב זה יש לחברה צבר הזמנות לשירותי תקשורת באפריקה ושירותים נוספים בהיקף של כ- 58 מיליון דולר וכי היא צופה כי לאחר השיגור יבשילו מהלכי המכירות האינטנסיביים לחוזים גדולים נוספים. אחד החוזים אותם מקווה החברה לקבל הוא עם פייסבוק וזאת בזכות העליונות הטכנולוגית שמביא הלוויין החדש לאפריקה, בהשוואה למתחרים הקיימים כיום מעל היבשת.