אקסלנז | סיקור שוטף

סגירה שלילית בבורסה: ת"א 35 איבד 0.6%, אופקו צללה

המסחר ננעל בירידות בדומה לסנטימנט מעבר לים • מניית מזרחי טפחות אידבה 3% לאחר שהבנק דיווח על תוצאות הרבעון וחזר לחלק דיבידנד לאחר הפסקה של יותר משנה בצל החקירות בארה"ב • דלק איבדה כ-3% על רקע הדיווח לפיו הקבוצה מנהלת מו"מ להכנסת משקיעים בחברה-האם של איתקה תמורת 300 מיליון דולר

הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי
הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:25

המסחר בבורסה ננעל בירידות בדומה לסנטימנט מעבר לים. מדד ת"א 35 איבד 0.6%, מדד ת"א 90 ירד ב-0.4%. מניית מזרחי טפחות  איבדה 3% לאחר הדוחות, אלביט מערכות  איבדה 1.5%, פועלים  איבדה 1%, לאומי  ירדה ב-1.1%, איי.אפ.אפ  צנחה ב-3.1% ומניית אופקו הלת'  צללה ב-8%.

מחזור המסחר הסתכם ב-1.17 מיליון שקל.

16:30

על רקע הפתיחה השלילית בניו יורק, הבורסה נסחרת בירידות. מדד ת"א 35 מאבד 0.7%, ת"א 90 יורד ב-0.86%. מניית אופקו צונחת ב-9%, טאואר מאבדת 0.85%, מנגד מלם תים עולה ב-2.9%.

15:15

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בירידות. מניית דלק  צונחת ביותר מ-4% במהלך חד, לאחר שמוקדם יותר הודיעה על מו"מ להכנסת משקיעים להשקעה בחברה האם של איתקה.

טבע  מאבדת 1%, מזרחי-טחות יורדת ב-3.4% לאחר פרסום הדוחות, פועלים  יורדת ב-1.2%, אלביט מערכות  מאבדת 1.4%. מניית אופקו הלת' ו צונחת בהמשך לפער השלילי הענק ממנו חזרה מניו יורק.

בין מניות מדד ת"א 35, בצד השלילי מלבד דלק ואופקו בולטות מניות שפיר הנדסה  נחלשות בכ-1%, אחרי שסיימו את שבוע המסחר הקודם בקפיצה של 13.5% ביום חמישי. איי.אפ.אפ יורדת בכ-2%.

עוד במסחר, בצד השלילי שוב נרשמות ירידות בצמד מניות הסלולר סלקום  ופרטנר . ברקע למסחר, אחרי הורדות דירוג ותחזיות שליליות שפורסמו להן בשבוע שעבר, היום הורידה חברת S&P מעלות את דירוג חברת בזק , עם תחזית שלילית.

חברת שלאג  דיווחה אתמול כי חתמה על הסכם לרכישת חברה איטלקית תמורת 51 מיליון אירו. מנייתה קופצת בכ-10%. עוד בין חברות הבדים הלא ארוגים, מניית אבגול  יורדת בכ-4%, בהמשך לירידה של כ-2% ביום חמישי, אחרי פרסום דוחותיה הכספיים הרבעוניים.

מניית פורסייט  קופצת בכ-7% אחרי שהחברה דיווחה על השלמת ניסוי מוצלח "בקנה מידה גדול במערכת למניעת תאונות דרכים המבוססת על תקשורת סלולרית", באמצעות החברה הנכדה איי-נט.

מניית נייר חדרה  שוב חזרה לאבד גובה אחרי התאוששות חלקית, ומשלימה צניחה של כ-20% תוך פחות מחודש.

חברת דוניץ  עדכנה על החלטת עיריית תל אביב לקידום פרויקט פינוי בינוי בדרך השלום, ומנייתה קפצה בכ-7%-8%.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת מגמה חיובית ובמסחר באג"ח הממשלתיות נרשמה מגמה דומה.

בבית ההשקעות אופנהיימר ציינו בסקירתם השבועית כי "בהתבסס על נתונים היסטוריים, מצב ירידה חדה בתשואות האג"ח נוטה לספק דווקא אינדיקציה חיובית לשוק המניות", והערכת בית ההשקעות היא כי "אנו נמצאים בסופו של השוק הדובי, ולא בתחילתו, בדומה למצב שנוצר בשנים 2011 ו-2016, שלאחר מכן רשמו השווקים ביצועים חזקים".

לפי הנתונים שהציג אופנהיימר, "במקרים של ירידת התשואות מתחת לממוצע נע ל-200 יום, הציג שוק המניות ביצועים חיוביים בתקופות של חודש, שלושה חודשים, שישה חודשים ושנה לאחר המצב". בין ענפי הפעילות המומלצים של אופנהיימר הם מציינים את מגזרי התוכנה והפינטק, וממשיכים בהסתכלות שלילית על ענף האנרגיה. 

14:20

חברת המכשור הרפואי אקסלנז ביוסיינס, פרסמה היום (ב') את דוחות הרבעון השני של 2019. בדוחות נרשם גידול בהכנסות, צמצום של ההפסד ומעבר לתזרים מזומנים חיובי. החברה מאשררת את התחזיות שלה ל-2019. אקסלנז  נסחרת לפי שווי של 153 מיליון שקל. זאת, לאחר ירידה של כ-64% בשנה האחרונה.

13:00

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בירידות, כאשר בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאותתים על פתיחה שלילית של שבוע המסחר. 

מדד ת"א 35 מאבד 0.3%, ת"א 90 יורד ב-1% לאחר שהשלים בשבוע שעבר מהלך עליות של יותר מ-20% מתחילת השנה.

חברת S&P מעלות הורידה את דירוג החוב של בזק, פלאפון ו-yes.

בנק מזרחי טפחות  פרסם דוחות ורשם תשואה להון הנושקת ל-16% ברבעון השני, וחזר לחלק דיבידנד.

מניית אופקו  צונחת בכ-9% לאחר שחזרה עם פער ארביטרז' שלילי בהתאם, שפיר הנדסה  מאבדת 2%, טבע  יורדת 1.7%, איי.אפ.אפ  מאבדת 1.6%. 

מניית פורסייט  מזנקת בכ-10%, לאחר ההודעה שהוציאה למשקיעים ולפיה החברה-הבת השלימה ניסוי מוצלח "בקנה מידה גדול" במערכת TMNet-Eye שלה למניעת תאונות דרכים המבוססת על תקשורת סלולרית ועמדה בכל היעדים שנקבעו מראש לבחינת הצלחתו של הניסוי.

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-440 מיליון שקל.

12:30

מדד התקשורת  יורד בכ-1.5%, מובל על ידי מניית פרטנר  שנופלת ב-5% וסלקום  שיורדת בכ-4%.

ואחרי הורדת הדירוג בסלקום והתחזית השלילית לדירוג החוב של פרטנר, מגיעה היום גם הורדת דירוג רוחבית לחברות בקבוצת בזק . חברת הדירוג S&P מעלות הורידה את הדירוג של בזק, פלאפון ודי.בי.אס (yes), מרמה של ilAA לרמה של ilAA מינוס.

תחזית הדירוג נותרה שלילית, ומשקפת לדברי מעלות את הצפי להמשך שחיקה בפרופיל העסקי של החברה ב-12 החודשים הקרובים. זאת, "לנוכח האתגרים העומדים בפני חברת בזק בפרט ושוק התקשורת בכלל על כל תתי-ענפיו", אשר להערכת מעלות יובילו לשחיקה נוספת בביצועים התפעוליים של בזק.

11:50

המסחר בבורסה בתל אביב עבר לירידות על רקע המשך עונת הדוחות לרבעון השני של השנה, ובהמשך לנעילה השלילית בסוף השבוע האחרון בוול סטריט. 

מדד ת"א 35 עבר לירידה של 0.4%, ת"א 90 מאבד 0.7% ומדד הבנקים משיל 0.3%. 

בנק מזרחי טפחות חוזר לחלק דיבידנד לאחר הפסקה של יותר משנה. הבנק דיווח על תוצאות הרבעון השני של השנה וחשף כי סך האשראי לסקטור הפרטי חצה את ה-200 מיליארד שקל.

09:52

לאחר פתיחה אנגלית בשל התנודה במניית אופקו, שחזרה מוול סטריט עם פער של 9%, נפתח המסחר בת"א במגמה חיובית. מדד ת"א-35  עולה ב-0.5%, מדד ת"א-125  עולה ב0.3%.

מניית אופקו  צונחת בלמעלה מ-7%. טבע יורדת בלמעלה מ-1.5%.

קבוצת דלק דיווחה היום כי היא מנהלת משא-ומתן להכנסת משקיעים לביצוע השקעה הונית כנגד הקצאת מניות בכורה בחברה-האם של איתקה תמורת 300 מיליון דולר.

בנוסף, דיווחה דלק  כי החברה מנהלת דיונים עם חברות סחר לצורך חתימה על הסכמי שיווק של נפט וגז למשך 3 שנים. במסגרת זו תועמד מקדמה על חשבון מכירות עתידיות שתשמש למימון הון חוזר של עד כ-150 מיליון דולר. המניה עולה ב-2.2%.

09:44

עיכוב בפתיחת המסחר בתל אביב ("פתיחה אנגלית") בשל התנודה הצפויה במניית אופקו, שחוזרת מוול סטריט עם פער ענק של 9%. זו הפעם השלישית בשבועיים האחרונים שהמסחר בבורסה בתל אביב מתעכב בפתיחה בשל תנודה חדה של אחת המניות הדואליות הכבדות במדד ת"א 35.

קבוצת דלק דיווחה היום כי היא מנהלת משא-ומתן להכנסת משקיעים לביצוע השקעה הונית כנגד הקצאת מניות בכורה בחברה-האם של איתקה תמורת 300 מיליון דולר. 

בנוסף דווח כי החברה מנהלת דיונים עם חברות סחר לצורך חתימה על הסכמי שיווק של נפט וגז למשך 3 שנים. סמסגרת זו תועמד מקדמה על חשהון מכירות עתידיות שתשמש למימון הון חוזר של עד כ-150 מיליון דולר.

06:00

שבוע המסחר המקוצר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח בהמשך לירידות שנרשמו בסוף השבוע האחרון בוול סטריט. אתמול (א') לא התקיים מסחר בתל אביב בשל צום ט' באב. עונת הדוחות לרבעון השני תמשיך לרכז עניין עם פרסום תוצאות הבנקים. בנק מזרחי צפוי לפרסם הבוקר את דוחותיו לרבעון השני, חילן תפרסם גם היא, הבנק הבינלאומי יפרסם דוחות ביום שלישי, וביום רביעי הבנקים דיסקונט ולאומי צפויים לפרסם את תוצאותיהם לרבעון השני. שופרסל, אל על, תדיראן הולדינגס ידווחו גם הם ביום רביעי השבוע. אלביט מערכות וסלקום יפרסמו דוחות ביום חמישי. 

בסוף השבוע האחרון המדדים בוול סטריט ננעלו בירידות של כ-1% על רקע הדברים שאמר נשיא ארה"ב טראמפ, לפיהם בין אם תתקיים פגישה עם הסינים בספטמבר להמשך שיחות הסחר, זה "בסדר", ובין אם לא תתקיים גם זה בסדר. מדד הנאסד"ק איבד 1% ביום שישי האחרון, מדד S&P 500 איבד 0.66% ומדד דאו ג'ונס ירד ב-0.34%. 

מניית אופקו הלת' חוזרת למסחר בתל אביב עם פער ארביטרז' שלילי של 9%, ועשויה לגרור עיכוב בפתיחת המסחר. גם מניית טבע חוזרת עם פער ארביטרז' שלילי של 1.2%, איי.אפ.אפ חוזרת עם פער שלילי של 2%, טאואר עם פער שלילי של 0.2%. מנגד, נייס חוזרת עם פער חיובי של 0.6%, אורמת עם פער חיובי של 2.8% לאחר שעלתה בסוף השבוע האחרון נוכח הדוחות הטובים לרבעון השני. פריגו חוזרת עפ פער חיובי של 1.5% ומניית לייבפרסון חוזרת עם פער חיובי של 1.5%.

את השבוע החולף סיים מדד ת"א 35 עם ירידה של 1% (ומתחילת השנה עלה ב-10%); ת"א 90 עלה בשבוע החולף ב-0.2% (ומתחילת השנה ביותר מ-20%).

השבוע גייס הסקטור העסקי עד כ-0.9 מיליארד שקל בחמש הנפקות לציבור בשוק איגרות החוב. עד כ-0.6 מיליארד שקל מתוכם יגויסו ביום חמישי על ידי חברת הנדל"ן המניב אלוני חץ - החברה תנפיק היום שתי סדרות חדשות של אג"ח שקלי, בהן סדרה ראשונה בבורסה של 'אג"ח משלם במניות'.

לאחר הנתון הגרוע של מדד המחירים לצרכן לחודש יוני, שהצביע על ירידה של 0.6%, ביום חמישי הקרוב יפורסם מדד המחירים לחודש יולי. בנק ישראל שתלה ציפיות במדד יוני שהפתיע לרעה צפוי לעקוב מקרוב אחר מדד יולי. כזכור, הנתון המפתיע ביוני, לצד הסערה בשוק המט"ח, הביא את הנגיד לצאת בהודעה חריגה. לראשונה מאז תחילת כהונתו הצהיר אמיר ירון באופן חריג כי לא יעלה את הריבית "למשך זמן ממושך".