ההסתדרות מנסה לעצור את מכירת סופרגז לקבוצת אלקו

ההסתדרות פנתה לבין הדין האזורי לעבודה בבקשה להוציא צו מניעה לעצירת מכירת סופרגז מקבוצת עזריאלי לקבוצת אלקו ב-770 מיליון שקל - זאת עד למילוי דרישת העובדים, ובראשן תשלום בונוס על המכירה

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר–דוד / צילום: תמר מצפי
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר–דוד / צילום: תמר מצפי

ההסתדרות פנתה לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב בבקשה להוציא צו מניעה לעצירת עסקת מכירת חברת סופרגז מקבוצת עזריאלי לקבוצת אלקו, עד למילוי דרישות העובדים, ובראשן תשלום בונוס לעובדים על המכירה.

במסגרת העסקה, אלקו תרכוז את סופרגז מידי עזריאלי תמורת סכום מוערך של כ-770 מיליון שקל. סופרגז, המעסיקה כ־350 עובדים, פועלת בעיקר בתחום של שיווק ואספקת גפ"מ (גז פחממני מעובה, המכונה גם גז בישול, שמשמש גם לתעשייה, חימום והסקה), גז טבעי וגז טבעי דחוס. הגז מיועד להפעלת מבערים בתעשייה, להפעלת תנורים במאפיות ובמסעדות, לחימום מוסדות, לחימום לולים בחקלאות וכן לבישול והסקה במשקי-בית.

בהסתדרות טוענים כי למהלך של שינוי הבעלות ייתכנו השלכות מרחיקות לכת על זכויות העובדים בסופרגז, ומשום כך בהסתדרות דורשים לעגן את זכויותיהם ואת ביטחונם התעסוקתי.

נציגות העובדים - שמלווה על-ידי עו"ד אסף אדר, ראש חטיבת מוסדות לאומיים וחברות ממשלתיות בהסתדרות המעו"ף - דורשת כי "ההתחייבות של הרוכשים תכלול רציפות מלאה של זכויותיהם ותנאי העסקתם של עובדי סופרגז, כפי שמעוגנים היום בהסכם הקיבוצי ובנוהגים שחלים בחברה".

העובדים נאבקים גם על זכותם להיות שותפים ברווחי המכירה, כהוקרה על תרומתם להצלחת סופרגז.