סיסקו מובילה השקעה של 8 מיליון דולר בסטארט-אפ הישראלי רוקאאוט

הסטארט-אפ הישראלי מפתח תוכנה לאיסוף נתונים מתוך סביבת קוד חיה • בסיבוב הגיוס השתפו גם TLV Partners, קרן אימרג' ומנכ"ל גיטהאב נאט פרידמן

אור וייס, מנכ"ל רוקאאוט / צילום: רוקאאוט
אור וייס, מנכ"ל רוקאאוט / צילום: רוקאאוט

הסטארט-אפ הישראלי רוקאאוט (Rookout), המפתח תוכנה לאיסוף נתונים מתוך סביבת קוד חיה, הודיע היום (ד'), על גיוס של 8 מיליון דולר. את הסבב הובילה זרוע ההשקעות של סיסקו, והשתתפו בו המשקיעים הקיימים בחברה: TLV Partners, קרן אימרג' ומנכ"ל גיטהאב נאט פרידמן. הסבב הנוכחי מביא את סך גיוסי החברה ליותר מ-12 מיליון דולר.

מייסדי החברה, המנכ"ל אור וייס וסמנכ"ל הטכנולוגיות לירן חיימוביץ', שירתו יחד בחיל המודיעין של צה"ל. השניים הקימו את החברה ב-2017, כדי לפתח פתרון לבעיה שהפריעה להם בתור מפתחים בצבא ובשוק האזרחי. היא מעסיקה 20 עובדים, מתוכם 18 במשרדיה בתל-אביב ובסן פרנסיסקו. במהלך השנה הקרובה החברה מתכננת להכפיל את כוח-האדם שלה, בעיקר אנשי מכירות ושיווק בארצות-הברית.

תהליכי איתור מידע בקוד, למשל לצורך איתור שגיאות ותיקונן, מתחילים לרוב כבר בשלב כתיבת הקוד: המתכנתים כותבים לתוך הקוד "נקודות עצירה" - תנאים שקובעים מתי על הקוד להפסיק לרוץ כדי שהמתכנת יוכל לחקור את התוכנה ולשנות אותה כנדרש, ובזמן הזה האפליקציה מושהית. רוקאאוט פיתחה תוכנה שנועדה לספק למהנדסים את היכולת לחפש ולמצוא מידע בקוד החי, מבלי לעצור את הרצתו ומבלי לכתוב לוגים. לוג הוא קוד שנכתב בנפרד עבור שורות הקוד באפליקציה, שתפקידו שליפת מידע מכל שורה שעבורה הוא נכתב, תוך כדי שהאפליקציה רצה.

"הייחודיות, או הקסם האמיתי בטכנולוגיה הוא ההפרדה של שכבת המידע משכבת הקוד, והיכולת לגשת לשכבת המידע מבלי להשפיע על שכבת הקוד", מסר וייס בהודעת החברה. המוצר של רוקאאוט פועל כספרייה נפרדת, שמסוגלת לקרוא את המידע של האפליקציה החיה תוך כדי שהיא רצה בזיכרון של השרת. כאשר כותבים פקודה בספרייה הזו, היא מסוגלת לשלוף מידע מתוך האפליקציה החיה, שרצה על הזיכרון של השרת. זאת, על ידי סריקה של האפליקציה ויצירה אוטומטית של "נקודות עצירה שאינן עוצרות", בהתאם לפקודה שהכניס המתכנת. בנקודות הללו, המערכת אוספת מידע אודות הסיבה לעצירה ואופן ריצת הקוד, ומעבירה אותו למתכנתים, מבלי לעצור את הקוד החי. בניגוד לנקודות עצירה שיש להזין מראש, נקודות העצירה של רוקאאוט פועלות בזמן אמת ולפי דרישה.

"עולם התוכנה התפוצץ גם בקצב שבו אנחנו מייצרים תוכנה וגם בהיקף שלה. היום מפתחים פרויקטים עצומים שמורכבים מעשרות אלפי חלקים ולפעמים מיליונים של חלקים שכל הזמן משתנים באופן דינאמי", אומר וייס ל"גלובס". "הפתרון שלנו ממש שינה את האופן שבו אנשים מתייחסים לתוכנה. אנשים כיום מנסים לעשות לוגינג להכל כל הזמן, מהחשש שלא יספיקו לכתוב לוג כשהוא יידרש. זה דורש משאבים רבים ומייצר הרבה זבל. השימוש במוצר שלנו מאפשר למתכנתים לשנות את מה שהם עושים בשוטף ולהתמקד יותר בלפתח את המוצר ופחות במה שהם צריכים לעקוב אחריו".

וייס מוסיף כי למרות שהחברה התחילה מפיתוח פתרון לשימוש בסיסי של איתור שגיאות בקוד, כיום המוצר התרחב לשימושים נוספים, לפי דרישה של הלקוחות. כיום, המוצר תומך בסביבות ענן שונות כולל אפליקציות ללא שרת (Serverless), ובשפות NodeJS ,Python ו-JVM. החברה מתכוונת להשתמש בכספי הגיוס לצורך הרחבת התמיכה של המוצר שלה לשפות תכנות ולסביבות קוד נוספות.

"גילינו שחוקרי דאטה הם במצב גרוע אף יותר מהמתכנתים. כדי לאסוף מידע מאלגוריתמים של למידת מכונה, הם צריכים לבקש מהמפתח את הלוגים, ולכן מעגל העבודה שלהם אפילו יותר ארוך ומסורבל משל מתכנת", הוא מספר. "המוצר שלנו מאפשר למדען הדאטה להסתכל פנימה לתוך האלגוריתם ולראות איך הוא מתפתח ולומד. זה כמו עץ שצומח, ואם נסתכל עליו רק אחרי שהוא גדל, יהיה מאוד קשה להבין איך הוא הגיע לאן שהגיע. להסתכל עליו תך כדי התהליך, מאפשר לבנאדם להסתכל, לראות ולחקור עוד תוך כדי שהתהליך מתקיים".

תעודת זהות: Rookout

הקמה: 2017

מה החברה עושה: תוכנה לאיסוף נתונים מתוך סביבת קוד חיה

מייסדים: אור וייס ולירן חיימוביץ'

עובדים: 20

משרדים: בתל-אביב ובסן פרנסיסקו

גיוסי הון: 12 מיליון דולר

משקיעים: זרוע ההשקעות של סיסקו, TLV Partners, קרן אימרג' ומנכ"ל גיטהאב נאט פרידמן. הסבב הנוכחי מביא את סך גיוסי החברה ליותר מ-12 מיליון דולר.