בין המועמדים לתפקיד מנכ"ל חדשות 13: שילה דה-בר

הליך איתור המנכ"ל לחדשות 13 מתקרב לישורת האחרונה • ל"גלובס" נודע כי שני מועמדים סופיים צפויים להיפגש עם ועדת האיתור לבחירת המנכ"ל

הליך איתור המנכ"ל לחדשות 13 מתקרב לישורת האחרונה: ל"גלובס" נודע כי שני מועמדים סופיים צפויים להיפגש עם ועדת האיתור לבחירת מנכ"ל. הוועדה - בה חברים מנכ"ל רשת 13 יוסי ורשבסקי, היו"ר נדב טופולסקי ויו"ר דירקטוריון חברת החדשות זהר קדמון - אמורה להכריע ולהעביר לדירקטוריון המלצה אודות המועמד המתאים לתפקיד.

בשלב הזה נחשבים עורך "ידיעות אחרונות" לשעבר, שילה דה-בר, ומנכ"ל חדשות 13 הזמני, ישראל טויטו, למועמדים המובילים. טויטו כבר נפגש בלונדון עם בעל המניות המרכזי של ערוץ רשת 13, לן בלווטניק. מועמדת נוספת שהוטסה כדי לפגוש את בלווטניק היא העיתונאית טלי בן עובדיה.

נזכיר כי מזה מספר שבועות פועלת חברת החדשות תחת ניהולו של ישראל טוויטו כמנכ"ל זמני. חברי ועדת האיתור נפגשו או גיששו עם מספר לא מבוטל של אנשי תקשורת במטרה לבחון מי מעוניין בתפקיד, מתוך כוונה לבצע הליך רציני אשר יתואם עם בעלי המניות - זאת חרף העובדה שייתכן ומדובר בפרוצדורה ארוכה.

ואולם חוק הרשות השנייה, אשר מגדיר את ההליך שיש לקיים הן בפיטורי מנכ"ל חברת חדשות והן בגיוסו, לא לגמרי מכיר במונח "מנכ"ל זמני". על-פי החוק, אם מנכ"ל החברה עוזב לפני תום כהונתו, יו"ר מועצת המנהלים ימלא את תפקידו עד מינוי מנהל אחר. כדי לשמור על עצמאות המנכ"ל מהשפעות זרות, החוק קובע כי המינוי הוא לחמש שנים, ובסופן ניתן להאריכו. בנוסף, כדי להדיח את מנכ"ל חברת החדשות נדרש רוב מיוחד בדירקטוריון של 75%.

לכל אלה נכנס עניין התזמון: כאשר הבחירות ברקע, חדשות 13 נכנסת לתקופה מאתגרת שדורשת השקעות כספיות וניהוליות. בנוסף, לקראת סוף השנה אמורה חברת החדשות להתמקם באולפן החדש שלה. יש להניח כי השינויים שייעשו אז לא יהיו רק קוסמטיים, ובעלי המניות יצטרכו להחליט מי יבצע אותם.