רגע לפני שהמנכ"ל עובר לתפקיד מנכ"ל דיסקונט: אי.די.בי ניו יורק הרוויח 26 מיליון דולר ברבעון השני

הרווח דומה לזה של הרבעון המקביל ב-2018, והאשראי שהעמיד הבנק, שבניהול אורי לוין, נותר סביב רמה של כ-6.4 מיליארד דולר, שמצביעה על צמיחה בשנתיים האחרונות

אורי לוין, אורי לוין, מנכ"ל בנק אי.די.בי ניו יורק / צילום: מארק ישראל סלם, ג'רוזלם פוסט
אורי לוין, אורי לוין, מנכ"ל בנק אי.די.בי ניו יורק / צילום: מארק ישראל סלם, ג'רוזלם פוסט

רגע לפני שהוא שב לישראל לטובת תפקיד מנכ"ל קבוצת בנק דיסקונט, אורי לוין, מנכ"ל בנק אי.די.בי ניו יורק שבבעלות דיסקונט , מסכם את המחצית הראשונה של 2019 עם רווח נקי של כ-25.7 מיליון דולר ברבעון השני. זאת, "בדומה לרבעון המקביל אשתקד", על פי דיווח הבנק, ובעוד שהאשראי שהבנק העמיד ללקוחותיו עמד במקום במלך הרבעון השני, ונותר סביב רמה של כ-6.4 מיליארד דולר - סכום שמצביע על צמיחה בשנתיים האחרונות.

לוין, שנבחר לאחרונה למנכ"ל דיסקונט במקום לילך אשר טופילסקי, ייכנס לתפקידו לאחר שיקבל את אישור בנק ישראל. הוא מנהל את "הבנק הישראלי הגדול ביותר בארה"ב", כדברי דיסקונט, שמציג ברבעון השני השנה גידול של יותר מ-2% בפיקדונות הציבור, שהסתכמו בסוף יוני בכ-8.2 מיליארד שקל.

בדיסקונט מסבירים כי הרווח ברבעון השני השנה "הושפע מגידול בהכנסות, שקוזז בחלקו מעלייה בהוצאות בגין גיוס בנקאים והשקעות בתשתיות הטכנולוגיות". בסך הכול, הבנק האמריקאי של דיסקונט רשם במחצית הראשונה השנה רווח נקי של כ-49.4 מיליון דולר, וממשיך במגמה החיובית שרשם ב-2018, שבסופה רשם רווח שנתי של 96 מיליון דולר. ב-2017 רשם אי.די.בי ניו יורק רווח נקי של 50 מיליון דולר, לאחר שבכל אחת מהשנתיים שקדמו הוא רשם רווח שנתי של 60 מיליון דולר.

עוד נמסר, כי "שיעור התשואה על ההון הממוצע ברבעון השני של שנת 2019 הוא 10.4%, בהשוואה לשיעור של 11.3% ברבעון המקביל אשתקד, ושיעור התשואה על ההון הממוצע למחצית הראשונה של שנת 2019 הוא 10.1%".

עוד ציינו בבנק כי ההון העצמי הסתכם בסוף יוני השנה בכ-1 מיליארד דולר, גידול כ-8.8% ביחס לסוף 2018, תוך שפירטו, כי "הגידול הוא לאחר השפעת חלוקת דיבידנד ברבעון הראשון של השנה בסך של כ-4.4 מיליון דולר לחברה האם, דיסקונט בנקורפ". כמו כן, יחס היעילות ברבעון השני של 2019 עמד על 56.9%, בהשוואה לשיעור של 57.1% ברבעון המקביל אשתקד.

הכרה זרה במיצוב הדיגיטלי של דיסקונט

בתוך כך, דיסקונט הודיע היום (ד'( כי המגזין היוקרתי Global Finance "בחר בדיסקונט כבנק הדיגיטלי המוביל בישראל לשנת 2019 בארבע קטגוריות: הבנק הדיגיטלי הטוב ביותר ללקוחות הפרטיים, הבנק הדיגיטלי הטוב ביותר לעסקים, הטוב ביותר בשירותי ה-Cash Management והבנק החדשני ביותר בישראל".

בהקשר זה ציין אריק פרישמן, סמנכ"ל וראש חטיבת דיגיטל ודאטה בדיסקונט, את "המהפכה שאנו מובילים בשנים האחרונות, במגוון ערוצי השירות ובדיגיטל".