מלונות דן | פיצ'ר

מתנת פרידה: לאחר שהפסיד במאבק, גרופמן יקבל מאיילון עוד 20 ימי הודעה מוקדמת

וגם: מדוע ליבם של משקיעי חברת הביומד אופקו החסיר פעימה • בנו של עמי פדרמן ייהנה במלונות דן משכר בעלות של כ-480 אלף שקל לשנה • עניין לפיתוח: איך מפגישים ביקוש לטאנלטים עם היצע בחברה הערבית • בלי קשר לחופש הגדול: פלייטיקה ערכה יום הורים לעובדי החברה

שלמה גרופמן, יו"ר איילון / צילום: איל יצהר
שלמה גרופמן, יו"ר איילון / צילום: איל יצהר

לאחר שהפסיד ב"מאבק השליטה" שניהל עם בעל השליטה בקבוצה, לוי רחמני, יו"ר קבוצת הביטוח איילון לשעבר, שלמה גרופמן, בדרך לקבל המתקה קלה לגלולה המרה של הדחתו, בדרך של הארכת תקופת ההודעה המוקדמת בנוגע לסיום העסקתו, ב-20 ימים, לתקופה של 110 ימים. כך, עולה מזימון אסיפת בעלי מניות איילון לחודש הבא, בה יתבקשו המחזיקים לאשר את ההארכה, למרות שהיא "אינה תואמת את מדיניות התגמול של החברה בנוגע להעסקת יו"ר הדירקטוריון".

באיילון הגדירו את השפעת תוספת תקופת ההודעה המוקדמת כ"זניחה", גם ביחס לעלות העסקתו של גרופמן לשכר הממוצע באיילון וגם ביחס לשכר החציוני בחברה, וכן ציינו כי תשלום הגמול הנוסף בעקבות הארכת תקופת ההודעה המוקדמת "לא יגרום לחריגה בתנאי ההעסקה שלו מהוראות חוק תגמול לנושאי משרה בתאגידים פיננסיים".

גרופמן סיים את תפקידו כיו"ר איילון במהלך חודש יוני האחרון.

עוד יתבקשו בעלי המניות באסיפה לאשר את תנאי העסקתו של המחליף של גרופמן, אהרון פוגל, שיעניק לאיילון את שירותיו באמצעות חברת ניהול, בתמורה שנתית של 1.2 מיליון שקל בתוספת מע"מ, צמוד למדד. נוסף לכך תעמיד איילון על חשבונה "את האמצעים והעזרים הדרושים לשם מתן השירותים על-ידי פוגל", ובהם החזר הוצאות אירוח, נסיעות ושהייה בחו"ל ועוד.

מניית איילון  נחלשה מתחילת השנה בכ-10% ומשקפת לחברה שווי שוק נוכחי של כ-360 מיליון שקל.

אביב לוי ורון שטיין

אהרון פוגל / צילום: איל יצהר
 אהרון פוגל / צילום: איל יצהר

מדוע ליבם של משקיעי חברת הביומד אופקו החסיר פעימה

חברת הביומד האמריקאית אופקו   הנסחרת גם בבורסה בתל-אביב, הוציאה אתמול הודעה לבורסה ובה דיווח על מצבו הבריאותי של מנכ"ל ויו"ר החברה ד"ר פיליפ פרוסט.

דיווח כזה הוא משמעותי מאוד לחברה. פרוסט ייסד את החברה בדמותו, הוא מקבל בה את רוב ההחלטות החשובות, ומשקיעים רבים מדברים על "ללכת עם פרוסט" או "ללכת נגד פרוסט" בבואם לשפוט את החברה. אופקו היא חברת אחזקות רב-תחומית, ויש לה השקעות מגוונות במספר רב של מוצרים. משקיעים רבים לא מנתחים בהכרח את ההכנסות הצפויות בעתיד מכל מוצר ומוצר, אלא סומכים על פרוסט שידאג שיהיה בסדר, כפי שעשה בחברות אחרות אותן הקים וניהל בעבר.

בגיל 84, פרוסט לא מראה שום סימנים שהוא מתכוון לעצור או אפילו להאט בקרוב, אבל כל שינוי בבריאותו בהחלט מקפיץ את המשקיעים. בדיווח הנוכחי סיפרה החברה כי פרוסט חש כאבים בחזה, הגיע עצמאית לבית החולים ועבר שם ניתוח, ממנו הוא צפוי להחליף לחלוטין. עוד נאמר כי פרוסט ממשיך להיות בקשר קבוע עם הנהלת החברה גם תוך כדי האשפוז וכי לאירוע אין כל השפעה על פעילות החברה.

אופקו נסחרת לפי שווי של כ-4 מיליארד שקל, ובשעה זו עולה המניה 2.5%, במחזור נמוך מן הממוצע. יש לציין כי הנהלת אופקו ובעיקר פרוסט עצמו, נוטים לרכוש בעצמם מניות בחברה מעת לעת.

גלי וינרב

פיליפ פרוסט / צלם: איל יצהר / צילום: איל יצהר, גלובס
 פיליפ פרוסט / צלם: איל יצהר / צילום: איל יצהר, גלובס

בנו של עמי פדרמן ייהנה במלונות דן משכר בעלות של כ-480 אלף שקל לשנה

אחרי שרשת מלונות דן מינתה את רון פדרמן, קרוב משפחתו של בעל השליטה מיקי פדרמן, למנהל פיתוח עסקי של החברה, בחודש הבא יתבקשו בעלי מניותיה לאשר את תנאי העסקתו, בעלות שנתית מוערכת של כ-480 אלף שקל.

עלות זו כוללת משכורת חודשית של 25 אלף שקל, נוסף להחזר הוצאות שונות, זכאות לשימוש במלונות הרשת בעלות שנתית של עד 15 אלף שקל, וכן למענק שנתי של עד 7,000 שקל.

רון פדרמן (38) כיהן כדירקטור ברשת מלונות דן מאפריל 2016, וכעת, עם מינויו לתפקיד החדש התפטר מהדירקטוריון. 

פדרמן ג'וניור הוא בנו של סגן יו"ר מלונות דן, עמי פדרמן, שהוא בן דודו של מיקי פדרמן - בעל השליטה ויו"ר הרשת.

בדן מסבירים כי כמנהל פיתוח עסקי תפקידיו של פדרמן ג'וניור כוללים בין היתר "יצירת ערך לטווח ארוך עבור הארגון באמצעות הזדמנויות עסקיות בשווקים מרכזיים ... פיתוח ויישום הזדמנויות צמיחה עבור החברה, ניהול ושימור קשרים עם לקוחות קיימים והגדלת מאגר הלקוחות", וכן "זיהוי ומיפוי הצרכים העסקיים וצרכי הלקוח ויצירת קשר עם בנקים".

מניית מלונות דן התחזקה מתחילת השנה בכ-16% ומשקפת לרשת שווי שוק נוכחי של 2.8 מיליארד שקל.

בסוף 2018 מנתה הרשת 14 מלונות בישראל, עם קרוב ל-4,000 חדרים, נוסף לבית מלון בבנגלור שבהודו, בו כ-230 חדרים, ובחודשים האחרונים השלימה רכישת שלושה בתי מלון בארץ מחברת מלונות הכשרת הישוב (רשת רימונים).

בסיכום הרבעון הראשון של השנה דיווחה דן על עלייה בלינות תיירים במלונות החברה בישראל, וכן על הרחבת פעילות ההסעדה שלה ללקוחות חדשים, המתבצעת באמצעות חברת עידית, כך שהכנסותיה הרבעוניות עלו ב-16% ל-296 מיליון שקל וסייעו לשיפור הרווח הגולמי והתפעולי. בשורה התחתונה הציגה מלונות דן רווח נקי רבעוני של קרוב ל-7 מיליון שקל, אחרי הפסד של כ-8 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2018, שנה אותה סיכמה בחיוב, עם רווח נקי של כ-87 מיליון שקל.

אביב לוי

רון פדרמן, מכירה שנתית של אמנות ישראלית בגלריית קונטמפוררי / צילום: דפנה כהן
 רון פדרמן, מכירה שנתית של אמנות ישראלית בגלריית קונטמפוררי / צילום: דפנה כהן

עניין לפיתוח: איך מפגישים ביקוש לטאנלטים עם היצע בחברה הערבית

בכפר קאסם התקבצו אתמול נציגים ובכירים מהייטק הישראלי שהגיעו לקחת חלק בוועידת ההייטק השנתית של ארגון צופן, הפועל לפיתוח ההייטק בחברה הערבית. הוועידה התקיימה בשיתוף עם הרשות להשקעות ולפיתוח התעשייה והכלכלה כחלק מפרויקט Tech Bridges לקידום הבנה בין יהודים לערבים באמצעות ההייטק, ובמימון הסוכנות האמריקאית לפיתוח בינלאומי USAID.

במוקד הדברים עמד הביקוש לטאלנטים מעולמות ההייטק, שמולו מתפתח היצע בחברה הערבית. 

את הכנס הוביל היזם הנס שקור, יחד עם מייסדי ארגון צופן, סמדר נהב, יוסי כותן וסאמי סעדי המכהן כמנכ"ל. הם אירחו את: רוני פרידמן, מנכ"ל אפל ישראל; עמי אפלבום, יו"ר הרשות לחדשנות; לבנה זגורי, סגנית בכירה למנהל רשות ההשקעות והממונה על מסלולי השקעות הון; ד"ר נחום איצקוביץ', מנהל הרשות להשקעות במשרד הכלכלה; פהימה עטאוונה, מנכ"לית סיראג'; שלומית ברגר, סמנכ"לית משאבי אנוש בפרסונטיקס; סמדר גורודנסקי מנהלת גיוס במיקרוסופט; דדי פרלמוטר, לשעבר סגן נשיא אינטל, והיום מכהן כיו"ר משותף במועצה הציבורית של צופן; רמזי חלבי, יו"ר צופן, ואחרים.

איצקוביץ' אמר כי בידי הרשות להשקעות מיליוני שקלים עבור מרכזי הייטק ויזמות לישובים ערביים והדגיש שהכסף לא יגיע לראש העין ולכפר סבא. הוא אמר כי העסקת מתמחים ובוגרים מהמגזר יכולה לזכות את חברות ההייטק בסבסוד שכר, וחברה שתקים מרכזי מחקר ופיתוח עם למעלה מ-15 אנשים בפריפריה ובישובים מהמגזר, תזכה במענק של עד 30 מיליון שקל ל-3 שנים.

סעדי סיכם ואמר כי "מאז היווסדה תרמה צופן לתל"ג קרוב למיליארד שקל. אנחנו רואים שמספר הסטודנטים הערבים במסלולי הייטק באקדמיה הוכפל פי 4 בשנים האחרונות. אני קורא למשק לנצל את המגמה בחברות שממילא משוועות לאלפי מהנדסים".

דדי פרלמוטר, רוני פרידמן, סאמי סעדי ורותי זמיר / צילום: ג׳מיל מחאמיד
 דדי פרלמוטר, רוני פרידמן, סאמי סעדי ורותי זמיר / צילום: ג׳מיל מחאמיד

בלי קשר לחופש הגדול: פלייטיקה ערכה יום הורים לעובדי החברה

אוגוסט בפתח, ובזמן שהורים רבים נערכים למצוא סידור לילדים החופשים, וחלקם אף נאלץ להביא אותם איתו לעבודה, יש מי שפועל בכיוון ההפוך.

בחברת המשחקים פלייטיקה, קיימו באחרונה יום הורים לעובדות ולעובדים, במסגרתו הוזמנו הוריהם להגיע ולהתרשם מיום עבודה טיפוסי. במזמינים היה גם רוברט אנטוקול, מנכ"ל פלייטיקה, שאירח את הוריו. אנטוקול הסביר את הרעיון שמאחורי יום ההורים, ואמר כי "בעבר היה פשוט יותר להסביר להורים, מה משלח ידם של ילדיהם ומה תחום עיסוקם. אבל כיום בעידן הטכנולוגיה המתפתחת במהירות שיא לצד פער הדורות, קיים לעיתים קושי להסביר זאת. עלינו על צורך והחלטנו להזמין אתכם לראשונה למקום העבודה של ילדכם. תהיו גאים בהם ותתרשמו שהם הגיעו למקום עבודה מאתגר עם תנאי עבודה ורווחה מתגמלים".

ההורים, שהגיעו לקראת סוף היום, התכנסו במשרדי החברה ואף נשארו לארוחת ערב משותפת. הם ראו את עמדות העבודה, והאזינו לאנטוקול שסיפר על דרכה של החברה שנוסדה ב-2010 על-ידי אנטוקול ואורי שחק, נמכרה בשנת 2011 נמכרה לענקית בתי הקזינו האמריקאית סיזרס, ובשנת 2016 מכרה אותה בעלת השליטה, לקונסורציום סיני תמורת 4.4 מיליארד דולר.

רוברט אנטוקול והוריו / צילום: אבנר וורנר
 רוברט אנטוקול והוריו / צילום: אבנר וורנר