דוחות חיוביים למליסרון: הרווח הנקי הרבעוני קפץ ביותר מפי שניים בתמיכת שערוכי נדל"ן

חברת הקניונים רשמה ברבעון השני של 2019 רווח של 383 מיליון שקל, לעומת 181 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד • מגמה מעורבת בפדיונות הקמעונאים בקניוני הקבוצה במחצית הראשונה של 2019: צמיחה של 2.83% בקניונים האזוריים, לעומת ירידה של 2.05% בקניונים המקומיים

אבי לוי, מנכ"ל מליסרון / צילום: איל יצהר
אבי לוי, מנכ"ל מליסרון / צילום: איל יצהר

ענקית הקניונים מליסרון  עלתה לכותרות באחרונה בהקשרים שלא תמיד היו חיוביים. המוקד היה הודעת העזיבה הדרמטית של המנכ"ל הוותיק שלה, אבי לוי, בשל חילוקי דעות בינו לבין בעלת השליטה, ליאורה עופר, בסוגיית התגמול ההוני שיקבל. כמו כן הוזכרה החברה על רקע מצב שוק האופנה בישראל הממשיך להיות מאתגר, ועלול לפגוע בפדיונות הקניונים.

אולם בכל הנוגע לפעילותה העסקית, מליסרון הציגה הבוקר (ב') דוחות כספיים חיוביים לרבעון השני של השנה. רווחיה זינקו בתמיכת שערוכי נכסים, לצד שיפור הפרמטרים התפעוליים המרכזיים, הגם שבפדיונות תמונת מחצית השנה הראשונה מעורבת.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי הרבעוני של מליסרון קפץ ביותר מפי שניים, ל-383 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 181 מיליון שקל ברבעון המקביל. במחצית השנה הראשונה של 2019 הצטבר לסכום של 521 מיליון שקל - המשקף צמיחה של 67% ביחס למחצית המקבילה ב-2018.

בשורת ההכנסות שמרה מליסרון על יציבות רבעונית, בסכום שעמד על 389 מיליון שקל, ובמחצית השנה המגמה דומה, עם הכנסות שהצטברו ל-771 מיליון שקל.

אולם, כאמור, מליסרון הציגה בסיכום רבעוני שערוכים רחבי-היקף, שהצטברו ל-469 מיליון שקל, לעומת 126 מיליון שקל ברבעון המקביל (וסכומים דומים במחצית השנה), מה שתמך בשיפור הרווח התפעולי שלה והשורה התחתונה.

את עיקר עליית ערך הנכסים מייחסת מליסרון ל"הפחתת שיעורי היוון לחלק מתזרימי המזומנים הצפויים במרבית הנכסים", וזאת כשלפי הנתונים שהחברה מציגה, בידיה 24 נכסים מניבים בשווי של כ-19 מיליארד שקל. בין נכסיה הבולטים, שווי קניון רמת-אביב שבתל-אביב (בו היא מחזיקה כ-73%) גדל ברבעון בכ-100 מיליון שקל (כ-4%), ל-2.5 מיליארד שקל ושווי הקריון שבקריית ביאליק גדל בכ-25 מיליון שקל ל-2.3 מיליארד שקל.

בפרמטרים השוטפים, הרווח התפעולי הנקי (NOI) הרבעוני בנכסים זהים עלה ב-1%, לכ-296 מיליון שקל, ותזרים המזומנים החופשי (FFO) הרבעוני גדל ב-1% ל-277 מיליון שקל.

במקביל לדוחות, מליסרון עדכנה על חלוקת דיבידנד של 60 מיליון שקל לבעלי המניות. מנייתה, הנמצאת ברמות שיא אחרי שקפצה כמעט 40% מתחילתה שנה, נסחרה היום בשינויים קלים, והיא משקפת למליסרון שווי של כ-9.5 מיליארד שקל.

לוי יוסיף לכהן כמנכ"ל זמני

בעניין עתידו של לוי במליסרון לא מחדשים הרבה. לאחר ש"גלובס" חשף לאחרונה כי לוי ועופר דנים באפשרות כי יישאר בתפקידו, בחברה ציינו בדוחות כי לוי "יוסיף לכהן כמנכ"ל החברה באופן זמני לתקופה מסוימת במהלכה תפעל החברה לאיתור מנכ"ל חדש". עוד עולה מהדוחות כי פדיונות הקמעונאים בקניוני מליסרון מציגים מגמה מעורבת במחצית הראשונה של 2019.

הקניונים האזוריים של הקבוצה מציגים צמיחה נאה של 2.83% - נתון מרשים ביחס לכלל השוק שהציג ירידה של 3.1% במחצית הראשונה של 2019, וירידה של 4.2% בקניונים האזוריים לפי נתוני חברת ריס (RIS).

ואולם, הקניונים המקומיים של הקבוצה ממשיכים להציג ירידות במחצית הראשונה של 2019 של 2.05%. מליסרון באופן מסורתי נמנעת מלפרט את הפדיונות של כל קניון בנפרד, ובסך הכל מדובר בירידה בפדיונות של 16 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2019 ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

עם זאת, מכיוון שההכנסה מהקניונים האזוריים משמעותית הרבה יותר בהיקפה, בהסתכלות על סך קניוני הקבוצה רשמו קניוני מליסרון גידול של כ-2% בפדיונות בסיכום המחצית הראשונה של 2019, ביחס למחצית המקבילה אשתקד.

בין הקניונים שבלטו לחיוב ניצב קניון רמת-אביב שהציג עלייה של 4% בפדיונות, תוספת נאה של 19 מיליון שקל לפדיון במחצית ביחס למחצית המקבילה ב-2018. גם הקניונים האזוריים הנוספים של הקבוצה הציגו צמיחה שבאה לידי ביטוי בקריון (2.1%), בגרנד קניון בחיפה (1.6%), בקניון הגדול בפתח תקווה (2.4%) ובגרנד קניון באר שבע (1.8%). צמיחה מרשימה מציגים גם מתחמי האאוטלט של הקבוצה - עופר בילו סנטר ועופר חוצות המפרץ, כשגם מתחם עופר דודג' סנטר נצרת רשם צמיחה של כ-5% (בניטרול אכלוס שהתרחש ב-2019). אגב, הקניון היחיד של הקבוצה מבין הקניונים האזוריים שהסתפק בשמירה על יציבות ולא הציג צמיחה הוא קניון עופר ברחובות, שרשם עלייה מזערית של 0.3%.