שריל סנדברג נחתה בישראל ונפגשה עם הנשיא ריבלין: "מעריצה אותו"

סנדברג, סמנ"כלית התפעול של פייסבוק, פרסמה פוסט בחשבון הפייסבוק האישי שלה עם תמונתה לצד הנשיא, וכתבה: "זהו כבוד עבורי להיפגש עם נשיא ישראל ריבלין בירושלים. אני מעריצה אותו על פועלו לטובת קידום מגוון (diversity) ואדיבות בחברה הישראלית"

שריל סנדברג, סמנ"כלית התפעול של פייסבוק / צילום: ייבס הרמן, רויטרס
שריל סנדברג, סמנ"כלית התפעול של פייסבוק / צילום: ייבס הרמן, רויטרס

סמנ"כלית התפעול של פייסבוק שריל סנדברג והדמות הבכירה בחברה אחרי המנכ"ל מארק צוקרברג, נפגשה היום (ב') עם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין במסגרת ביקורה בישראל. סנדברג פרסמה פוסט בחשבון הפייסבוק האישי שלה בו תמונתה לצד הנשיא וכתבה כי "זהו כבוד עבורי להיפגש עם נשיא ישראל ריבלין בירושלים. אני מעריצה אותו על פועלו לטובת קידום מגוון (diversity) ואדיבות בחברה הישראלית".

סנדברג התייחסה גם לרעיית הנשיא שנפטרה לאחרונה, נחמה ריבלין ז"ל, וכתבה כי "אשתו נחמה נהגה באותה דרך, והקדישה את חייה למען ילדים ע"י תמיכה באומנות ובגינה קהילתית נהדרת. שנינו יודעים איך זה מרגיש לאבד מישהו אהוב - ולכבד את זכרם תוך ניסיון לעשות טוב בשמם". סנדברג איבדה את בעלה דייב גולדברג שנפטר בפתאומיות בשנת 2015, וכתבה בעקבות אבלה הפרטי את הספר "אופציה ב'".

"תודה לך, הנשיא ריבלין, על הפגישה המיוחדת ועל כך שאתה פועל לקירוב אנשים במדינה היפהפיה הזו", חתמה סנדברג את הפוסט.

גם ריבלין פרסם פוסט בעקבות פגישתו עם סנדברג, לצד תמונה בה הוא נראה מרכיב משקפי AR של פייסבוק. "פגשתי היום את שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול של פייסבוק. אישה שהיא השראה אמיתית לחוקרים, לאנשי עסקים ולמשרתי ציבור", כתב. ריבלין התייחס לפועלה של סנדברג בנושא קידום נשים והוסיף כי "את היכולת שלה לפרוץ גבולות ולהשפיע היא רותמת שוב ושוב לטובת השמעת קולן של נשים. לשמחתנו, הצעירות והצעירים של היום גדלים בעולם שבו יש יותר ויותר דמויות לחיקוי כמו שריל סנדברג, נשים מצליחות שלא חוששות לשתף את כולנו בקשיים הרבים בדרך לפסגות העולם".

בסוף הפוסט הנשיא התייחס למשקפיים אותם הוא חובש וכתב כי "שמחתי על ההזדמנות לנסות את משקפי המציאות המדומה של פייסבוק. עכשיו אני חייב לנסות אותן גם עם הנכדים".

סנדברג מגיעה לארץ במסגרת ביקור משפחתי, אך צפויה להשתתף במסגרתו במספר אירועים עסקיים וציבוריים נוספים ביום רביעי - בהם אירוע השקת מתחם ה"Playground" של פייסבוק ישראל ברוטשילד - בו החברה תציעה הכשרות ואירועים עבור סטארט-אפים, מפתחים, קהילות, עמותות ועוד. באותו יום סנדברג תשתתף גם במיט-אפ עמה שיזם הסניף הישראלי של ארגון Lean In, ארגון שהקימה סנדברג, פועל ב-170 מדינות ועוסק בקידום נשים בשוק העבודה, והוקם בעקבות הספר רב-המכר Lean In שכתבה. עוד באותו יום סנדברג צפויה להשתתף באירוע סגור של עובדי פייסבוק, להיפגש עם מספר צמומצם של מנהלי קהילות, ולערוך פגישה עם עורכי עיתונים.

סנדברג מכהנת בתפקידה בפייסבוק מעל לעשור. לפני כן היא שימשה כסגנית נשיא בגוגל, לשם הגיעה מעבודה בממשל האמריקאי. היא נחשבת לאחת הנשים המשפיעות בעמק הסיליקון.