אורמת מעלה את תחזית ה-EBITDA השנתית וחוזרת על תחזית ההכנסות

בחברה מעריכים כי תחנת הכוח פונה בהוואי, שהייתה מושבתת בחלק מהרבעון בשל התפרצות הר געש, תחזור לפעילות בתחילת 2020 • החברה רשמה ברבעון השני הכנסות של כ-184 מיליון דולר, גבוה מתחזיות האנליסטים, ועקפה את התחזיות גם בשורת הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP, עם רווח נקי של 40 סנט למניה

יצחק אנג'ל, מנכל אורמת / צילום: איל יצהר
יצחק אנג'ל, מנכל אורמת / צילום: איל יצהר

דוחות חיוביים לחברת האנרגיה הגיאותרמית אורמת , שגם מעלה את תחזית ה-EBITDA השנתית שלה. החברה רשמה ברבעון השני הכנסות של כ-184 מיליון דולר, גבוה מתחזיות האנליסטים, ועקפה את התחזיות גם בשורת הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP, עם רווח נקי של 40 סנט למניה שהם 20.6 מיליון דולר. החברה נהנתה במהלך הרבעון מהטבת מס כך שלמעשה הרווח החשבונאי (GAAP) היה גבוה אף יותר, 33.9 מיליון דולר. בהשוואה לרבעון המקביל, ההכנסות צמחו ב-3.2%, הרווח הנקי Non-GAAP גדל ב-24.1% ולפי כללי GAAP אורמת עברה מהפסד לרווח.

אורמת פועלת בשני מגזרים: מגזר החשמל, בו היא מחזיקה בבעלות על תחנות כוח, ומגזר המוצרים בו היא מקימה תחנות עבור צדדים שלישיים. בשנים האחרונות היא נכנסה גם לתחומים אחרים כמו אגירת אנרגיה, ולאחרונה אף הודיעה על הפעלה מסחרית של פרויקט היברידי ראשון - Tungsten שמשלב אנרגיה גיאותרמית וסולארית.

החברה סובלת כבר למעלה משנה מהשבתה של תחנת כוח בפונה, הוואי, בשל התפרצות הר געש, כך שתחנה זו אינה תורמת כלל לתוצאות. הכנסות מגזר החשמל גדלו ב-5.6% לעומת הרבעון המקביל (שבו התחנה הייתה מושבתת בחלק מהרבעון) והסתכמו בכ-129 מיליון דולר, ושיעור הרווח הגולמי במגזר זה היה 42.8%. הכנסות מגזר המוצרים ירדו ב-5.3% ל-52 מיליון דולר עם רווחיות גולמית של 20.6% - נמוך מהרבעון המקביל שהיה עם 31.6%. הפעילויות האחרות תרמו 3 מיליון דולר לשורת ההכנסות, לעומת 1.2 מיליון דולר ברבעון המקביל, עם הפסד גולמי. בסה"כ שיעור הרווח הגולמי של אורמת ברבעון היה 35.4%, עלייה מ-32.2% ברבעון המקביל.

תוצאות הרבעון של אורמת
 תוצאות הרבעון של אורמת

במחצית הראשונה הסתכמו הכנסות החברה ב-383 מיליון דולר, צמיחה של 5.7% - למרות שבחלק מהמחצית הראשונה של 2018 תחנת פונה פעלה, ובמחצית 2019 כלל לא. ברמת המחצית נרשמה צמיחה הן בהכנסות מגזר החשמל והן במגזר המוצרים. הרווח הנקי GAAP ירד ב-13.4% ל-59.9 מיליון דולר.

ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) הסתכם ברבעון ב-94.9 מיליון דולר, ובמחצית הוא הגיע ל-197 מיליון דולר - צמיחה של 17.4% ושל 9.7%, בהתאמה. בחברה מעלים כאמור את התחזית השנתית ל- EBITDA של 375-385 מיליון דולר (גבוה ב-5 מיליון דולר מהתחזית הקודמת). אין שינוי בשאר הפרמטרים בתחזית, ואורמת עדיין צופה הכנסות של 720-742 מיליון דולר, מתוכן 530-540 מיליון דולר ממגזר החשמל, 180-190 מיליון דולר ממגזר המוצרים ו-10-12 מיליון דולר מאגירת אנרגיה.

יצחק אנג'ל, מנכ"ל אורמת, מסר כי החברה מתקדמת במאמציה להחזרת פונה לפעילות ומעריכה שהעבודות יושלמו בהתאם לתוכנית עד סוף השנה, והתחנה תחזור לפעילות מיד אחרי שיתקבלו כל ההיתרים הנדרשים עד ראשית 2020. לדבריו, "אנו צופים המשך צמיחה במגזר החשמל במחצית השנייה של 2019 עם ההפעלה של Tungsten Solar. אנו אופטימיים גם ביחס להזדמנויות הצמיחה בטווח הארוך יותר הודות להמשך הרחבת הפורטפוליו הגיאותרמי הגלובלי שלנו".

בהקשר של מגזר המוצרים אמר אנג'ל כי "תזמון ההזמנות הוביל לירידה קלה בהכנסות אך אנו שומרים על צבר של 201 מיליון דולר הכולל הזמנות חדשות בהיקף של 26 מיליון דולר, שהתקבלו בתקופה האחרונה, וכן מספר הזדמנויות נוספות ברחבי העולם. שני חוזים גדולים בטורקיה ממשיכים להוות משקולת על הרווחיות במגזר זה אך אנו מאמינים כי זוהי תופעה קצרת-טווח וצופים שיפור ברווחיות במחצית השנייה".

אורמת נסחרת בבורסות ניו יורק ות"א בשווי 3.4 מיליארד דולר, ובעלת המניות הגדולה בה היא Orix היפנית שמחזיקה ב-21.6%.