מטומי מתאדה: מכירת הפעילות הולכת ומתרחקת, המניות והאג"ח מתרסקות

חברת האינטרנט דיווחה כי לא חלה התקדמות למכירת Team Internet, וכי "לא סביר שיושג הסכם" והמניה איבדה עוד 40% משוויה במחזור דל • החברה הייתה אמורה למכור את החזקתה בחברה-הבת למייסדיה, קבוצת Rainmaker מגרמניה, ולהיוותר ללא פעילות אך עם אפשרות לה לשלם את מלוא החוב למחזיקי האג"ח

כחודש וחצי חלפו מאז שחברת האינטרנט מטומי  הודיעה על עיכוב במכירת החברה-הבת Team Internet, ועל הארכת תקופת הבדיקות שמבצעת הרוכשת הפוטנציאלית, והיום היא מדווחת כי בתקופה שחלפה לא הייתה התקדמות משמעותית במשא-ומתן, וכי "לא סביר שיושג הסכם".

מטומי הייתה אמורה למכור את חלקה בטים אינטרנט (90%) למייסדי החברה, קבוצת Rainmaker מגרמניה, תמורת 36 מיליון דולר. העסקה הייתה מותירה את מטומי ללא כל פעילות, אך מאפשרת לה לשלם את מלוא החוב למחזיקי איגרות החוב שלה, ולהישאר עם כסף בקופה. מטומי גייסה בתחילת 2018 סכום של כ-103 מיליון שקל בהנפקת אג"ח בתל-אביב. אג"ח מטומי יורדת היום במהלך המסחר בתל-אביב ב-3%, ונסחרת בתשואת זבל של 51%. מניית החברה נפלה בשעות הצהריים בכ-40% במחזור דל, והשלימה צלילה של 95% בשנה האחרונה, למחיר שמשקף לחברה שווי של כ-8.3 מיליון שקל בלבד. איגרות החוב ירדו במהלך המסחר ב-3.4% והן נסחרות בתשואת זבל של כ-52%. מאז ההנפקה הראשונית של מטומי בלונדון ב-2014, היא מחקה לבעלי המניות 99% משווייה.

לפי התכנון המקורי הייתה מטומי אמורה להגיע להחזקה של 100% בטים אינטרנט באמצעות תשלום של 18 מיליון דולר ל-Rainmaker עבור ה-10% האחרונים, אלא שבשל חשש שהתשלום יפגע ביכולתה להחזיר את החוב למחזיקי האג"ח, היא לא שילמה את הסכום, והחלה בדיונים לקראת הסדר חוב. הסדר כזה נחתם בתחילת השנה, אולם הצעת Rainmaker לרכוש בחזרה את טים אינטרנט הייתה מייתרת את ההסדר.

לאחרונה, על רקע העיכובים בהשלמת המכירה, עלתה הצעה להעמיד את החוב לפירעון מיידי, אולם היא לא זכתה לרוב הנדרש בקרב מחזיקי האג"ח. כעת עולה השאלה האם יהיה ניסיון נוסף להעמידו לפירעון מיידי, או שהצדדים ינסו לקדם שוב את ההסדר כפי שנחתם בעבר. ההסדר כלל הזרמת הון מצד בעלי המניות הקיימים, וכן התחייבות לשחרר ערבויות שכירות ולהקטין את ההון החוזר, כמו גם שינוי בקובננטס והארכת המח"מ.

בדיווח מהיום מעדכנת מטומי, כי החברה בוחנת חלופות פוטנציאליות, וכי החלה בדיונים, יחד עם Rainmaker, עם רוכשים פוטנציאליים אחרים - אם כי אין ודאות שהם יסתיימו בהצעה מחייבת לרכישת החברה-הבת. במקביל, מטומי מעדכנת כי נאמן האג"ח, נציגי המחזיקים ו-Rainmaker נמצאים בקשר ישיר ודנים באפשרות של פשרה בין Rainmaker למחזיקים.