חשד: מכר דירות ב-1.44 מיליון שקל - ודיווח על מכירה ב-700 אלף שקל

רשות המסים עצרה יזם בחשד כי דיווח על מכירת 5 דירות בחצי מהמחיר שבו מכר אותן בפועל, במטרה להתחמק מתשלום מס

דירה למכירה / צילום: שאטרסטוק
דירה למכירה / צילום: שאטרסטוק

רשות המסים עצרה בסוף השבוע יזם ירושלמי בחשד למכירת 5 דירות ב-1.44 מיליון שקל כל אחת, תוך דיווח על קבלת תמורה בסף 700 אלף שקל בלבד עבור כל דירה, זאת במטרה להתחמק מתשלום מס.

בית משפט השלום בירושלים נעתר לבקשת פקיד שומה חקירות מס הכנסה ירושלים והדרום והורה על שחרורו בתנאים מגבילים של היזם החשוד, יוסף נבלסי (58), בחשד לדיווח שקרי לגבי מחיר 5 מתוך 6 דירות אותן מכר.

על-פי בקשת המעצר, נבלסי רכש בשנת 2013 קרקע ועליה מבנה עם 6 דירות. בשנת 2014 מכר נבלסי 5 מתוך 6 הדירות בסכום של כ-1.44 מיליון שקל בעבור כל אחת - אך דיווח על המכירה למיסוי מקרקעין כאילו מכר כל דירה בכ-70 אלף שקבל בלבד. "כל זאת", נכתב בבקשת המעצר, "במטרה לשלם מס מופחת עבור מכירת הדירות הללו".

עוד על-פי בקשת המעצר, לפי המידע הקיים בידי היחידה החוקרת, אחד מרוכשי הדירות סירב לדווח על קניית הדירה בסכום מופחת ממה ששילם בפועל, למרות הלחצים שהופעלו עליו לכאורה מצד המוכר.

לאחר חקירה סמויה, בשבוע שעבר עברה חקירת המקרה לגלויה, הוצאו צווי חיפוש לביתו ולמשרדו של נבלסי וכן לבתיהם של רוכשי הדירות בפרויקט. מבקשת המעצר של נבלסי עולה כי במסגרת החיפושים נתפסו מסמכים הקושרים את נבלסי ורוכשי הדירות לחשדות נגדם, ונבלסי יחד עם רוכשי הדירות הובאו לחקירה במשרדי חקירות מס הכנסה בירושלים. מהחקירות עולה עד כה כי הדיווח אודות סכום מכירת הדירות היה לכאורה כוזב ושקרי.

בתום חקירתו הובא נבלסי לדיון בבית המשפט בתנאי שחרורו ממעצר, וסגנית נשיא בית משפט השלום בירושלים, השופטת דורית פיינשטיין, נעתרה לבקשת היחידה החוקרת וקבעה כי נבלסי ישוחרר בהתחייבות עצמית בסך 300 אלף שקל והפקדת מזומן בסך 20,000 שקל, וכן יוצא נגדו צו עיכוב יציאה מן הארץ למשך 180 יום. 

*** חזקת החפות: יוסף נבלסי לא הורשע בכל עבירה. החקירה בעניינו בראשיתה, והוא זכאי ליהנות מחזקת החפות.