ארבעה חפצים מסורתיים שהופכים לגאדג'טים מתוחכמים

שלט למחזיק מפתחות שיספק לכם שליטה במגוון פונקציות, שולחן קפה מתוחכם שמתאים את עצמו לשלל שימושים, רצועה חכמה שמחליפה את הצמידים בפארקי שעשועים והופעות וקורא כרטיסי זיכרון חדשני

במקום לבזבז שטח יקר בכיס, בחדר או על פרק היד על מכשירים שמיועדים למטרה אחת, מציעה כיום תעשיית האלקטרוניקה וה"אינטרנט של הדברים" (IoT) מכשירים בעלי רב-תכליתיות מרשימה.

רצועת יד חכמה למקומות בידור

אולמות אירועים, פארקי שעשועים ובתי עסק גדולים שומרים אמונים לשיטה העתיקה של הצמדת גומיות או סרטים בצבעים שונים לפרק כף היד של הלקוחות כדי לעקוב אחר הרשאות הכניסה שלהם לאזורים שונים, לבחון את פרק הזמן שבו מותר להם לשהות במקום ולהעניק להם בונוסים או שירותים כמו משקאות חינם וכדומה.

אולם, בעולם ה-IoT יש פתרונות הרבה יותר חכמים ואחד מהם הוא המוצר המכונה Smart Band של חברת Active 8 מטקסס. המוצר נראה כמו שעון יד אלגנטי, אך למעשה הוא מכשיר תקשורת אלחוטי אישי, שמושאל ללקוח בעת שהותו בפארקי שעשועים גדולים, למשל, ומבצע מגוון רחב של פעולות אלחוטיות "ברקע".

שימוש אחד הוא כ"ארנק אלקטרוני" שלתוכו ניתן להזין סכום שנקבע מראש כך שהלקוחות, בעיקר ילדים, יכולים לנדוד בין תחנות הממכר - אוכל ושתייה, עמדות משחק ופעילות וכו' - מבלי שיצטרכו לשאת עליהם מזומנים או כרטיס אשראי.

פונקציה נוספת היא איסוף אוטומטי של "נקודות בונוס" בהתאם להשתתפות בפעילויות שונות כמו למשל עמדות משחק, תחרויות וכו'. את נקודות הבונוס שנצברות ניתן להמיר לפרסים שונים ביציאה.

שימוש נוסף הוא מעקב של הלקוח, או הוריו, אחר זמן הבילוי והשהייה במקום. אך השימוש החשוב ביותר עבור בעל המתקן הוא איסוף וניתוח נתונים על פעילויות הלקוח, מרגע הכניסה ועד ליציאה: המקומות ופרק הזמן שבו שהה בכל מתקן או עמדה, ואפילו כמות האנרגיה ששרף בקפיצות, טיפס וכדומה. המידע רב הערך מנותח על ידי תוכנה, שמבצעת אופטימיזציה של פעילות המתקן ו/או ההכנסות ממנו. "הרצועה החכמה" מפסיקה לפעול אוטומטית ביציאה. מחיר טרם פורסם.

שולחן קפה רב כישורים

שולחן הקפה המסורתי תופס לא מעט שטח בסלון הביתי של רבים ומשמש בעיקר לתכלית אחת (מלבד הנחת רגליים). הרצון לנצל באופן טוב יותר את השטח היקר הביא את חברת Coosno מהונג קונג לפתח שולחן קפה רב-תכליתי, שבמצב הסגור נראה כמו רהיט מודרני עם עיצוב נטול פינות וגימור מבריק.

ואולם, בלחיצה על כפתור נסתר מתרומם חלקו העליון וחושף מקרר משקאות מאסיבי, שיכול לאחסן בקירור עשרות בקבוקים וחטיפים לאירוח. בתוך השלדה מוטמעים מספר רמקולים אלחוטיים שאליהם ניתן להזרים מוזיקה ממקורות בלוטות' שונים, כאשר קיימת גם פונקציה של תאורת LED צבעונית בתחתית שמסונכרנת עם המוזיקה עבור חובבי הריקוד.

המשטח העליון של השולחן משמש כמטען אלחוטי, שיכול לטעון בו זמנית מספר מכשירים, ויש גם מגירת אחסון תחתית. את הפינה הטכנולוגית משלים מערך של מיקרופונים, שקולטים פקודות קוליות עבור הסייען של גוגל ומאפשרים - בלי לקום מהכורסה - לבצע רכישות שונות, להזמין מזון ומשקאות ולקבל שירותי מידע מהענן.
השולחן מוצע בשני גדלים באמצעות קמפיין באתר אינדיגוגו, שגייס למעלה מ-100 אלף דולר. המחיר החל מ-299 ועד 419, דולר כאשר האספקה אמורה להתחיל בפברואר 2020.

שלט אוניברסלי על מחזיק מפתחות

מחזיקי המפתחות עשו דרך ארוכה מאז ששילבו בתוכם פנס זעיר או אולר מיניאטורי. מחזיק המפתחות הקרוי OmniFob למשל, שגודלו כגודל אצבע, הוא למעשה "שלט אוניברסלי לחיים". באמצעות תקשורת בלוטות' לסמארטפון או למרכזיית הבית החכם, המכשיר יכול להפעיל מגוון עצום של פונקציות ואפליקציות חיצוניות.

בין השאר ניתן ללמד אותו לפתוח ולסגור את דלת המוסך ואת דלתות הבית, להדליק ולכבות את האורות, לשלוט מרחוק בשקעי חשמל "חכמים" ובמערכת האזעקה הביתית ועוד. ברכב, ניתן ללמד את השלט לחקות את הפונקציות של שלט הרכב המקובל - כולל התנעה מרחוק, פתיחת הדלתות וכו'.

חיבור לסמארטפון הופך את הגאדג'ט הזה למכשיר אבטחה רב-תכליתי, שיכול לשלוח קריאת מצוקה למספר טלפון שנאגר מראש בזיכרון, להפעיל מרחוק את המצלמה, לאתר את הטלפון ואפילו "לזייף" שיחת טלפון נכנסת. השליטה מתבצעת באמצעות שני מתגים בלבד, כאשר תפריטי הפונקציות המתחלפות מופיעים על מסך ממוזער. המכשיר תומך בתקן BluREMOTE, שמאפשר לשלט לחקות את הפונקציות של מכשירי שלט מתוצרת של מגוון יצרנים ללא צורך בהתקנה וקידוד מקצועיים. החברה השיקה את המוצר החודש באתר קיקסטארטר, עם מחיר רשמי של כ-125 דולר ותאריך יעד לשיווק ברבעון הראשון של 2020.

מסוף לקריאת נתונים מהירה

אמצעי הזיכרון הניידים של ימינו, מכרטיסי זיכרון ועד דיסקים ממוזערים, הופכים להיות מהירים, רחבי קיבולת ורעבים לכוח הרבה יותר מבעבר. עבורם פיתחה חברת סוני את מסוף קריאת וכתיבת הנתונים הרב-תכליתי MRW-S3. השימוש הפשוט ביותר הוא קריאה וכתיבה של כרטיסי SD ומיקרו SD מהדורות המתקדמים ביותר, כולל UHS-II, עם קצב קריאת נתונים של עד 300 מגה בייט לשנייה.

לטענת החברה, שימוש בקורא הזה יכול להקטין בשליש את זמן הגיבוי של תכולת הכרטיסים למחשב. במקביל, המכשיר מאפשר חיבור והזנה של כבלים והתקנים בתקן USB 3.1 העדכני, עם תמיכה בהעברת נתונים בקצב מסחרר של עד 1,000 מגה בייט לשנייה.

שימוש אחד של הפונקציה הזו הוא חיבור בין שני דיסקים חיצוניים מהירים בטכנולוגיית SSD וגיבוי נתונים ביניהם. למכשיר יש גם יציאת HDMI שמאפשרת להקרין סרטי 4K בקצב של עד 30 פריימים לשנייה, ישירות מהמסוף למסכים תומכים.

המכשיר כולו יכול להיות מאוחסן בכף היד, שוקל פחות מ-90 גרם ומגיע בתקן עמידות נגד אבק, מים ונפילות מגובה עד שלושה מטרים. המחיר טרם פורסם.