פריגו עקפה את התחזיות אך המניה צנחה; המשקיעים מחכים לראות את פירות האסטרטגיה החדשה

המנכ"ל קסלר: "המעבר לחברת Self-Care נמצא בשלב קריטי בביצוע שלו. השינוי יסייע לפריגו לחזור לצמיחה משנה-לשנה בהמשך 2019" • חברת התרופות תרו פרסמה דוחות ביום חמישי, ובשישי מנייתה עלתה ב-3.5% לשווי שוק של 3.3 מיליארד דולר

הדוחות הכספיים של חברת התרופות הדואלית פריגו  הובילו לתנודות חדות במנייתה. בתחילה זינקה המניה ביום חמישי בבורסה בת"א, אולם לבסוף ננעלה בירידה של 7%, כשבבורסת ניו יורק היא רשמה ירידה דומה.

לעומתה, חברת התרופות הישראלית תרו, הנמצאת בשליטת סאן ההודית ונסחרת בבורסת ניו יורק, פרסמה אף היא את דוחותיה ביום חמישי לאחר סיום המסחר, וביום שישי מנייתה עלתה ב-3.5%. שווי השוק של פריגו הוא 6.4 מיליארד דולר ואילו זה של תרו הוא 3.3 מיליארד דולר.

פריגו, שנמצאת בתהליך של שינוי אסטרטגי בהובלת המנכ"ל החדש מורי קסלר, עקפה את תחזיות האנליסטים בדוחות הרבעון השני עם הכנסות שהסתכמו ברבעון ב-1.15 מיליארד דולר ורווח נקי Non-GAAP של 86 סנט למניה. במקביל תחזיתה השנתית אושררה. עם זאת, התוצאות היו נמוכות בהשוואה לרבעון המקביל, ובשוק עוד מחכים לראות את פירות האסטרטגיה החדשה.

פריגו מתמקדת בתחום התרופות ללא מרשם שנמכרות במותג פרטי, ובחודשים האחרונים הנהלתה מדברת על מעבר מתחום ה-Healthcare לתחום ה-Self-Care, כלומר מיצוב החברה יותר בשוק הצרכני ופחות בשוק הפארמה, שאמור להוביל למכפילים גבוהים יותר. ההכנסות שהסתכמו כאמור ב-1.15 מיליארד דולר משקפות ירידה של 3.1%, הרווח הנקי לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) נחתך ב-75% ל-9 מיליון דולר והרווח Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, הסתכם ב-117 מיליון דולר - ירידה של כ-31%.

מתחילת השנה, הכנסות פריגו הסתכמו ב-2.3 מיליארד דולר, ירידה של 3.3%, והרווח הנקי GAAP ירד ב-37.7% ל-72.9 מיליון דולר. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם במחצית הראשונה ב-158 מיליון דולר, לעומת 255 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2018. לפריגו היו בקופה בסוף התקופה כ-1.1 מיליארד דולר.

תחום הפעילות המרכזי של פריגו, Self-Care לצרכן באמריקה (CSCA), הציג ברבעון הכנסות של 582 מיליון דולר, ירידה של 2.5% מהרבעון המקביל, והרווח התפעולי ממנו היה 114 מיליון דולר לעומת 129 מיליון דולר ברבעון המקביל. בנטרול פעילויות שמהן פריגו יוצאת, ההכנסות היו גבוהות ב-1% מהרבעון המקביל. התחום הזהה בשאר העולם (CSCI) רשם ירידה של 8.5% בהכנסות ל-323 מיליון דולר, וירידה של 10.6% ברווח התפעולי ל-50 מיליון דולר. תחום תרופות המרשם, שפריגו מבקשת למכור, דווקא הציג עלייה של 3.4% בהכנסות ל-239 מיליון דולר אך ירידה של 17.2% ברווח התפעולי ל-66 מיליון דולר.

לדברי ה מנכ"ל קסלר, המעבר לחברת Self-Care נמצא בשלב קריטי בביצוע שלו. הוא הוסיף כי "זהו הרבעון השלישי ברציפות שבו פריגו מבצעת את היעדים שהציבה לעצמה, ואנו מאמינים שזה חלק אינטגרלי מהביסוס מחדש של אמינות ההנהלה. השינוי יסייע לפריגו לחזור לצמיחה משנה-לשנה בהמשך שנת 2019".

הכנסות תרו צמחו אך הרווח הנקי קטן

תרו, יצרנית תרופות גנריות שמתמחה במוצרים לעור ובטבליות, פרסמה את דוחות הרבעון הראשון שלה לשנת הכספים (הרבעון שהסתיים ביוני). הכנסות החברה צמחו ב-4.3% לעומת הרבעון המקביל ל-161 מיליון דולר, אך הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ירד ב-1.6% ל-66.2 מיליון דולר. החברה ייצרה תזרים של 82.6 מיליון דולר מפעילות שוטפת, ללא שינוי מהרבעון המקביל. בסיום הרבעון היו לה בקופה מעל 1.4 מיליארד דולר. תרו עברה לשליטת סאן ההודית בשנת 2010 לאחר מאבק שליטה ממושך. בעשור האחרון זינקה מנייתה ב-980%, כשבשנת 2015 היא הגיעה לרמות גבוהות משמעותית משווייה הנוכחי של תרו ונסחרה במחיר של 150 דולר (לעומת 86 דולר כיום).