מועצת הנפט אישרה 12 רישיונות חיפוש חדשים לנפט ולגז

מדובר בשני מקבצים שיינתנו לקבוצה הכוללת את החברות הבריטיות CAIRN ו-SOCO והחברה הישראלית רציו ומקבץ אחד שיינתן לחברות אנרג'יאן וחברת "הזדמנות ישראלית" • ההצעות התקבלו בסיומו של ההליך התחרותי השני לפתיחת הים

חיפוש נפט וגז / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב
חיפוש נפט וגז / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב

מועצת הנפט אישרה היום (ג') את תוצאות המכרז השני לרישיונות חיפושי נפט וגז במימי ישראל שנערך על-ידי משרד האנרגיה. 12 רישיונות חיפוש חדשים לחיפושי גז טבעי ונפט במים הכלכליים של ישראל. ההצעות התקבלו בסיומו של ההליך התחרותי השני לפתיחת הים. מדובר בשני מקבצים (A ו-C) שיינתנו לקבוצה הכוללת את החברות הבריטיות CAIRN ו-SOCO והחברה הישראלית רציו ומקבץ אחד (D) שיינתן לחברות אנרג'יאן וחברת "הזדמנות ישראלית".

מפת הרישיונות החדשים לחיפושי נפט וגז
 מפת הרישיונות החדשים לחיפושי נפט וגז

על מנת לסיים את הליכי קבלת הרישיון, ולאשר את ההצעות באופן סופי, על החברות להשלים פרטים כגון, תשלום בונוס החתימה ואגרת רישיון, וכן להעביר למשרד האנרגיה ערבויות עבור הרישיונות.

ההליך הנוכחי שהחל בנובמבר 2018, התקיים בהמשך להליך התחרותי הראשון שהסתיים בנובמבר 2017, במסגרתו הוענקו 6 רישיונות חיפוש לחברת אנרג'יאן וקונסורציום של חברות הודיות. שני מקבצי רישיונות נוספים שהוצעו במסגרת המכרז (B ו-E) יחזרו למדינה, לאחר שלא הוגשו להם הצעות. הליך תחרותי נוסף צפוי להתקיים במהלך 2021.