המשקיעים מקבלים את הבורסה בחיבוק חם: מנייתה זינקה בכ-30% ביומה הראשון למסחר באחוזת בית

לאחר הנפקה מוצלחת מוקדם יותר השבוע, ששיקפה לבורסה בת"א שווי של 710 מיליון שקל, המשקיעים רצים למניה • העלייה כעת משקפת לבורסה שווי שוק של 910 מיליון שקל • מניית הבורסה תצטרף למדדים: ת"א-SME60, ת"א-SME150, ת"א-פיננסים, ת"א-ביטוח פלוס, ת"א-רימון ות"א-Allshare

מנכ"ל הבורסה בתל-אביב, איתי בן זאב / צילום: Gettyimages ישראל
מנכ"ל הבורסה בתל-אביב, איתי בן זאב / צילום: Gettyimages ישראל

המשקיעים בבורסה מקבלים את המניה שלה בחיבוק חם, בתחילת יום המסחר הראשון שלה: בשעת המסחר הראשונה שלה זינקה מניית הבורסה בתל-אביב  של יותר מ-32% לשווי שוק שאף עלה לשעה קצרה לרף 9.4 שקל למניה, שמשקף לחברה שווי של 940 מיליון שקל.

זאת לעומת שווי גבוה כשלעצמו של 710 מיליון שקל שהבורסה השיגה בהנפקה הראשונית שלה. כך, נכון לשעות המסחר המוקדמות היום מדובר בסכום כמעט כפול מהשווי המקורי של הבורסה בעסקה בה מכרו חברי הבורסה המקומיים את עיקר מניותיהם בה, לפני כשנה.

מנכ"ל הבורסה, איתי בן זאב, הוא האיש שדחף וביצע את ההנפקה המוצלחת התייחס היום להנפקה, ואמר: "הבורסה מצטרפת היום לחברות המובילות בישראל ולבורסות רבות בעולם הפועלות כחברות ציבוריות, בשקיפות, באחריות ותוך שיתוף הציבור הרחב בביצועים שלהן. זו הפעם הראשונה בה מתבצעת הנפקה גלובלית בבורסה בתל-אביב ובהצלחה רבה. אנו מקווים כי סללנו את הדרך לחברות ישראליות נוספות המבקשות להנפיק בבורסה בתל-אביב בהנפקה הכוללת גופי השקעה בינלאומיים גדולים לצד משקיעים מקומיים".

השווי שבו הבורסה הגיעה למסחר במדדיה גבוה בכ-40% מהשווי שבו מכרו חברי הבורסה את רוב מניותיהם בה (חלקם נותרו עם החזקה של פחות מ-5% מהבורסה, כמו למשל הבנק הבינלאומי, שהיה בעל המניות הגדול בבורסה, עד השינוי במבנה הבעלות בה ומכירת המניות לקרנות הזרות). המניות שהגיעו למסחר בבורסה נמכרו על ידי קרנות Sunsuper ,Novo Holdings ,Moelis Australia ו-Dalton Special Holdings, שרושמות עתה אקזיט מהיר ומוצלח.

בעלת המניות הגדולה בבורסה היא קרן ההשקעות האמריקאית-אוסטרלית מניקיי, שמחזיקה ב-19.9% ממניות הבורסה, ושזכאית לדירקטור מטעמה. מניקיי רכשה את המניות בבורסה לפי שווי חברה של 551 מיליון שקל.
מניית הבורסה צפויה להיכנס בתום יום המסחר ב-3 באוקטובר למדדים הבאים: ת"א-SME60, ת"א-SME150, ת"א-פיננסים, ת"א-ביטוח פלוס, ת"א-רימון ות"א- Allshare.

בצל הדברים נמשכים סכסוכי העבודה בין הנהלת הבורסה לבין ועד העובדים. ככל הידוע העובדים לא שבעי רצון מהמצב הנוכחי ביחס לתנאי העסקה העתידיים שלהם ולגבי בונוסים שמגיעים להם לגבי העבר. לגבי סכסוך העבודה בגין תנאי העסקה אגב ההנפקה הצדדים עדיין מחכים להכרעת בית הדין לעבודה. למרות הסכסוך החריף מול המנכ"ל והטענות כנגדו, גם בקרב ועד העובדים בירכו היום על ההנפקה ועל יום המסחר הראשון, ואמרו כי מדובר באישוש לתרומתם לחברה לאורך השנים ושההצלחה היא תולדה של עבודה משותפת של ככל העובדים בבורסה.

את ההנפקה מטעם הבורסה הוביל עו״ד עופר ינקוביץ ממשרד וקסלר ברגמן.