משרד התקשורת במהלך חשוב לקידום פריסת הסיבים האופטיים

המשרד יחייב את כל המפעילים למכור אינטרנט במחיר אחיד בכל הארץ, ללא תלות באם מדובר בשירות שיימכר על גבי סיבים אופטיים או על גבי נחושת של בזק • המהלך מגביל את פרטנר וסלקום כך שלא יוכלו להפלות במחירים באזור המרכז לעומת הפריפריה, ולעומת זאת מעניק לבזק את הוודאות שביקשה

סיבים אופטיים / צילום: shutterstock
סיבים אופטיים / צילום: shutterstock

משרד התקשורת מוביל מהלך חשוב נוסף במטרה ליצור ודאות בנושא פריסת הסיבים האופטיים במדינת ישראל. ל"גלובס" נודע שהמשרד החליט לחייב את כל המפעילים למכור שירותי אינטרנט במחיר אחיד בכל הארץ, וזאת ללא תלות בטכנולוגיה.

במילים אחרות כל מפעיל שימכור שירות אינטרנט יחויב למכור אותו באותו מחיר בכל הארץ וזאת ללא קשר לשאלה האם מדובר בשירות שיימכר על גבי סיבים אופטיים או על גבי נחושת של בזק. המטרה במדיניות היא לא לייצר אפליה בין הפריפריה למרכז ועל הדרך גם להעניק ודאות לחברות התשתית ובעיקר לבזק, שמתחרותיה לא יוכלו להפלות במחירים אזורים מסוימים ששם יהיה ריבוי של מפעילים לעומת אזורים אחרים שבהם רק בזק תפרוס סיבים אופטיים.

המהלך מתווסף לשימוע האחרון שפרסם משרד התקשורת לפני כשבועיים ובמסגרתו נקבעו מחירי השימוש בתשתיות הסיבים האופטיים של בזק לטובת מתחרותיה. כמו כן נקבעו הקלות במבנה החבילות של בזק באינטרנט שאמורים לאפשר לה ודאות עתידית כיצד היא תמכור שירותים עתידיים.

המהלכים האלה נועדו להניע את פריסת הסיבים בבזק ולהביא לכך שכבר עם כינונה של הממשלה החדשה, יהיו בידי הממשלה תוכניות מפורטות לקידום נושא הסיבים וזאת מתוך הכרה בחשיבות הכניסה של בזק לתחום.