משרד הכלכלה רוצה לפשט את הביורוקרטיה לעסקים הקטנים

תוכנית חדשה של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים תכשיר 50 בכירים בשלטון המקומי ברחבי הארץ לזהות צרכים של עסקים קטנים • המטרה: להקל את התמודדות של העסקים עם הביורוקרטיה בהתנהלות מול הרשויות המקומיות

רן קויתי / צילום: ליאור מזרחי
רן קויתי / צילום: ליאור מזרחי

תוכנית חדשה של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים שבמשרד הכלכלה והתעשייה פונה לבכירים בשלטון המקומי בניסיון לחשוף אותם לצרכים של העסקים הקטנים והבינוניים. המטרה: להקל את התמודדות עם הביורוקרטיה בהתנהלותם מול הרשויות המקומיות.

התוכנית יצאה לדרך בימים האחרונים, ובשלב הראשון שלה יש בכוונת הסוכנות להכשיר כ-50 מקדמי עסקים קטנים ובינוניים בעשרות רשויות מקומיות בכל רחבי הארץ. מדובר בבעלי תפקידים בכירים ברשויות, כמו סגנים או עוזרים לראשי ערים, מנהלי אגפים ומחלקות - שבכוחם לזהות צרכים של בעלי עסקים קטנים ובינוניים ולהשפיע על תהליכים שיש בהם כדי לקדם את עניינם.

בשיחה עם "גלובס" אמר מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, רן קויתי, כי משתתפי התוכנית יודרכו להכין תוכניות אסטרטגיות, שמותאמות לרשויות שאותן הם מייצגים, להרחבת שיתופי הפעולה עם מגזר העסקים הקטנים והבינוניים. לדבריו, "החיבור הישיר לגופי הרשות המקומיות הוא נדבך שאמור לשלב מטרות של קידום עסקים קטנים ובינוניים במדיניות הרשות - ומשתתפי התוכנית יקבלו גם שעות יעוץ, ליווי ותכני לימוד לקידום תוכניות עבודה מתאימות וזאת בין השאר כדי לשפר את הגישה של אותם עסקים למכרזי הרכש שמקיימות הרשויות".

עוד אמר קויתי כי "הרשויות המקומיות הן הגורם המשמעותי ביותר להצלחה של עסקים קטנים ויש להן השפעה מכרעת על פיתוחה של הכלכלה המקומית. בשלב הזה התוכנית כוללת כ-50 רשויות, אך החזון שלנו מדבר על מקדמי עסקים קטנים ובינוניים שיפעלו בכל רשות מקומית ברחבי הארץ".

על רקע השקת התוכנית החדשה אמר שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן כי "משרד הכלכלה מעמיד סל גדול של כלי סיוע לרשות הרשויות המקומיות בכל הקשור למגזר העסקים הקטנים והבינוניים והתוכנית החדשה הכרחית לקראת המצב שכל רשות מקומית תכין תוכנית אסטרטגית שמקדמת צמיחה לעסקים, שתורמים לתוספת משרות במשק, מספקים פרנסה, מפתחים את הפריפריה ותורמים להגברת התחרות".