חברת האסתטיקה הרפואית אינמוד של משה מזרחי גייסה 70 מיליון דולר בנאסד"ק

מחיר מניית אינמוד בהנפקה ניצב בקצה הנמוך של הטווח המבוקש - ומשקף לחברה שווי של 450 מיליון דולר "אחרי הכסף"

גיוס הון / צילום: Shutterstock
גיוס הון / צילום: Shutterstock

התגעגעתם ללומניס וסינרון? הגידו ברוכה הבאה לחברת אסתטיקה רפואית ישראלית חדשה בנאסד"ק - אינמוד (InMode). החברה שהקים משה מזרחי, לשעבר מבכירי סינרון וכיום משקיע ביומד המתמחה באסתטיקה רפואית, גייסה 70 מיליון דולר בסוף השבוע שעבר.

מחיר מניית אינמוד בהנפקה, 14 דולר, ניצב בקצה הנמוך של הטווח המבוקש - ומשקף לחברה שווי של 450 מיליון דולר "אחרי הכסף".

ביום המסחר הראשון של החברה, שנערך ביום חמישי האחרון, נרשמה עלייה במחיר במניה, אבל היא קוזזה למחרת, כך שמחיר ההנפקה נשמר. חתמי ההנפקה היו ברקליס ו-USB וחתם המשנה היה Baird. רואי החשבון שליוו את ההנפקה הם PWC ישראל, בהובלת שותף מדעי החיים בפירמה, עומר גביש.

אינמוד, העוסקת בפיתוח של מכשור רפואי מבוסס אנרגיה לטיפולים אסתטיים ורפואיים, רשמה ברבעון הראשון של 2019 הכנסות של 30 מיליון דולר - גידול של 46% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי ברבעון היה 86% והרווח הנקי 10.6 מיליון דולר, לעומת 6.4 מיליון דולר ברבעון המקביל ב2018.

בשנת 2018 כולה רשמה החברה הכנסות של 100 מיליון דולר - כפול מאשר בשנת 2017. הרווח הנקי השנתי של אינמוד הסתכם ב-22.4 מיליון דולר, לעומת 8.8 מיליון דולר ב-2017. נתונים אלה מזכירים את אלה של חברות האסתטיקה הישראליות המובילות, כמו סינרון ופוטומדקס, בימי השיא שלהן (פוטומדקס קרסה בינתיים, ואילו סינרון נמכרה).

שיפור בפעילות וגידול במזומנים

עבור הרבעון השני של 2019 הציגה אינמוד בתשקיף תוצאות מקדמיות לא מבוקרות, המעידות על המשך המגמה החיובית. החברה מייחסת את השיפור לפעילות שיווק ישיר מוגברת בצפון אמריקה. בסוף הרבעון השני היו בקופת החברה 82.8 מיליון דולר, לעומת 64.1 מיליון דולר בסוף המחצית הראשונה של 2018, והגידול ביתרת המזומנים נובע משיפור בפעילות.

אחרי השלמת ההנפקה, ההחזקה בהון המניות של אינמוד נראית כך: המייסד והמנכ"ל, משה מזרחי, מחזיק ב-17.6%; סמנכ"ל הטכנולוגיות, ד"ר מייקל קרנדל, מחזיק ב-15.1%; קרן IHCV, קרן הון הסיכון לתחום מדעי החיים בראשות ד"ר הדר רון, מחזיקה 13.5%; וחברת SpaMedica בבעלותו של סטיבן מולהולנד, רופא בתחום האסתטי מקנדה ולשעבר שחקן הוקי, מחזיקה 12.9%.

אינמוד מטפלת בעיצוב הפנים והגוף, בהסרת שיער ובבריאות האישה. הטכנולוגיה העיקרית שלה היא RF, גלי רדיו, והיא משמשת להמסת שומן עור, מיצוק העור, שינוי מיקום הקולגן תחת העור ועוד. לדברי החברה, המוצרים שלה מהווים שינוי גישה בתחום הרפואה האסתטית. לטענת החברה, היא מציעה תוצאות דומות לאלה של ניתוח בלי לנתח. 

בתחום רפואת האישה יש לחברה מוצרים להצרה ולמיצוק הצורה של הווגינה, והיא מפתחת מוצרים לעיצוב שפתי הפות ולטיפול בחולשת רצפת האגן. נוסף על כך, מפתחת החברה מערכות לטיפול בנפילת עפעפיים, להפחתת שומן העפעפיים ולהחלקת קמטים בעפעפיים. בעתיד הרחוק יותר יש לאינמוד תוכניות לפיתוח מוצר לטיפול בנחירות.

"מבססים פתרונות על מידע קליני"

החברה הוקמה ב-2008, ומאז 2010 השיקה שישה מוצרים. עד לסוף 2019 צפויה אינמוד להשיק שתי סדרות מוצרים חדשות בתחום הרפואה האסתטית.

בתשקיף החברה נכתב: "אנחנו מבססים את הפתרונות שלנו על מידע קליני, ולא על תמונות לפני ואחרי ושיווק אגרסיבי, שעליהן התבסס שוק הטיפולים הרפואיים האסתטיים הזעיר-פולשניים עד היום. רופאים המעוניינים בנו כתחליף לניתוח, רגילים לראות מידע קליני רב התומך במוצרים הניתוחיים שבהם הם נוהגים להשתמש. אנחנו מעוניינים לספק להם רמת מידע דומה".

מזרחי הוא כאמור ממייסדי סינרון, והיה אחד ממנהליה הבכירים, לצד ד"ר שמעון אקהויז. מאז פרישתו מהחברה לפני כ-15 שנה, הקים מגוון חברות מכשור רפואי, עם דגש על רפואה אסתטית. בין השאר, הוא הקים את חברת הום סקינוביישנס (Home Skinnovations), שמפתחת ומשווקת מוצרים להסרת שיער וטיפולים אסתטיים על ידי הצרכן בביתו.

גם הום סקינוביישנס הייתה אמורה לצאת להנפקה בנאסד"ק לפני כשנתיים, לפי שווי של כ-350 מיליון דולר, אבל בסופו של דבר, ההנפקה לא התממשה. הכנסות החברה מוערכות בעשרות מיליוני דולרים.