דוהרת על אנרגיה סולארית: יותר ממיליארד דולר נוספו לשווי השוק של סולאראדג' בשבוע האחרון

לפני שבוע פרסמה החברה מהרצליה דוחות כספיים טובים וסיפקה לצדם תחזיות חזקות - ומאז מנייתה טסה ומשקפת לחברה שווי של יותר מ-4 מיליארד דולר • שווי החזקותיו של מייסד החברה והמנכ"ל, גיא סלע, גדל ל-112 מיליון דולר

יותר ממיליארד דולר נוספו לשווי השוק של החברה הישראלית סולאראדג'  בשבוע האחרון. בדיוק לפני שבוע פרסמה החברה דוחות כספיים טובים, וסיפקה לצדם תחזיות חזקות לרבעון הבא - ומאז מנייתה טסה.

לאחר זינוק של 25% ביום שלאחר הדוחות, המשיכה מניית סולאראדג' לעלות בימי המסחר שלאחר מכן, ואתמול נוספו לערכה עוד 5.2%. בסך הכל, מאז הדוחות טיפסה מניית החברה ב-35%, וכעת היא נסחרת במחיר שיא של כ-86.6 דולר. המניה משקפת לחברה שווי שוק של כ-4.13 מיליארד דולר, לעומת כ-3.06 מיליארד דולר לפני שבוע.

סולאראדג' מהרצליה עוסקת בפיתוח ואספקה של מערכת לאופטימיזציה ולניטור של אנרגיה סולארית, ובשנה האחרונה היא הרחיבה את פעילותה באמצעות רכישות בתחומים אחרים שאינם בשוק הסולארי. החברה הונפקה לראשונה בנאסד"ק ב-2015 במחיר של 18 דולר למניה, ואחרי עלייה בחודשים הראשונים שלאחר ההנפקה, המגמה במניה הפכה לשלילית והיא נפלה לשפל של 12.3 דולר בסוף 2016. לאחר מכן המניה התאוששה, ומתחילת 2019 היא כבר רושמת תשואה של 147%, ומאז ההנפקה התשואה היא של 381%.

הנהנים העיקריים מהעלייה החדה בשווי השוק של סולאראדג' הם שלושה גופים מוסדיים וכן בכירי החברה, שבראשם אחד ממייסדיה, גיא סלע, המכהן כמנכ"ל ויו"ר סולאראדג'. לפי הדיווח האחרון מאפריל, סלע מחזיק בכ-1.3 מיליון מניות סולאראדג' (כ-2.7% מהון המניות), והשווי הנוכחי שלהן כ-112 מיליון דולר. סלע (54), יוצא יחידת הטכנולוגיה של חיל המודיעין, הקים את החברה עם שותפיו ב-2006, לאחר שקודם לכן היה שותף בקרן ההון סיכון סטאר ונצ'רס. עלות שכרו ב-2018 הסתכמה ב-4.2 מיליון דולר, מתוכם 2.8 מיליון דולר תגמול הוני.

מניית סולאראדג
 מניית סולאראדג

הפתעה טובה בתחזית לרבעון השלישי

מלבד סלע יש עוד חברי הנהלה ודירקטורים שמחזיקים במניות החברה, בשווי שנע בין 2 מיליון דולר ל-50 מיליון דולר, ובהם רונן פייר, סמנכ"ל הכספים; צבי לנדאו, סגן הנשיא למכירות גלובליות; יואב גלין, סגן נשיא למחקר ופיתוח; ורחל פרישקולניק, סגנית נשיא ויועצת משפטית. אחת הדירקטוריון שהיא בעלת מניות בסולאראדג' היא טל פיין, סמנכ"לית הכספים של צ'ק פוינט, שמכהנת כדירקטורית בסולאראדג' מאז 2015 ומחזיקה במניות בשווי נוכחי של כ-2 מיליון דולר.

בקרב הגופים המוסדיים, BlackRock מארה"ב היא בעלת המניות הגדולה ביותר בסולאראדג' עם 10% מהמניות. בלאקרוק הפכה לבעלת עניין בחברה בסוף 2017 והגדילה את החזקותיה לאורך התקופה. שווי ההחזקה הנוכחי של בלקרוק בחברה הוא 412 מיליון דולר.

גוף נוסף שמחזיק בסולאראדג' הוא NN Group, חברת פיננסים הולנדית גדולה, שמחזיקה לפי הדיווח האחרון ב-7.8% מהמניות, בשווי נוכחי של כ-321 מיליון דולר. ויש גם גוף מוסדי ישראלי שנהנה מהעלייה החדה במחיר המניה: מנורה מבטחים מחזיקה, לפי הדיווח מאפריל, ב-6.3% ממניות סולאראדג' - כך ששווי ההחזקה שלה כיום עומד על 258 מיליון דולר.

העלייה במניה הגיעה כאמור על רקע הדוחות לרבעון השני, שבהם סולאראדג' עקפה את תחזיות האנליסטים, כשהציגה צמיחה של 43% בהכנסות ל-325 מיליון דולר, רווח נקי חשבונאי (GAAP) של 32.9 מיליון דולר ורווח נקי Non-GAAP של 49.3 מיליון דולר. הפער בין הרווח החשבונאי לרווח Non-GAAP נובע בעיקר מרישום התגמולים מבוססי-המניות לעובדים בסך 11.4 מיליון דולר - עלייה מ-9.7 מיליון דולר ברבעון המקביל, בין השאר, בשל עליית מחיר המניה.

עוד הסבר לפער הוא הפחתות של נכסים בלתי מוחשיים שקשורים לרכישות שביצעה החברה. בשנה ורבע האחרונות רכשה סולאראדג' את השליטה בחברת Kokam הקוריאנית ב-105 מיליון דולר, ונכנסה באמצעותה לשוק ייצור הסוללות ופתרונות אגירת האנרגיה; את השליטה בחברת SMRE האיטלקית, ספקית פתרונות לתעשיית הרכב החשמלי, בכ-140 מיליון דולר; וכן את פעילות גמאטרוניק הישראלית ב-41 מיליון שקל, שבאמצעותה נכנסה לשוק מערכת האל-פסק (UPS).

סלע אמר עם פרסום הדוחות שהרכישות שבוצעו מתקדמות היטב, והחברה צופה צמיחה בכל אחד מקווי המוצר החדשים. התחזית לרבעון השלישי, שהפתיעה לטובה את השוק, היא להכנסות של 395-410 מיליון דולר (לעומת תחזית האנליסטים, שהייתה ל-324 מיליון דולר), מתוכם ההכנסות שאינן מהשוק הסולארי יתרמו כ-20 מיליון דולר.

בתגובה לדוחות, באופנהיימר העלו את מחיר היעד למניה מ-66 דולר ל-78 דולר (המניה כבר עקפה גם את מחיר היעד החדש) בהמלצת "תשואת יתר", וציינו: "אנחנו ממשיכים להאמין שסולאראדג' לוקחת נתחי שוק במספר רב של שוקי-קצה". עם זאת, באופנהיימר נותרים זהירים לגבי הפעילות בתחום הלא-סולארי, למרות ההתקדמות שביצעה החברה ברווחיות הגולמית של הפעילויות האלה.

גם בקרדיט סוויס העלו את מחיר היעד למניית סולאראדג', מ-53 דולר ל-70 דולר. ההמלצה של קרדיט סוויס לגבי המניה נותרה "נייטרלי", והם ציינו שהביקושים עלו על הצפי, בעיקר באירופה.