פאלו אלטו צומחת הרבה יותר מהמתחרות - ועכשיו מחכים למניה

פאלו אלטו, שחקנית מובילה בתחום אבטחת המידע והסייבר, הציגה בחמש השנים האחרונות צמיחה שנתית ממוצעת בהכנסות של כ-40% - לעומת צמיחה של כ-8% בשוק אבטחת המידע • במקביל הציגה מניית החברה חולשה - אך זו נובעת מצעדים אסטרטגיים שצפויים לבסס בהמשך את מעמדה המוביל

מטה פאלו אלטו / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב
מטה פאלו אלטו / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב

חברת פאלו אלטו נטוורקס  (סימול: PANW) היא שחקנית מובילה בתחום אבטחת המידע והסייבר, המספקת מגוון פתרונות להגנה חיצונית ופנימית על רשתות ארגוניות מפני מתקפות מסוגים שונים.

החברה נוסדה ב-2005 על-ידי ניר צוק, אחד מראשוני עובדי חלוצת הסייבר הישראלית צ'קפוינט, והונפקה בנאסד"ק ב-2012. מאז מציגה פאלו אלטו צמיחה גבוהה משמעותית מקצב הצמיחה בשוק הסייבר הכללי, ומקצב הצמיחה של מתחרותיה הישירות, כגון חברות צ'קפוינט, פורטינט וחטיבת הסייבר של ענקית הטכנולוגיה סיסקו. זאת, לאור הגדלת הנתח שלה בשוק הפיירוול המקורי והתרחבותה לתחומי פעילות נוספים, הן אורגנית והן באמצעות רכישות.

פאלו אלטו היא השחקנית המרכזית בשוק אבטחת רשתות תקשורת ארגוניות, כולל פתרונות פיירוול ו-VPN לניהול מערך אבטחת מידע ומניעת חדירות לרשת, שוק המוערך בכ-20 מיליארד דולר. נוסף על כך פועלת החברה גם בתחומים כגון אבטחת ענן, אבטחת נקודות קצה (כולל מובייל) והגנה על אפליקציות. פתרונות החברה משלבים מוצרי חומרה ותוכנה, וחלק ניכר ממכירות התוכנה מתבצע במודל מנויים, המתאפיין בנראות גבוהה ובתזרים מזומנים משתפר.

פאלו אלטו מספקת מגוון פתרונות בתור שירות מבוסס ענן SaaS (Software-as-a-Service), כגון Traps להגנת נקודות קצה, WildFire לניתוח מתקפות רשת בענן וכן Application Framework - פלטפורמה מבוססת ענן המאפשרת חיבור עם אפליקציות צד שלישי והגנה רחבה במיוחד בסביבת הענן.

חברת פאלו אלטו הציגה לאורך שנים צמיחה משמעותית בבסיס לקוחותיה, שגדל מכ-5,000 בעת ההנפקה לפני שבע שנים לכ-62,000 לקוחות ברבעון האחרון. הגידול בבסיס הלקוחות מלווה בהרחבת המכירות ללקוחות על פני זמן, כולל מוצרים ושירותים.

החברה הציגה בחמש השנים האחרונות צמיחה שנתית ממוצעת בהכנסות (CAGR) של כ-40%, משמעותית מעל קצב הצמיחה בשוק אבטחת מידע (קצב של כ-7%-8%), עם צמיחה של כ-30% במכירת מוצרים ושל כ-60% במנויי הענן. ברבעון האחרון הציגה החברה הכנסות של כ-727 מיליון דולר, צמיחה של כ-28% בהכנסות ושל כ-27% בהכנסות נדחות, עם שיעור רווח תפעולי של כ-21% ושיעור תזרים מזומנים (FCF Margin) של כ-39%.

למרות תוצאותיה החזקות, מניית PANW הציגה חולשה, על רקע האטה בקצב הצמיחה בהזמנות (billings) לשיעור של 13% (בהשוואה ל-27% ברבעון הקודם). הדבר נובע מגידול בפעילות הענן, המקטין את היקף ההזמנות ברבעון מסוים, אך משפר את הנראות ואת קצב הצמיחה בראייה לעתיד.

סיבה נוספת לחולשה במניה קשורה ככל הנראה לרצף רכישות שביצעה החברה לאחרונה. החברה רכשה את חברת Demisto במרץ 2019 תמורת כ-560 מיליון דולר, ולאחר מכן הודיעה על רכישת שתי חברות סייבר ישראליות, Twistlock (תמורת כ-410 מיליון דולר) ו-PureSec תמורת כ-100 מיליון דולר.

מהלך אסטרטגי של התרחבות עסקית

אנו סבורים כי הגברת קצב הרכישות של פאלו אלטו מעידה על מהלך אסטרטגי של התרחבות עסקית לתחומים מחוץ לשוק הליבה של אבטחת רשתות ארגוניות (Network Security), שבו הגיעה למובילות שוק. בניהולו של המנכ"ל החדש, ניקש ארורה, לשעבר בכיר בגוגל ובסופטבנק, שואפת חברת פאלו אלטו לספק קשת שלמה של פתרונות סייבר על פלטפורמת Application Framework, כולל הגנת אפליקציות בסביבת הענן הטהור והענן ההיברידי.

רכישתה הקודמת, של חברת RedLock, שבוצעה לפני פחות משנה תמורת כ-170 מיליון דולר, הובילה כבר להשקת פתרון Prisma מבוסס ענן, עם צבר הזמנות של כ-250 מיליון דולר, ובכך גם שאר הרכישות עתידות לספק תרומה טכנולוגית חשובה עבור פאלו אלטו.

פאלו אלטו נטוורק מדורגת Outperform (ביצועי יתר) עם מחיר יעד של 285 דולר, כ-30% מעל המחיר הנוכחי, בהתבסס על מכפיל תזרים מזומנים EV FCF של 20 לתחזית השנה הפיסקאלית 2021 (המסתיימת ביולי), תחזית המבוססת לדעתנו על הנחות שמרניות לעומת שיעורי הצמיחה המייצגים את פעילות החברה.

אנו רואים את פאלו אלטו בתור מובילת שוק אבטחת המידע והסייבר, המשלבת פרופיל צמיחה גבוה עם רווחיות משתפרת, ועשויה ליהנות ממגמות צמיחה חזקות בשוק הסייבר, כולל הגנת סביבת הענן ומכשירי הקצה, ולחזק את מעמדה התחרותי. 

הכותב הוא אנליסט האקוויטי הבכיר בבנק ההשקעות אופנהיימר ישראל. אין לראות באמור הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך, והוא אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם