הבורסה בדרך להנפקה מוצלחת: ביקושים של 1.15 מיליארד שקל בשלב הפרייסינג

ביקושים של פי 5 בשלב הפרייסינג שצפוי להיסגר מחר • הנפקת 32% מהמניות צפויה לשקף לבורסה שווי של 700 מיליון שקל • זו הפעם הראשונה שיש רוב מובהק של משקיעים זרים בהנפקה בבורסה בת"א, העומד על כ-80%

איתי בן זאב, מנכ"ל הבורסה בתל-אביב / צילום: Gettyimages ישראל
איתי בן זאב, מנכ"ל הבורסה בתל-אביב / צילום: Gettyimages ישראל

הצלחה למנכ"ל הבורסה איתי בן זאב: ביקושים של 1.15 מיליארד שקל בשלב תמחור הנפקת הבורסה שצפוי להיסגר מחר, כך נודע ל"גלובס". מדובר בביקושים הגבוהים פי 5 מהיקף המניות שהבורסה ביקשה למכור.

הבורסה מציעה למכור באמצעות הצעת מכר 32% ממניותיה תמורת 222 מיליון שקל ולפי שווי של 700 מיליון שקל. 

המחיר בהנפקה צפוי להיסגר בין 7 שקלים למניה או קצת יותר. הסגירה מחר היא טכנית, לאחר שמחר צפוי להתפרסם דוח הצעת מדף. 

המכרז הציבורי מתוכנן למחר ואם הכל יעלה כשורה הבורסה תזכה לחברה חדשה למסחר, תחת השם של הבורסה בת"א.

בדרך כלל בהנפקות טובות המזמינים מנפחים את ההזמנה מידיעה כי יקבלו חלק ממנה. במקרה זה הבורסה הגבילה את ההזמנות ל-4.9% כדי שלא יהיו בעל עניין, כך שההצעות מהמשקיעים זרמו במדויק. בין המזמינים, משקיעים זרים אירופאים, אמריקאים ואוסטרלים, ולפי הערכות הזרים הזמינו עד 80% מהמניות, כאשר היתר יוקצה למוסדיים בשוק המקומי.

זו הפעם הראשונה שיש רוב מובהק של משקיעים זרים בהנפקה בבורסה בתל-אביב, בין היתר בשל העבודה הטובה של מנכ"ל הבורסה איתי בן זאב ושל ג'פריס שנשכר לצורך ההנפקה.

הציבור יוכל לרכוש עד 10% בשלב הציבורי מחר בהנפקה ובלבד שאף הזמנה מהציבור לא תעלה על 31 אלף שקל, הגבלה שהשית בן זאב על מנת להשאיר את המניות לציבור.

המסחר במניה צפוי להיפתח ביום חמישי לאחר הסליקה.

החתמים הישראליים שהשתתפו בהנפקה הם לידר הנפקות, לאומי פרטנרס, פועלים אי.בי. אי, דיסקונט, ברק קפיטל ואוריון. החתמים והיועצים צפויים ליהנות מעמלות של 15-20 מיליון שקל.