ארגנטינה: הנשיא המכהן הפסיד בבחירות המקדימות - השווקים והמטבע קורסים

הנשיא המכהן מאוריסיו מאקרי הפסיד למנהיג האופציה אלברטו פרננדס בפער גדול מדי בבחירות המקדימות, והשווקים במדינה נופלים בתגובה • גם המטבע המקומי, הפזו, קורס • אירסה, חברת ההחזקות של אדוארדו אלשטיין, צונחת ב-20% על רקע נפילת הפזו הארגנטינאי

מסכים ברובע הפיננסים בבואנוס איירס מראים את קריסת הפזו / צילום: לואיזה גונזלס, רויטרס
מסכים ברובע הפיננסים בבואנוס איירס מראים את קריסת הפזו / צילום: לואיזה גונזלס, רויטרס

מדדי המניות בארגנטינה מתרסקים היום (ב') לאחר שהנשיא הנוכחי מאוריסיו מאקרי, שעודד עסקים, הפסיד בבחירות המקדימות לנשיאות היום למנהיג האופוזיציה אלברטו פרננדס. ההפסד היום מנבא כי יהיה קשה יותר למאקרי בבחירות הסופיות שייערכו באוקטובר הקרוב.

המדדים השונים בארגנטינה הגיבו קשה לחדשות הפוליטיות ונופלים בכ-30%, הפזו הארגנטיני קורס בכ-20%. גם החברות הארגנטיניות שמניותיהן נסחרות בוול סטריט חוות את הלחץ הפוליטי בשעה זו. אירסה , חברת ההחזקות של אדוארדו אלשטיין, צונחת ב-20% בוול סטריט, על רקע נפילת הפזו הארגנטינאי. גם קרסוד, חברת החקלאות של אלשטיין, יורדת במסחר בארה"ב ב-38%. 

המשקיעים היו מוכנים להפסד של מאקרי בבבחירות המקדימות אך לא ציפו לפער כל כך גדול בינו לבין פרננדס. הנשיא המכהן קיבל רק 32% מהקולות, בעוד מנהיג האופוזיציה גרף רוב של 47%.

הנשיא המכהן מאקרי היה אחראי על תוכנית החילוץ הגדולה ביותר שהמדינה קיבלה מקרן המטבע העולמית בשנת 2018 ועדיין, הפזו הארגנטיני הוא בין המטבעות החלשים בעולם והאינפלציה במדינה הגיעה ל-56% מוקדם יותר השנה.