טבע מודיעה על עזיבת מנהל הכספים הראשי של החברה

בשיחת ועידה אמר מייקל מקללן: "זו הייתה החלטה קשה לעזוב" • מקללן כיהן כמנהל הכספים של טבע במשך שנתיים • ב-2018 עלות שכרו בטבע הייתה כ-4.9 מיליון דולר • טבע ציינה כי החלה בהליך לאיתור מנהל כספים חדש, וכי מקללן ישאר בתפקיד בשלושת החודשים הקרובים

מייקל מקללן / צילום: אתר החברה
מייקל מקללן / צילום: אתר החברה

שנתיים בתפקיד מנהל הכספים הראשי של חברת התרופות טבע  הספיקו למייקל (מייק) מקללן, והיום (ד') הוא הודיע על פרישתו, זאת במקביל לפרסום דוחות החברה לרבעון השני של 2019.

מקללן נכנס לתפקיד ביולי 2017 כמחליף זמני לאיל דשא, שפרש אז לטובת תפקיד יו"ר ישראכרט. כעבור מספר חודשים החליט המנכ"ל שנכנס אז לתפקיד, קאר שולץ, למנות אותו לתפקיד באופן קבוע ורשמי.

מקללן הודיע כי החליט לסיים את תפקידו מסיבות אישיות המחייבות אותו לעבור בסמיכות למשפחתו. טבע ציינה כי החלה בהליך לאיתור מנהל כספים חדש, וכי מקללן יישאר בתפקיד עד מועד פרסום דוחות הרבעון השלישי (בדרך כלל בתחילת נובמבר) על-מנת לסייע במעבר חלק.

קאר שולץ, נשיא ומנכ"ל טבע, מסר היום: "בשם דירקטוריון החברה וצוות ההנהלה אני רוצה להודות למייק על מחויבותו ועל תרומתו כמנהל כספים בתקופה מאתגרת זו. במהלך כהונתו, מייק מילא תפקיד מרכזי בביצוע תוכנית הרה-ארגון בת השנתיים של החברה, בכדי להבטיח הפחתה משמעותית של בסיס העלויות ולשפר את הביצועים העסקיים".

מקללן מסר: "אני מעריך מאוד את ההזדמנות שהייתה לי לכהן כמנהל הכספים של טבע ולהוביל את ארגון הכספים, ואני בטוח כי לטבע יש את האיתנות הפיננסית והיכולות להבטיח את צמיחתה והצלחתה".

בשיחת הוועידה אמר מקללן: "כשעוברים למדינה אחרת זה תמיד קשה, וכשענייני משפחה נכנסים לתמונה זה יותר קשה. זו הייתה החלטה קשה לעזוב. אני מחויב לגמרי לחברה בשלושת החודשים הקרובים ואעשה הכל לתמוך בקאר, הדירקטוריון והחברה במציאת מחליף. חשוב שתדעו שזאת הייתה החלטה אישית לגמרי".

מקללן (49) כיהן קודם לכן מנהל הכספים של פעילות התרופות הייחודיות הגלובליות בטבע, ולפני כן עבד בחברת התרופות סאנופי. ב-2018 עלות שכרו בטבע הייתה כ-4.9 מיליון דולר, רובה הגדול תגמול הוני.