חמש שנים להנפקה: משפחת קירשנבאום חוגגת בבורסה בתל אביב

וגם: פיליפס ישראל אירחה את נציגי ממשלת אתיופיה

טל, אריאלה, זלמן ומוטי קירשנבאום / צילום: עומר מסינגר
טל, אריאלה, זלמן ומוטי קירשנבאום / צילום: עומר מסינגר

מוטי קירשנבאום, יו"ר ובעל השליטה ברשת הדיור המוגן מגדלי הים התיכון, הגיע הבוקר לבורסה בתל אביב, כשהוא מלווה במשפחתו, על מנת לציין במקום 5 שנים להנפקתה של החברה. 

בחוגגים עם הרשת הנסחרת לפי שווי שוק של כ-1.2 מיליארד שקל: אריאלה קירשנבאום, רעייתו של מוטי; טל, בנם הבכור, ואביו זלמן קירשנבאום, בן ה-92, שהוא עצמו דייר הרשת; דורון ארנון, מנכ"ל הרשת; בוריס לוין, סגן היו"ר ורעייתו לארה לוין; אמנון נויבך, יו"ר הבורסה לני"ע; חני שטרית-בך, סמנכ"לית בכירה במחלקה הכלכלית של הבורסה; שחר זיו, שותף מנהל בפירמת BDO; צביקה מנס, מנכ"ל ברק קפיטל חיתום; שרון יגר, מנכ"ל אקסלנס חיתום; אילן פלטו, מנכ"ל איגוד החברות הציבוריות; אליאב בר-דוד, מנכ"ל איפקס חיתום; נדב זיו, סמנכ"ל באוריון חיתום ואחרים. 

קירשנבאום, שהודה למשפחתו על התמיכה, סיפר לנוכחים כי "ההנפקה איפשרה למגדלי הים התיכון לחזק את מיצובה כשחקנית מובילה בשוק הדיור המוגן, ותרמה לשקט הנפשי של דיירינו הודות לשקיפות ולאיתנות הפיננסית שבאים לידי ביטוי בדוחות הכספיים שלנו. כמו כן, ההנפקה סייעה להידוק הקשר עם שוק ההון והמשקיעים, וכפועל יוצא מכך גם להרחבה משמעותית של זמינות המימון... העלייה בתוחלת החיים, שינויים תפיסתיים ותרבותיים מרחיקי לכת של אוכלוסיית הגיל השלישי והתבססותם הכלכלית, כל אלה הפכו את תחום הגיל השלישי לאחד התחומים בהם צפויה צמיחה משמעותית ביותר בשנים הקרובות".

פיליפס ישראל אירחה את נציגי ממשלת אתיופיה

בשבוע שעבר ביקרה בישראל משלחת בכירים ובכירות מממשלת אתיופיה. בין היתר ביקרה החברה במסגרת זו, באתר חברת פיליפס בחיפה ופגשה שם את דורון בר-נתן, מנכ"ל פיליפס מדיקל סיסטמס, שהוביל סיור במרכז הפיתוח והייצור של פיליפס בישראל; את אבירם סושרד, מנכ"ל פיליפס אלקטרוניקס ישראל; ואת מייסדי חברת JerWay, המתמקדת בפעילות עסקית בעלת ערך חברתי ומי שהייתה אמונה על אירוח המשלחת בישראל. בר-נתן ציין כי "פיליפס רואה בשוק האתיופי הצומח וביבשת אפריקה כולה יעד אסטרגי". 

לצד ההנהלה, פגשו חברות וחברי המשלחת גם את העובדים, בהם עדי טגניה, מנהלת ייצור בפיליפס. טגניה, שעלתה לישראל עם הוריה וחמשת אחיה מאדיס אבבה, סיפרה באמהרית על עלייתה בגיל ארבע ועל הצטרפותה לפיליפס לפני שלוש שנים. את דרכה היא החלה בחטיבת היצור של מערכות ה-CT בתור עובדת קו הרכבה ובמהרה התקדמה לתפקיד של אחראית משמרת. "הקליטה בארץ לא הייתה פשוטה. אמא שלי לא ויתרה לאף אחד מאיתנו, היא עבדה בכמה עבודות, בקושי ראינו אותה ובכל זאת היא תמיד הייתה נוכחת", היא סיפרה. 

בסיור נכחו: רטה אלמו נגה, שגריר אתיופיה בישראל; ג'מאל באכר, סגן השר לחדשנות וטכנולוגיה באתיופיה; דוואנו קדיר, ראש מטה שר החוץ האתיופי; סלאמוויט דאוויט, מנכ"לית הסוכנות האתיופית לקשרי תפוצות; ויתר חברי המשלחת.

רטה אלמו נגה, ג'מאל באכר, עדי טגניה, דוואנו קדיר וסלאמוויט דאוויט / צילום: סטודיו שלמה שוהם
 רטה אלמו נגה, ג'מאל באכר, עדי טגניה, דוואנו קדיר וסלאמוויט דאוויט / צילום: סטודיו שלמה שוהם